Hallo.
Ik sta op het punt om een nieuwe pc aan te schaffen na er flink wat over nagedacht te hebben.
Ik ga mijn pc gebruiken om vooral te gamen en photoshoppen, mijn budget zit ongeveer rond de 1200 euro (mag iets meer of minder zijn).
Overklokken heb ik nog nooit echt gedaan dus dat zal ook niet meteen mijn eerste bezigheid worden, alhoewel ik het in de toekomst graag zou willen gaan doen.
Dit heb ik nu in gedachten;
Kast: Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W (zwart) €104.50
Deze heb ik gekozen na goede reviews gezien te hebben en uit de BBG
Moederbord: Asus P5B Deluxe iP965 €163.00
Goeie reviews en goede overklokbaarheid heeft tot deze keuze geleid.
edit: Nu begin ik ook te twijfelen over mijn moederbord, wat is een goed alternatief? Ik zat te kijken naar een Asus P5B-E. (hij moet overigens wel leverbaar zijn bij 4launch)
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 €304.50
Goeie prijs/prestatie verhouding, goede overklokbaarheid en klaar voor de toekomst
Processor koeler: Arctic Processor Koeler F7-PRO €21.50
Deze heb ik gekozen na goede reviews en de BBG
Videokaart: Asus Videokaart PCI-e GeForce 7600GT 256MB DDR3 2xDVI/HDTV €136.00
Dit is dus één van de punten waar ik het nog niet over uit ben, ik ben geen 'uber gamer' dus ik hoef niet alles op max resoluties te spelen. En deze kaart zou ik altijd nog kunnen upgraden naar een budget versie van de 8800 serie.
Maar is dit een goede oplossing voor mij? Of zijn er kaarten met een betere prijs/prestatie verhouding binnen mijn budget?
Ik heb zelf een Acer AL1751 (17") monitor dus hele dure kaarten zouden toch overkill zijn.
Geheugen: Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 TwinX €249.00
Volgende punt waar ik nog niet zeker van ben. Is dit geheugen goed/overkill/kan beter voor mijn setup?
Ik heb gezien dat XMS2 dominator geheugen erg goed zou zijn, maar dit kost weer 50€ extra. En dan is de vraag natuurlijk is dat het waard?
DVD: Samsung DVD-/+/RAM SH-S182D €31.50
Hier valt niet veel over te zeggen, gewoon een betaalbare dvd brander.
Harddisk Seagate Barracuda 320gb €96.00
Gekozen na goede reviews.
Dit komt op een totaal van ongeveer €1153.00 dit past dus precies in mijn budget.
Even de vragen nog;
1. Mijn videokaart is die goed(genoeg) voor mijn doel of zijn er beter videokaarten te koop die een betere prijs/prestatie verhouding hebben?
2. Het geheugen is dit teveel van het goede of kan ik beter nog een wat duurder setje kopen?
Zie ik verder nog iets over het hoofd?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties
Ik sta op het punt om een nieuwe pc aan te schaffen na er flink wat over nagedacht te hebben.
Ik ga mijn pc gebruiken om vooral te gamen en photoshoppen, mijn budget zit ongeveer rond de 1200 euro (mag iets meer of minder zijn).
Overklokken heb ik nog nooit echt gedaan dus dat zal ook niet meteen mijn eerste bezigheid worden, alhoewel ik het in de toekomst graag zou willen gaan doen.
Dit heb ik nu in gedachten;
Kast: Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W (zwart) €104.50
Deze heb ik gekozen na goede reviews gezien te hebben en uit de BBG
Moederbord: Asus P5B Deluxe iP965 €163.00
Goeie reviews en goede overklokbaarheid heeft tot deze keuze geleid.
edit: Nu begin ik ook te twijfelen over mijn moederbord, wat is een goed alternatief? Ik zat te kijken naar een Asus P5B-E. (hij moet overigens wel leverbaar zijn bij 4launch)
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 €304.50
Goeie prijs/prestatie verhouding, goede overklokbaarheid en klaar voor de toekomst
Processor koeler: Arctic Processor Koeler F7-PRO €21.50
Deze heb ik gekozen na goede reviews en de BBG
Videokaart: Asus Videokaart PCI-e GeForce 7600GT 256MB DDR3 2xDVI/HDTV €136.00
Dit is dus één van de punten waar ik het nog niet over uit ben, ik ben geen 'uber gamer' dus ik hoef niet alles op max resoluties te spelen. En deze kaart zou ik altijd nog kunnen upgraden naar een budget versie van de 8800 serie.
Maar is dit een goede oplossing voor mij? Of zijn er kaarten met een betere prijs/prestatie verhouding binnen mijn budget?
Ik heb zelf een Acer AL1751 (17") monitor dus hele dure kaarten zouden toch overkill zijn.
Geheugen: Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 TwinX €249.00
Volgende punt waar ik nog niet zeker van ben. Is dit geheugen goed/overkill/kan beter voor mijn setup?
Ik heb gezien dat XMS2 dominator geheugen erg goed zou zijn, maar dit kost weer 50€ extra. En dan is de vraag natuurlijk is dat het waard?
DVD: Samsung DVD-/+/RAM SH-S182D €31.50
Hier valt niet veel over te zeggen, gewoon een betaalbare dvd brander.
Harddisk Seagate Barracuda 320gb €96.00
Gekozen na goede reviews.
Dit komt op een totaal van ongeveer €1153.00 dit past dus precies in mijn budget.
Even de vragen nog;
1. Mijn videokaart is die goed(genoeg) voor mijn doel of zijn er beter videokaarten te koop die een betere prijs/prestatie verhouding hebben?
2. Het geheugen is dit teveel van het goede of kan ik beter nog een wat duurder setje kopen?
Zie ik verder nog iets over het hoofd?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties
[ Voor 4% gewijzigd door red panther op 21-01-2007 18:32 ]