Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mislukte ICT projecten

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien zo'n 60% van ICT-projecten mislukt zou het niet moeilijk moeten zijn er iets over te vinden op het internet. Voor mijn studie moet ik op zoek gaan naar mislukte ICT projecten maar ik zie hier echt heel weinig over (vanuit het oogpunt van bedrijven gezien misschien vrij logisch). Kan iemand me hier toevallig op weg helpen?

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27
Mislukt is natuurlijk nogal een ruim begrip.

Gaat het je om mislukken als in dat het project niet van de grond komt, of meer dat 't product wel is afgerond maar niet wil verkopen?
Of nog erger; onafgerond in de verkoop wordt gegooid (wat je helaas nogal eens met software ziet)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Zoals het nu gepresenteerd wordt is het puur een huiswerkopdracht en daar is GoT niet voor bedoeld. Ook is het werk & inkomen forum niet het meest gepaste forum hiervoor.

In mijn ervaring heeft vrijwel elk boek over software engineering (processen) mooie anekdotes om dit te illustreren. Daar moet toch een aanknopingspunt te vinden zijn.

Dit topic gaat dicht.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En is het het project dat is mislukt, of zijn de originele doelen en uitgangspunten incorrect of onvoldoende geweest en is een en ander tijdens het traject gecorrigeerd?

Ook is ICT project een erg brede term. De aankoop van een dozijn PC's is voor bedrijfX een project, terwijl ik me kan voorstellen dat je het over miljoenen hebt.

Anyway: [google=mislukt site:automatiseringgids.sdu.nl], [google=mislukt site:computable.nl], etc :Y)

edit:
Oeps, was al gesloten. Ik kon hier enkel nog reageren omdat ik wat meer rechten heb dan gemiddeld. Zie inderdaad hierboven.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 21-01-2007 17:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.