Toon posts:

Internet wegvallen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

ik weet dat er over dit onderwerp al het één en ander is gepubliceerd, maar na een uur lang op het forum rondgeneusd te hebben kon ik niets vinden over mijn specifieke geval, behalve dan onafgemaakte threads waar ik dus geen oplossing vond...
Het volgende is mijn probleem:
Ik heb sinds een paar maanden hier thuis een Tele2 internet + telefoon aansluiting. Hierbij krijg je een router in bruikleen van het merk Davoling. Met dit ding kan zowel draadloos als "gewoon" geinternet worden. Nu staat de computer beneden er netjes draadloos op aangesloten, maar mijn comp boven, vanwege de afstand, nog steeds met een draadje. Sinds 3 dagen heeft mijn pc ineens kuren. Hij laat de verbinding soms een paar seconden wegvallen, waardoor programma's als MSN en Skype de kluts kwijtraken. Gek genoeg vind WoW het ook lastig, maar kon BFME2 wel doorspelen, maar dat terzijde. Het zijn onregelmatige momenten en ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
Snelheid van mijn netwerkkaart naar beneden geschroefd, naar 10 Mbit
De router gereset, incl. het draadloze gedeelte. Dat werkt ondertussen weer goed...
Netwerk opnieuw instellen
Computer opnieuw opstarten (tig keer :S)
Gepinged en IPconfig gedaan, deze doen het allemaal gewoon goed.

Ik heb Windows XP SP2. De netwerk kaart is een Uli PCI Fast Ethernet Controller.
Alvast bedankt voor jullie hulp, en als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik dat graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 18:47 ]

Verwijderd

Lijkt me toch een brakke netwerkkaart, als hij ook op 10 mbit weglazert.
Al geprobeerd een el-cheapo realtek kaartje op te halen en te gebruiken?
Drivers kan het ook nog zijn, firewall.. you name it..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Kan je een keer met een andere netwerkkabel proberen ?
Heb je de kabel zelf geknepen ?
Storingsbronnen bij gekomen ?
Andere pc hetzelfde probleem ?

Al op virussen & spyware/adware getest ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb het nog niet met een andere netwerkkaart geprobeerd.
Firewall heb ik uitgezet en toen deed hij het nog steeds, dus dat is ook het probleem niet.
Ik heb gescand op spyware en virussen, en mijn comp lijkt clean te zijn.
Ik heb de kabel niet zelf gemaakt, heb hem zo gekocht, en hij ligt al een tijdje door het huis. Een plotselinge breuk lijkt me daarom onwaarschijnlijk.
Er is voor de rest niets veranderd aan instellingen of opstelling. Beneden staat dan een pc wel op hetzelfde apparaat, maar draadloos. Deze heeft nergens last van.
Ik zal de nieuwste drivers zoeken en downloaden, maar vind het typisch dat de drivers die ik nu heb ineens niet meer goed genoeg zouden zijn...
Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom, bedankt zover!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 14:21 ]

Verwijderd

Je modem/router is het niet omdat je draadloos wel juist werkt, je zult dus inderdaad in de pc aan de gang mogen ;-) .. Netwerkkaart is niet duur en altijd handig om te hebben liggen, probeer daar gewoon eens mee ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zal morgen een nieuw netwerkkaartjes kopen. Ik heb even gekeken naar mijn netwerk processen als ik een groot bestand download, en die blijven redelijk constant. Ook heb ik dan helemaal geen last van uitvallen. Het probleem doet zich vreemd genoeg pas voor als ik met mensen praat op msn, kwam ik pas achter... Wel heel typisch, want voor de rest heb ik het probleem met niets, en met downloaden ofzo heb ik dus ook nergens last van. Is het dan wel mijn netwerkkaart?....

Verwijderd

Neuh... Als hij onder stress niet wegvalt is het niet de netwerkkaart. Blijft software van de pc over... en dat kunnen 3000 dingen zijn. Mal/spyware weet je zeker dat dat niet op je pc staat? Draaien er andere netwerktaken op die pc?
En het is voornamelijk bij MSN erbij? Is het modem misschien toch het probleem als hij op het aantal connecties onderuit gaat...

Verwijderd

Topicstarter
tsja, het is ook alleen maar bij bepaalde mensen. Pas een hele avond nergens last van gehad, en toen had ik met meerdere mensen een gesprek. Heel vaag...
Omdat ik de spyware scan en virusscan al tig keer heb gedraaid dacht ik aan mijn windows eventjes opnieuw installeren, de update versie.
Helaas geeft hij dan een foutmelding, terwijl het een cd is die ik vaak heb gebruikt. Ik denk dus dat er wel iets in windows verziekt is door een virus of spyware, en dat de bron wel weg is maar een aantal gevolgen er nog zijn.
Nou goed, ik ga binnenkort wel een clean install doen denk ik maar...

Verwijderd

Windows opnieuw installeren en je krijgt een foutmelding? Wat voor windows is het dan? XP met sp2? Dan kun je booten van cd, en dan een herstelinstallatie doen, mocht je dit bedoelen, en je krijgt foutmeldingen, zou ik eens verder kijken naar je hardware, geheugen oid.... (ligt er natuurlijk ook aan wat voor meldingen...)

edit:
Je gebruikt een update CD zie ik, als je daar van boot (als dat kan.. anders gewoon oem CDtje gebruiken) en je doet net alsof je windows clean wilt installeren gaat hij (mits je een cd met sp2 hebt) op een gegeven moment op zoek naar een windows versie die op je HD staat. Die kun je dan met de "R" toets herstellen (dus niet de herstelconsole!). Hij installeert windows dan helemaal opnieuw, je programma's etc blijven dan gewoon erop staan je documenten etc ook. Misschien is dit het proberen waard ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb het nu beneden even geprobeerd. Met een andere versie van MSN en dus een andere computer heb ik het probleem ook, maar maar met 1 bepaald persoon veel, met anderen niet. Zou het probleem dan bij diegene kunnen liggen? Ik ben wel degene bij wie het netwerk er dan ineens uit ligt...Kan het probleem in mijn router zitten? Overigens gaat het nu alweer een half uur goed, maar ik juich maar niet te vroeg. Bovendien is het probleem op mijn eigen pc daar nog niet mee opgelost

Edit: ik merk dat het probleem zich vooral voordat als ik veel typ. als ik niets doe, of amper iets zeg, lijkt er niets aan de hand te zijn. Omdat ik op een andere pc zit met een andere msn snap ik echt niet wat het probleem dan kan zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 21:25 ]

Verwijderd

Dan zit het idd niet in je windows, maar dat begreep je zelf ook al ;)

Misschien een longshot, maar misschien is inderdaad de pc van die andere geinfecteerd met een virus of spyware oid, dat "programma" ziet dat die persoon met jou chat, ziet jou ip nummer, en bombardeert het vervolgens met packets om het ook infected te krijgen...Waardoor je router onderuit vliegt... Of is het zo dat alleen op die ene pc waarmee je dus msn-ed het internet wegvalt?

Of misschien kun je de firewall van je router eens bekijken, wellicht dat die die bepaalde packets blocked, en dat daardoor msn denkt dat hij offline is..? (aangezien bepaalde applicaties wel doordraaien)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten vinden in de firewall van mijn router. Bovendien kan ik daar ook niet veel meer doen dan poorten open zetten, en dat is nu niet nodig, omdat msn volgens mij niet per gesprek een andere poort gebruikt ofzo

Ik had ook al het idee dat het aan de ander kon liggen, maar ik vind het wel nog steeds een vreemd probleem...

Edit: Zou het kunnen dat het gewoon mijn router er op bepaalde momenten mee stopt en dat toevallig samenvalt met die gesprekken? Ik had het net toevallig een keer met iemand anders. Misschien valt mijn router er gewoon eventjes uit telkens ofzo.
Ik bel morgen Tele2 wel even denk ik maar

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

nou, toen ik merkte dat ik er beneden ook last van had besloot ik daar eens een scan te draaien, iets wat eigenlijk de verantwoordelijkheid van mijn broertje is. Nu blijkt maar weer hoe je beter dingen zelf kan doen...
Er zaten meer dan 40 virussen op en meer dan 100 verschillende spyware. Effectief verwijderd door de pc 's nachts in veilige modus zonder internet te laten scannen en cleanen. Alles is er beneden nu af, en heb ook gelijk boven nog een keer gescand.
Ik ben er tot nu toe nog geen enkele keer afgegegooid sinds die nacht!

Het probleem is dus opgelost, toch bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1