Toon posts:

Eist (speedstep) icm overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
AMD heeft Cool 'n Quiet waardoor de processor automatisch op een langzamere snelheid kan draaien.
Bij Intel heet dat geloof ik Eist/speedstep.

Alleen als je gaat overklokken dan werkt (bij AMD) Cool 'n Quiet niet meer goed of helemaal niet meer.

Nu vraag ik me af hoe dat zit bij Intel. Als je een Core2Duo gaat overklokken, kan je dan nog steeds Eist/Speedstep gebruiken? En werkt deze dan ook nog steeds goed?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46
Ik dacht in eerste instantie ook dat C'n'Q niet (goed) meer zou werken als je zou overclocken, maar als ik overclock - zowel met multiplier als met FSB - dan werkt Cool'n'Quiet nog steeds :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik je daarvoor een speciaal programmaatje? Ik las dat er voor AMD iets was om bij overklokken alsnog CnQ te laten werken. Of was dat zonder proggie?

(en wil nog steeds weten of het bij Intel werkt of niet :P )

• Hahn
Ik overclock gewoon in de BIOS en als ik in Windows m'n snelheid controleer terwijl de CPU idle is dan staat die netjes op 1100MHz (als ik m'n Athlon 64 X2 3800+ van 2000 naar 2200MHz heb overgeclockt).

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Hahn schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:04:
Ik overclock gewoon in de BIOS en als ik in Windows m'n snelheid controleer terwijl de CPU idle is dan staat die netjes op 1100MHz (als ik m'n Athlon 64 X2 3800+ van 2000 naar 2200MHz heb overgeclockt).
blijft je idle snelheid dan wel gelijk? Of is die dan ook "overklokt"?

• Hahn
the_stickie schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:08:
[...]

blijft je idle snelheid dan wel gelijk? Of is die dan ook "overklokt"?
Dat gaat ook mee, aangezien C'n'Q alleen je multiplier omlaag doet, dus als je FSB verhoogt is door het overclocken gaat je idle-snelheid ook omhoog.

Pagina: 1