Toon posts:

mini SD kaart met SD adapter in digitale camera?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik sta op het punt om een digitale camera aan te schaffen die met SD-kaartjes werkt.
Nu heb ik een MDA Vario met mini-SD, dus ik wil graag voor mijn camera ook een 1GB mini-SD kaartje aanschaffen met een SD-adapter.
Is dit verstandig? Of kan een digitale camera daar problemen mee hebben? (bv snelheid, of eerder corrupte data ..,

Groetjes,

Bou

Verwijderd

Mini SD is gewoon SD, maar dan kleiner. De pinout is dus gewoon hetzelfde.

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-01 14:10
Bij mijn Powershot werkt dat gewqoon...

Verwijderd

Mini SD plus adapter gaat gewoon werken, maar ik zou gewoon een leuk SD kaartje nemen. De kans dat je het kaartje wilt wisselen tussen je camera en PDA is nul...

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:56:
Mini SD plus adapter gaat gewoon werken, maar ik zou gewoon een leuk SD kaartje nemen. De kans dat je het kaartje wilt wisselen tussen je camera en PDA is nul...
hoezo nul??.. Ik kijk wel eens een jpeg met de pda die ik dan met een aparte camera heb geschoten.. maar wel met een gewoon sd kaartje btw

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb zelf ook de Vario gehad maar ook wel eens foto's van een paar megapixel erop gezet, maar het duurt eeuwen voordat die geladen zijn op de Vario, vooral als je er snel doorheen wilt gaan. Mijn tip, koop een gewoon SD kaartje.

Less is more

Verwijderd

Heb een Vario II en die is net even sneller met internetten dan de gewone Vario met Web'nWalk (GPRS tegenover G3) en ik moet zeggen dat ik mijn foto's lekker snel kan versturen naar de krant. Gebruik nu nog een laptopje met een bluetooth verbinding naar mijn Vario II maar ben eigenlijk op zoek naar een manier om snel mijn CF kaarten te kunnen lezen in de Vario II want dan hoef ik die lor van een laptop niet meer mee te slepen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 2GB miniSD kaartje een maandje in gebruik en het bevalt prima.
In de Vario lijkt het ook gewoon te werken (foto's laden gaat idd wat traag maar dat maakt me (nog) niet zoveel uit).
Pagina: 1