Toon posts:

Is mijn TFT nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag is er iets vreselijks gebeurd (wat m'n eige stomme fout is) Helaas wist ik niet dat dit niet kon.

Ik dacht vandaag laat ik m'n bureau weer is netjes inrichten en opruimen! Alles opgeruimt en netjes neer gezet, alleen het leek me zo leeg. Dus ik 2 grote 10 jaar oude Philips speakers naast m'n TFT gezet. Wat ik niet door had, en later achter kwam is dat m'n TFTtje heel raar beeld geeft. Ik heb de speakers meteen weg gehaald, alleen had dit geen nut.. Het ziet er nu uit alsof me TFT geen kleuren meer kan weergeven. Ik kan nog wel alles zien in windows, maar dit is niet acceptabel.

Met andere woorden: er zijn 2 reuze magneten tegen m'n TFT aangekomen en werkt m'n TFT niet goed meer.

De vraag: is hier een oplossing voor om het probleem op te lossen, of kan ik deze beter afschrijven en een nieuwe aanschaffen?

DELL TFT 15'

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb je toevallig de monitor kabel eruit gehaald en verkeerd terug gestopt waardoor er een pinnetje verbogen is? Zover ik weet hebben magneten geen effect op een TFT.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:55
Magneten hebben geen effect op een TFT. Kijk je kabels eens na.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34
D8 idd van die magneten ook niet. Alleen CRT heeft daar last van geloof.

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 10:13

KRG

Heeft je TFT ook een degaus functie? Als het goed is moet het dan weer goed zijn, maar net wat lemming zegt, ik dacht ook dat die problemen over zijn bij een TFT.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37
KRG schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:17:
Heeft je TFT ook een degaus functie? Als het goed is moet het dan weer goed zijn, maar net wat lemming zegt, ik dacht ook dat die problemen over zijn bij een TFT.
TFT's hebben geen degaus nodig.

The devil is in the details.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Waarschijnlijk is bij het aanluiten je kabel scheef komen te zitten. Dan krijg je rare kleuren.
Hahn schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:18:
[...]

TFT's hebben geen degaus nodig.
Er zit namelijk geen magneet in een tft.

[ Voor 50% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 21-01-2007 15:19 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Vaak aan- en uit- zetten. Het kan dat je scherm is gemagnetiseerd, en als het goed is wordt dit na een tijdje weer 'neutraal', mede door het vaak opnieuw aanzetten van de monitor.

Kan dat ik fout zit, maar dit is wat ik denk.

onee dat is CRT... nvm dan

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 21-01-2007 15:19 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

KRG schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:17:
Ik mag hopen dat zijn TFT geen degauss functie heeft, is vrij nutteloos namelijk ;)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
een tft heeft toch geen last van magnetisme ? is ie niet beschadigd door sterke trillingen ?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Controleer je kabels maar (even je vga kabel erop nieuw in en uit draaien) :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Kun je er voor de duidelijkheid niet even een foto'tje van maken? :)

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Een pinnetje uit de kabel is afgebroken, hoe stom veel toeval het is dat dit gebeurd is tijdens dat ik 2 grote speakers er naast heb gezet is een wonder.

Tog heel erg bedankt, ik ga opzoek naar een nieuwe kabel!
Pagina: 1