PS2 laad geen discs meer

Pagina: 1
Acties:
  • 996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyr3x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik heb sinds kort een serieus probleem met mijn PS2, hij leest helemaal niks meer (geen games, muziek of films). Nu heb ik een beetje rondgezocht en veelal word een vuile lens aangewezen als eerste controleer punt. Maar na de PS2 openschoeven en de lens zorgvuldig schoonmaken met een wattenstaafje en 70% alcohol nog steeds hetzelfde. De PS2 start gewoon vrolijk op met de intro met daarna de tekst playstation 2 maar blijft dan hangen op een zwart scherm en blijft op een vast toerental draaien (bij het laden hoor je nog wel het zoeken). Dit dus bij alle CD's en DVD's. Heeft iemand hier ervaring mee of zie ik wat over het hoofd?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:44
Sony heeft altijd de neiging om zeer slechte cd/dvd drives in zijn consoles te zetten. Zeker bij de ps2 is dit een groot probleem. Vaak is dan gewoon meteen je hele dvd drive onbruikbaar. Je kan het probleem oplossen door er 2ehands of nieuw een drive bij te kopen. Die zou je er zelf nog wel in kunnen zetten. (even tutorial opzoeken op internet, want ook de case van de ps2 gaat lastig open)
Soms is er ook als oplossing de drive te openen en de lens zelf af te stellen. Hier zijn ook tutorials over te vinden. (Ik zou zelf meteen voor een nieuwe drive gaan.)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Geen idee of je er wat mee kunt, maar ik heb dat wel eens bij mijn Xbox gehad. Precies hetzelfde verhaal. Wat ik toen altijd moest doen was even het kabeltje van de HD lostrekken of aandrukken, dan werkte hij weer. Nou geloof ik dat een PS2 geen HD heeft, maar als je hem toch al opengemaakt hebt zou je even kunnen proberen om het kabeltje van de DVD-speler los te halen en weer vast te maken.

Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je DVD-speler de geest gegeven heeft..

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:14
Die drivers zijn niet zo slecht als warcow beweerd hoor. Ik heb hetzelfde gehad.
Je kan de laser afstellen door middel van schroefjes en wieltjes. Zo kan je de hoek en hoogte bepalen.
Ik weet niet welk model jij hebt. (Ik had de dikke, eerste model) maar deze zitten vrij tricky in elkaar. Als je heel de DVD driver erafhaalt, let dan zeer goed op, want er lopen een aantal kabels die bijna onmogelijk weer terug te zetten zijn. Ik heb het toen ook geprobeerd maar is niet gelukt.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
(jarig!)
De drives zijn zeker wel slecht.

Dit is altijd al zo geweest bij de PS2, met name gekopieerde games stressen de laser te veel en zorgen er vaak voor dat je PS2 uiteindelijk helemaal niets meer leest.

Ik zou in jouw geval gaan voor de laser vervanging.

Mijn rig

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zie hier geen discussie in, dus Spielerij - Games & Discussies => Spielerij - Problemen & Vragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1