Dolby aansluiten :|

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:28
Hallo,
Ik heb laatst van me oom een dolby surround gekregen(hij had nog liggen op zolder). Stelt niet veel voor maar ach het is wel leuk voor op me kamer incl met me Xbox 360 :) Aangezien ik hier helemaal maar dan ook helemaal niets van afweet heb ik het volgende probleem: Ik heb 6 stekkers waarvan ik van 4 echt niet zou weten waar ik ze in moet stoppen ( De andere 2 denk ik wel :P)
Het zijn deze stekkers: http://www.uploaddump.nl/f-103828.html
De linker 2 Rode en de witte moeten gewoon in de tv. Maar waar de **** moeten de andere in 8)7 :? De 6 stekkers komen uit 3 draden en die zitten achter in subwoofer: http://www.uploaddump.nl/f-103830.html
Zonder stekkers: http://www.uploaddump.nl/f-103830.html

Ja ik weet het het is misschien dom maar ik zou toch blij zijn als jullie me helpen ! _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Plaatjes doen het niet? zie het al.

Verder, verklaar nader wat nou de bedoeling en vooral over het materiaal zelf. Merk, type en waar het op aangesloten moet :)

Wat jij hebt gekregen is een dobly surround setje. Je moet van je xbox een 5.1 kabel (ANALOOG) naar de subwoofer trekken (aansluiten op de input op de aub) Daarna sluit je dus op je sub, 5aparte luidsprekers aan, voor (l/r) midden, en achter (l/r).

En die kabels die je hebt... waar zitten die dingen aanvast dan>?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 16:14 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit gaat niet werken volgens mij. Een xbox 360 geeft alleen 5.1 geluid via de digitale aansluiting (lees even na in je handleiding) en die heeft dat setje niet. Dus dan werkt het niet met elkaar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd

JvS schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:34:
Dit gaat niet werken volgens mij. Een xbox 360 geeft alleen 5.1 geluid via de digitale aansluiting (lees even na in je handleiding) en die heeft dat setje niet. Dus dan werkt het niet met elkaar.
Kan xbox360 geen dolby prologic via tulp?
Is meestal wel standaart (zelf geen xbox 360 wel xbox en die ondersteunt wel dolby prologic)

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:20:
[...]
Kan xbox360 geen dolby prologic via tulp?
Is meestal wel standaart (zelf geen xbox 360 wel xbox en die ondersteunt wel dolby prologic)
Dolby Prologic kun je volgens mij op alle stereo signalen loslaten... Maar wie wil er nou Prologic? Dolby Digital gaat het hier over, en dat gaat bij de Xbox360 via een glasvezel kabeltje.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De Xbox 360 gebruikt Dolby Digital, en dit gaat middels een optical cable. Verwar Digital niet met Pro-Logic, Pro-Logic is een chip die een stereo signaal filtert zodat er een mono achterkanaal ontstaat. Digital zijn echt 5 (6 inc. LFE) gescheiden kanalen.

Gaat dus niet werken.
Pagina: 1