Toon posts:

[Game pc] < €2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het samenstellen van deze pc heb ik naar de tweakers Best Buy Guide gekeken. Ik kom op het volgende uit:

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
GigaByte GA-965P-DS3, Retail
Arctic Freezer 7 pro
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300, 2x
Antec Sonata II, Zwart
EVGA GeForce 8800 GTX Superclocked, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Microsoft Windows XP Home Edition + Vista Coupon, NL, OEM

Totaal: € 1457,67 bij Azerty.

Monitor, muis, toetsenbord etc., koop ik er later wel bij. Het gaat nu om de pc zelf. Ik heb voor de EVGA gekozen, omdat ie iets sneller is geklokt en vanwege de koeler.. en hij is maar een klein beetje duurder dan de ASUS.

Bij de guide stond ook: "Om plaats te maken voor de GeForce 8800 GTX moet echter wel de optionele fan bij het hardeschijvenrek achterwege gelaten worden."
Zorgt dat niet voor problemen?

Wat kan er nog beter of anders. Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt nu 3 optical drives erbij staan, is dat de bedoeling? :? Verder lijkt het me handig als je wat duidelijker aangeeft wat je eisen zijn en waarom je juist voor die onderdelen gekozen hebt. Ga je overklokken? Wil je persé alle nieuwe games op de hoogste settings spelen? Resolutie?

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:28:
Je hebt nu 3 optical drives erbij staan, is dat de bedoeling? :? Verder lijkt het me handig als je wat duidelijker aangeeft wat je eisen zijn en waarom je juist voor die onderdelen gekozen hebt. Ga je overklokken? Wil je persé alle nieuwe games op de hoogste settings spelen? Resolutie?
Hehe.. ging verkeerd bij het plakken.. twee drives is genoeg. Ik wil inderdaad de laatste games kunnen spelen op de zo hoogst mogelijke resolutie, daarom heb ik ook voor de 8800 GTX gekozen. Zeker met het ook op de toekomst, aangezien deze kaart DX10 ondersteunt. Ik wil er zolang mee kunnen doen. Twee kaarten is weer te veel van het goede. Overklokken hoeft niet per se.

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat is "kunnen spelen"? "Kunnen spelen" kan ook met een kaart die maar 1/3 van de prijs van de GTX kost.
Imo is DX10 niet zo interessant. Voordat je het echt nodig gaat hebben zijn we wel weer even verder en zijn de huidige DX10 kaarten waarschijnlijk alweer te traag om er echt goed gebruik van te kunnen maken.

[ Voor 50% gewijzigd door RoD op 21-01-2007 17:38 ]

• DataCracker
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-01 14:04
Stel je ook nog eisen aan het uiterlijk van de kast? Want stel dat je naar LAN party's gaat is het wel leuk om ook je nieuwe hardware te kunnen showen.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:37:
Wat is "kunnen spelen"? "Kunnen spelen" kan ook met een kaart die maar 1/3 van de prijs van de GTX kost.
Daarom zeg ik ook.. op de hoogste resolutie en graphics op high.
Imo is DX10 niet zo interessant. Voordat je het echt nodig gaat hebben zijn we wel weer even verder en zijn de huidige DX10 kaarten waarschijnlijk alweer te traag om er echt goed gebruik van te kunnen maken.
Ach.. in ieder geval is er voorlopig geen betere videokaart dan de 8800 GTX, alleen daarom is die al interessant. Dat deze kaart ook DX10 ondersteunt is een leuke bijkomstigheid.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 17:46 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:45:
[...]

Daarom zeg ik ook.. op de hoogste resolutie en graphics op high.
Wel handig als je dan vermeldt welke resolutie je precies draait :P
Ach.. in ieder geval is er voorlopig geen betere videokaart dan de 8800 GTX, alleen daarom is die al interessant. Dat deze kaart ook DX10 ondersteunt is een leuke bijkomstigheid.
Dat is waar, maar hij is ook bijzonder duur. Je kunt ook een goedkopere kaart kopen en dan in de toekomst upgraden naar een betere kaart zodra de prestaties je niet meer bevallen. Haal je een veel hoger rendement.

Edit: Als je trouwens niet gaat overklokken kun je ook voor PC4200/PC5300 geheugen gaan. Bespaar je weer wat geld mee en voor de prestaties maakt het nagenoeg niet uit.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 21-01-2007 17:48 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Voordat je het echt nodig gaat hebben zijn we wel weer even verder en zijn de huidige DX10 kaarten waarschijnlijk alweer te traag om er echt goed gebruik van te kunnen maken.
Denk het niet. DirectX 10 moet ook een forse snelheidswinst opleveren, waardoor het wel goed kan draaien. Bovendien is de 8800GTX nog wel future-proof met 768MB RAM.

De ATI x2x00 zal zelfs nog beter future-proof zijn met 1024MB RAM en 512-bit geheugenbus. Mischien een optie voor je om hierop te wachten? Als het goed is wordt de kaart in Februari ge-released.

• RoD
  • Niet online

RoD

leonpwner1 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:56:
[...]

Denk het niet. DirectX 10 moet ook een forse snelheidswinst opleveren, waardoor het wel goed kan draaien. Bovendien is de 8800GTX nog wel future-proof met 768MB RAM.
Het aantal MB geheugen zegt niks, het gaat om de snelheid. Verder zie ik de komende jaren DX10 nog niet mainstream worden. Misschien over 3 jaar ofzo. En dan zijn deze kaarten toch al wel te traag om goed mee te kunnen.
De ATI x2x00 zal zelfs nog beter future-proof zijn met 1024MB RAM en 512-bit geheugenbus. Mischien een optie voor je om hierop te wachten? Als het goed is wordt de kaart in Februari ge-released.
Je kunt altijd wel blijven wachten... De 8800 serie presteert ook goed en begint nu een beetje betaalbaar te worden (de GTS dan). De R600 zal bij de introductie wel een schep geld kosten. Ik zou het er niet voor over hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 21-01-2007 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:47:
[...]

Wel handig als je dan vermeldt welke resolutie je precies draait :P

[...]

Dat is waar, maar hij is ook bijzonder duur. Je kunt ook een goedkopere kaart kopen en dan in de toekomst upgraden naar een betere kaart zodra de prestaties je niet meer bevallen. Haal je een veel hoger rendement.

Edit: Als je trouwens niet gaat overklokken kun je ook voor PC4200/PC5300 geheugen gaan. Bespaar je weer wat geld mee en voor de prestaties maakt het nagenoeg niet uit.
Ik ben 1280x1024 gewend, dus da's een beetje mijn eis.

Ik blijf bij mijn keuze voor de GTX. De benchmark van Rainbow Six Vegas geeft toch wel aan dat er een enorm verschil is tussen de GTX en GS. En bovendien, ik heb het er wel voor over.

Maar even over de kast. Tweakers heeft het dan wel getest, maar loop ik op langere duur niet het risico voor te weinig airflow, vanwege de fan bij de hdd's die niet gebruikt kan worden?
Pagina: 1