Beste tweakers,
Ik heb zojuist Vista op mijn Medion MD97600 geinstalleerd, alles werkt prima op 1 ding na.
Het wireless verhaal.. de adapter is netjes geinstalleerd, alleen zit er op deze laptop een Wireless-Button. Hiermee kan men het signaal in en uit schakelen. Nou kan ik mijn adapter niet inschakelen omdat vista het knopje niet kent. De launch-manager werkt ook van geen kant..
Wel kan ik via de FN toets het beeld en geluid regelen. Tevens is er een mogelijkheid om de andere knopjes toe te wijzen aan bepaalde, zelf in te stellen, programma's. Bijvoorbeeld notepad of de calculator. Het programma waarmee je die dingen toe kan wijzen geeft alleen maar rare tekens weer wanneer ik een programma aan een button wil toewijzen.
Ik heb nu al een uur lopen zoeken op internet maar tot een oplossing kan ik niet komen...
Wie weet raad??
Ik heb zojuist Vista op mijn Medion MD97600 geinstalleerd, alles werkt prima op 1 ding na.
Het wireless verhaal.. de adapter is netjes geinstalleerd, alleen zit er op deze laptop een Wireless-Button. Hiermee kan men het signaal in en uit schakelen. Nou kan ik mijn adapter niet inschakelen omdat vista het knopje niet kent. De launch-manager werkt ook van geen kant..
Wel kan ik via de FN toets het beeld en geluid regelen. Tevens is er een mogelijkheid om de andere knopjes toe te wijzen aan bepaalde, zelf in te stellen, programma's. Bijvoorbeeld notepad of de calculator. Het programma waarmee je die dingen toe kan wijzen geeft alleen maar rare tekens weer wanneer ik een programma aan een button wil toewijzen.
Ik heb nu al een uur lopen zoeken op internet maar tot een oplossing kan ik niet komen...
Dit verhaal heb ik geprobeerd, de adapter installeert ie netjes, en de launch-manager ook, alleen werken de knoppen niet.Ik heb de c: partitie van de MD97600 verkleind en een F: partitie toegevoegd.
Hierop staat nu Vista RC2 Build 5744.
Ik heb de wireless adapter intel pro 2200bg van de MD97600 onder Vista RC2 eindelijk goed werkend.
De Vista driver heeft een winsock layer probleem en verbindt alleen door met www.google.nl en meldt voor alle andere sites: Site found. Waiting for reply...
De LAN interface werkt wel goed met de Vista driver, evenals een externe Wireless USB-adapter.
Oplossing:
Verwijder (tijdelijk) uit de inf directory de Netw2.inf en uninstall daarna de intel Pro 2200BG WAN interne adapter.
Installeer de Windows XP driver uit de DRIVER directory van Medion.
Plaats de verwijderde netw2.inf file weer terug in de inf-directory (indien gewenst).
Hierna kan er weer naar alle sites gesurfd worden.
De launchmanager werkt ook uitsluitend in combinatie met de Medion Windows XP driver.
Ik kan nu, net als onder Windows XP, de Wireless-adapterhardware uit- en aanzetten met de sneltoets naast het toetsenbord.
Wie weet raad??