Ik ben bezig met een contacten project, en dit is voor mij pas de 2e keer dat ik Access serieus gebruik om een GUI te creëren dat meerdere mensen gaan gebruiken. Ik heb de volgende code, die aan de hand van PRS_ID gegevens op een label moet laten zien.
Hij doet het prima, op 1 ding na; Dlookup geeft altijd Null terug als de gevonden record de allereerste record is. Bij mijn vorige project had ik dat omzeild door een lege eerste record te gebruiken, maar daar werden de records puur voor berekeningen gebruikt. Dit lijkt me niet echt een nette oplossing. Kan iemand me uit de brand helpen?
code:
1
| If IsNull(DLookup("[Voorletters]", "PRS", "[ID]=" & Current_PRSID)) = False Then strForeletters = DLookup("[Voorletters]", "PRS", "[ID]=" & Current_PRSID) & " " |
Hij doet het prima, op 1 ding na; Dlookup geeft altijd Null terug als de gevonden record de allereerste record is. Bij mijn vorige project had ik dat omzeild door een lege eerste record te gebruiken, maar daar werden de records puur voor berekeningen gebruikt. Dit lijkt me niet echt een nette oplossing. Kan iemand me uit de brand helpen?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??