geluidprobleem met onboard sound

Pagina: 1
Acties:

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:54
Sinds ik mijn PC opnieuw geinstalleerd heb met XP sp2 kan ik achter uit mijn computer geen geluid meer halen. Bij de vorige installatie met de zelfde hardware en software deed het geluid het vaak wel, behalve bij winamp. Bij beide installatie doet front geluid het wel.
Ik heb de nieuwste driver van Realtek (3.97) en het moederbord is Asus a8v-e deluxe.
Heeft een van jullie ideën over hoe dit op te lossen?

Eksit

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Eksit schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:11:
Sinds ik mijn PC opnieuw geinstalleerd heb met XP sp2 kan ik achter uit mijn computer geen geluid meer halen. Bij de vorige installatie met de zelfde hardware en software deed het geluid het vaak wel, behalve bij winamp. Bij beide installatie doet front geluid het wel.
Ik heb de nieuwste driver van Realtek (3.97) en het moederbord is Asus a8v-e deluxe.
Heeft een van jullie ideën over hoe dit op te lossen?
Ga eens naar het scherm van je geluidschip (staat in je taakbalk als het goed is, anders in configuratiescherm) en kijk of het allemaal juist staat ingesteld. Doe dan eens luidsprekertest (tabje luidsprekers) en kijk of ze geluid geven. Kijk dan eens bij de geluidsinstellingen van windows (Start>Programma's>Bureau-Accesoires>Entertainment>Volumeregelingen) en zorg dat de schuifjes voor Mastervolume en Wave op 100% staan en dat er GEEN vinkje bij dempen staat.

• Eksit
dit is niet het probleem want uit de frontuitgang krijg ik wel geluid. Dus nu heb ik de stekker er voor in hangen en dat vind ik niet zo mooi

Eksit

• Tha Ra
Eksit schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:26:
dit is niet het probleem want uit de frontuitgang krijg ik wel geluid. Dus nu heb ik de stekker er voor in hangen en dat vind ik niet zo mooi
Heb je een stereo of 5.1 setje?

• Eksit
Ik heb een creative 4.1 set waarbij ik het met een verloopstukje (3.5 mm jack heet het geloof ik) het geheel heb omgeschakeld naar stereo.

Eksit

• Eksit
heeft er nog iemand een geniaal idee. of zou de achterkant gewoon kapot zijn? Owja tijdens een detectie check met de software die ik kan bereiken via het configuratiescherm (software van asus) hoor ik tijdens de connectordetectie wel even een piep. Voor de rest is er niets uit te krijgen

Eksit

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij is het voor de meeste mensen nog helemaal niet duidelijk hoe het een en ander aangesloten zit of wat nu wel (en waneer) werkt :?

Leg het nog eens duidelijk uit! Leg ook effe uit welk moederbord je hebt, en hoe het is aangesloten! Verder is het niet de bedoeling dat je na een half uur al je topic een schap geeft.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Eksit
Oke nog een keer.

Ik heb een Asus A8V-e moederbord
het geluid komt er alleen aan de voorkant van de computer uit (de koptelefoonaansluiting dus) daarom heb ik nu de kabels die in achterkant van de pc horen via een 2x 3.5jack --> 1x 3.5jack aan de voorkant aangesloten zodat ik nog wel door al mijn boxen geluid heb. Dit vind ik echter niet zo mooi. Daarom wil ik het geheel toch weer achter aangesloten hebben.
De specifice gegevens van het geluid zijn;
AC 97 codec : ALC 850
Audiobesturing : VIA (3059)

Mijn boxenset is een 4.1 set van creative (4400) deze heb ik aangsloten als een stereo met de bovengenoemde plug.

Hopelijk kan iemand me nu beter helpen

Eksit

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Kijk, dat is duidelijker!

Heb je toevallig IN de PC nog dingen veranderd? Misschien dat je ergens in je drivers nog een of ander vinkje kunt vinden? Normaal zijn pc voorkant en jackje aan de achterkant precies de zelfde aansluiting die je door elkaar kunt gebruiken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tha Ra
Als je de connectordetectie doet, gevn alle boxen dan een piep? Is dit het geval dan is het een softwarematig probleem. Weet je zeker dat alle instellingen correct staan?

• Eksit
Ik heb geen hardwarematige veranderingen gedaan. Qua detectie zijn het achteraf gezien meer plopjes dan piepjes, maar deze geeft hij in alle voor zover mij bekende mogelijke instellingen.

Eksit

• Tha Ra
Eksit schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:16:
Ik heb geen hardwarematige veranderingen gedaan. Qua detectie zijn het achteraf gezien meer plopjes dan piepjes, maar deze geeft hij in alle voor zover mij bekende mogelijke instellingen.
Ga eens naar volumeregelingen, klik dan op opties>eigenschappen en selecteer dan in het lijstje front en rear. klik op OK. Dan komen er als het goed is twee schuifjes bij (front en rear). kijk of deze op 100% staan en niet gedempt zijn.

• Eksit
dit is niet het probleem. (ik heb het nog even gecheckt) Het geluid doet het dus wel, maar alleen aan de voorkant. Aangezien die schuifjes invloed hebben op zowel de voor als achterkant, kan dit het probleem ook niet zijn.

Eksit

Verwijderd

Heb je het probleem nu opgelost? Want ik heb precies hetzelfde probleem.

Groet, Willem.

• Eksit
nee helaas nog niet,

dus kom maar op met jullie ideen

Eksit

• Eksit
bumpje

Eksit

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Er zijn een aantal mogelijkheden;

1. De bekabeling van je geluidsetje is deels gebroken, helaas kan gebeuren en moet je proberen uit te sluiten
2. De instellingen zijn niet goed ingesteld, je hebt al gecontroleert maar ik vraag nog maals, weet je zeker dat je bij systeem instellingen meer dan 2 boxen geselecteert hebt staan ( surround sound )

There is no place like ::1

• Eksit
Het kan niet de bekabeling zijn want opzich werkt de set wel maar alleen als ik m aan de voorkant inplug. En het maakt me ook niet uit dat ik m met dat verdeelblokje stereo heb, dat wil ik zelfs. Het enige wat ik wil is dat er aan de achterkant geluid uitkomt

Eksit

Pagina: 1