Medion MD97600 onder Vista wireless-button probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 6.932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34082

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb zojuist Vista op mijn Medion MD97600 geinstalleerd, alles werkt prima op 1 ding na.

Het wireless verhaal.. de adapter is netjes geinstalleerd, alleen zit er op deze laptop een Wireless-Button. Hiermee kan men het signaal in en uit schakelen. Nou kan ik mijn adapter niet inschakelen omdat vista het knopje niet kent. De launch-manager werkt ook van geen kant..

Wel kan ik via de FN toets het beeld en geluid regelen. Tevens is er een mogelijkheid om de andere knopjes toe te wijzen aan bepaalde, zelf in te stellen, programma's. Bijvoorbeeld notepad of de calculator. Het programma waarmee je die dingen toe kan wijzen geeft alleen maar rare tekens weer wanneer ik een programma aan een button wil toewijzen.

Ik heb nu al een uur lopen zoeken op internet maar tot een oplossing kan ik niet komen...
Ik heb de c: partitie van de MD97600 verkleind en een F: partitie toegevoegd.
Hierop staat nu Vista RC2 Build 5744.
Ik heb de wireless adapter intel pro 2200bg van de MD97600 onder Vista RC2 eindelijk goed werkend.
De Vista driver heeft een winsock layer probleem en verbindt alleen door met www.google.nl en meldt voor alle andere sites: Site found. Waiting for reply...
De LAN interface werkt wel goed met de Vista driver, evenals een externe Wireless USB-adapter.

Oplossing:
Verwijder (tijdelijk) uit de inf directory de Netw2.inf en uninstall daarna de intel Pro 2200BG WAN interne adapter.
Installeer de Windows XP driver uit de DRIVER directory van Medion.
Plaats de verwijderde netw2.inf file weer terug in de inf-directory (indien gewenst).
Hierna kan er weer naar alle sites gesurfd worden.
De launchmanager werkt ook uitsluitend in combinatie met de Medion Windows XP driver.
Ik kan nu, net als onder Windows XP, de Wireless-adapterhardware uit- en aanzetten met de sneltoets naast het toetsenbord.
Dit verhaal heb ik geprobeerd, de adapter installeert ie netjes, en de launch-manager ook, alleen werken de knoppen niet.

Wie weet raad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand al een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 18:45
is het belangrijk dat die knop werkt?

edit: ik bedoel, je kunt je wireless toch ook in de bios standaard aan zetten? en dan eventueel softwarematig uitschakelen als je m niet nodig hebt :)

[ Voor 67% gewijzigd door sjongenelen op 22-01-2007 10:05 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheNymf schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:03:
is het belangrijk dat die knop werkt?

edit: ik bedoel, je kunt je wireless toch ook in de bios standaard aan zetten? en dan eventueel softwarematig uitschakelen als je m niet nodig hebt :)
Als dat zou kunnen had ik het wel gedaan ;)
Bij de driver het aanzetten werkt ook niet... die software MOET je installeren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Ik heb hier ook een medion MD97000, en het klopt dat je die knop moet bedienen met software. Ik ben ook wel geïnteresseerd in een workaround omdat je die knop de hele tijd moet indrukken om WiFI aan te zetten (wat irritant is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 18507 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:52:
Ik heb hier ook een medion MD97000, en het klopt dat je die knop moet bedienen met software. Ik ben ook wel geïnteresseerd in een workaround omdat je die knop de hele tijd moet indrukken om WiFI aan te zetten (wat irritant is)
Dat kan wel, in de bios je Wireless-Lan op Last State zetten :)
Dan gebruikt ie bij het opstarten de instelling van de laatste keer dat je laptop aan stond, dus als je em afsluit met wifi aan, dan staat ie bij de volgende keer opstarten gewoon weer aan.

Maar dan nog heb je op de achtergrond de software nodig.. je hoeft alleen de knop niet meer in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-03 00:37
Ik had het zelfde probleem ook, maar het is op te lossen, door op een Win XP PC launch manager even te installeren en de files op je laptop daarmee te overschrijven, open wbutton.exe en hotkeyapp.exe en de knop werkt. Misschien moet je deze programma's aan run in je register toevoegen, anders werkt die niet meer na het overnieuw opstarten.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
wat grappig, ik heb ook de MD97600 en ik heb me echt helemaal de pleurig gezocht om die klote knop werkend te krijgen... alles werkt prima behalve die 4 knopjes rechts, waaronder dus de wlan activate knop, zodat draadloos inet niet werkt... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Anoniem: 34082 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 08:34:
[...]

Dat kan wel, in de bios je Wireless-Lan op Last State zetten :)
Dan gebruikt ie bij het opstarten de instelling van de laatste keer dat je laptop aan stond, dus als je em afsluit met wifi aan, dan staat ie bij de volgende keer opstarten gewoon weer aan.

Maar dan nog heb je op de achtergrond de software nodig.. je hoeft alleen de knop niet meer in te drukken.
Heb ik ook gedaan, maar hij switched steeds terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20630

Hé,

Gister dit laptopje bij de ALDI hierzo gekocht en meteen Vista er maar eens opgezet, hier ff gekeken naar dat Wlan probleem, en bij mij werkt het dus door voor het installeren van Vista (in XP-home dus) wlan aan te zetten, daarna in bios last-state aan. Wlan blijft het vervolgens mooi wel doen.
De knopjes doen helemaal niks, ook niet als ik xp-drivers en software installeer.
Verder best wel een leuk laptopje toch?

Edoch!::::::
Ik heb de tip hierboven om de XP-bestanden te kopieren toegepast en dit werkt!!! Even mbv msconfig gekeken of ze automatisch geladen worden, en ja, daar stonden ze al bij. Alle (wireless/p1/p2/p3) knoppen doen het!

@TS: Welke driver voor de videokaart gebruik je? (7300GO heeft nog geen officiele Nvidia drivers???),
ik gebruik de RTM-ingebouwde driver voor 7300GO, waarbij Vista nadrukkelijk aangeeft dat dit voor m'n eigen risico is, en niet ondersteund zou zijn; het werkt wel, maar bv geen OpenGL).

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 20630 op 04-02-2007 22:34 . Reden: het werkt wel! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208313

probeer anders eens de installatie van launch manager uit te voeren onder comptabiliteitsmodus "windows xp (service pack2) . Op een MD 95400 is mij dat op deze manier gelukt.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 208313 op 10-02-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308193

Hallo,

Heeft iemand misschien een link voor mij waar je Xp pc launchmananger kan downloaden. ik heb namelijk ook het probleem dat ik niet meer op internet kan omdat ik een ander besturingssysteem erop heb geinstaleerd.

Vriendelijke groeten en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 07:39

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Zojuist dezelfde uitdaging aan gegaan met Windows 7 op een Medion MD 97000. Oplossing is de setup in Windows XP SP2 compatibiliteit uitvoeren en rebooten. Daarna kun je via de knop WLan inschakelen.
Pagina: 1