Planet Internet verbinding weg? geen helpdesk beschikbaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 11:40
Sinds vanmiddag 14:13, is mijn verbinding ineens weg (planet internet, bergen op zoom). Ik probeer de helpdesk te bellen, maar krijg de melding: "het is te druk, de verbinding wordt verbroken". Lijkt er dus op, dat ik niet de enige ben met problemen. Zijn er nog meer mensen hier die dit kunnen bevestigen?

• MDVej
  • Laatst online: 04-10 11:40
21-01-2007 14:44 uur. Landelijke inlogstoring ADSL
Als gevolg van een storing kunt u op dit moment niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Dit kan als verder gevolg hebben dat uw InternetPlusBellen en/of MINE diensten problemen ondervinden. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Ja dus..

Verwijderd

Idd, ik heb heeeel lang aan de lijn gehangen bij 3! verschillennde nummers. Er is idd een storing. Het rare is, ik kan sommige sites zoals tweakers wel zien, maar andere zoals google niet...vaag.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm. okay, dus ik ben niet de enige :)
Is er al enige indicatie hoelang het gaat duren?

Ik heb volgens mijn router trouwens wel gewoon een verbinding, ik kan alleen de DNS van planet niet berijken.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Planet Internet medewerker melde algehele KPN Netwerk storing.
Zo te merken liggen vooral de DNS-servers onderuit. Ik kon zowel die van Planet Internet als die van XS4All niet bereiken. Echter mijn Winamp-stream die op basis van IP-adressen contact maakt met de streamende server werkt wel perfect.

Jammer dat het op de stroingspagina vermeld staat als inlogproblemen op het ADSL-netwerk, wat het totaal niet is imho.

[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 21-01-2007 15:10 ]

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:12
klinkt bekend. ik kan helemaal geen website's openen. zit nu dus ook maar weer is ouderwets over de analoge lijn.

raare is dat msn en emule bij mij wel gewoon blijven draaien.

Verwijderd

Nou volgens mij gaat het de goede kant op. Daarnet kon ik veel pagina's niet (goed) bereiken en nu wel.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het lijkt er op dat hij hier ook weer normaal werkt :)
Hoop dat het zo blijft..

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mooi dat het nu weer werkt, maar was een simpele work-around niet geweest om gewoon een andere DNS-server te pakken? Scheelt heel wat frustratie :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Heb daar hier ook problemen mee. Althans nu kan ik weer even maar ik vraag me af voor hoe lang... Heb ik voor nix zitten kutten met die vreselijke Speedtouch modemrouter :S

• Joen
Gizz schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:16:
Mooi dat het nu weer werkt, maar was een simpele work-around niet geweest om gewoon een andere DNS-server te pakken? Scheelt heel wat frustratie :P
Word lastig om die op te zoeken als je geen internet hebt. Via mijn mobiel heb ik op Google gezocht naar de DNS-servers van XS4All, maar daar bleek ook geen respons op de DNS-aanvragen te komen. :/

Verwijderd

Ik ben ook net weer online.... :O

• slaay
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

Joen schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:18:
[...]

Word lastig om die op te zoeken als je geen internet hebt. Via mijn mobiel heb ik op Google gezocht naar de DNS-servers van XS4All, maar daar bleek ook geen respons op de DNS-aanvragen te komen. :/
Klein briefje met info bij je pc ophangen is altijd makkelijk zoals telefoonnummer van de helpdesk.
Daarnaast eventuele "back-up" DNS gegevens kan ook geen kwaad :)

Dich bis echt unne foëzen haas

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Daarom kon ik dus niet F5'en voor het douchen :+

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Joen
Hmm... goed idee inderdaad slaay.
Welke DNS-servers buiten het KPN-netwerk zijn een beetje betrouwbaar?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12 21:32
Ik heb nergens last van gehad, maar gebruik dan ook een alternatieve DNS-server (opendns.com), en da's sowieso wat lekkerder (sneller, phisingfilter, onafhankelijk van provider...) :) .

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het werkt hier inmiddels wel weer goed. Wel een goed idee om eens naar een backup DNS te kijken. Toch erg irritant... Zo vaak komt het gelukkig niet voor. Dit is de eerste keer dat ik zoiets gehad heb bij Planet ("normale" downtime niet meegerekent)

Verwijderd

Planet is haast nooit down. Alleen n week of 2 geleden hadden zo ook probs met dns. Ach alles doet het weer:)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Joen schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:18:
[...]

Word lastig om die op te zoeken als je geen internet hebt.
Dan ben je al te laat natuurlijk ;) Ik heb alternatieve servers altijd ingesteld staan voor het geval de primaire ermee ophoudt. Zoals iemand al zei in dit topic: http://www.opendns.com/ is een goede.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

U is net klant? Het is iig nog geen 1 april :X . De afgelopen 1,5 a 2 jaar is het alleen maar kommer en kwel met Planet, en als je dan belt om de storing te melden (wat het uiteindelijk altijd bleek te zijn: storing bij Planet danwel KPN), dan ligt de storing altijd aan je router. Planet is niet meer wat het geweest is...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

KillerBeeForEver schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:33:
[...]

U is net klant? Het is iig nog geen 1 april :X . De afgelopen 1,5 a 2 jaar is het alleen maar kommer en kwel met Planet, en als je dan belt om de storing te melden (wat het uiteindelijk altijd bleek te zijn: storing bij Planet danwel KPN), dan ligt de storing altijd aan je router. Planet is niet meer wat het geweest is...
Dan zullen ze waarschijnlijk gelijk hebben bij die helpdesk. Heb je een sweex router ofzo? Ik heb nu geloof ik al 7-8 jaar ADSL van Planet, eigenlijk maar weinig problemen mee gehad. De problemen die ik had lagen aan mn modems (modem dood, NAT-tabel geflood door torrentverkeer, etc). Het andere probleem waar ik ondertussen nauwelijks meer last van heb ligt aan de koperdraad van de centrale naar mijn huis, niet iets waar Planet veel aan kan doen.

• Joen
@DataGhost:
Dat laatste is ook de beperkende factor bij mij.
Voor de rest binnen de 3 tot 4 jaar dat ik Planet heb nauwlijks problemen gehad.

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:33:
[...]

Nee, ongeveer al 5 jaar abo. Ik kan zeggen dat ik ongeveer iets meer dan 5 storingen gehad. En ik heb sinds een jaar een router (daarvoor een usb modem) en nog nooit problemen gehad, als die er waren lag het aan planet.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

DataGhost schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Dan zullen ze waarschijnlijk gelijk hebben bij die helpdesk.
Um, heb je m'n reactie wel volledig gelezen? Ik zei dat elke storing uiteindelijk bij Planet of KPN lag en niet bij mij. De Planet helpdesk heeft in mijn geval nooit gelijk gehad, maar als ik naar hun 'advies' had geluisterd, zou ik nu inmiddels zo'n 20 routers rijker zijn...
Heb je een sweex router ofzo? Ik heb nu geloof ik al 7-8 jaar ADSL van Planet, eigenlijk maar weinig problemen mee gehad. De problemen die ik had lagen aan mn modems
Een Draytek, maar al had ik een Sweex, dan nog heeft mijn router nooit een storing vertoond, mijn vorige router (SMC) overigens ook niet. Zoals ik al eerder zei: elke storing waar ik ooit last van heb gehad lag aan Planet danwel KPN.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
KillerBeeForEver schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:56:
[...]

Um, heb je m'n reactie wel volledig gelezen? Ik zei dat elke storing uiteindelijk bij Planet of KPN lag en niet bij mij. De Planet helpdesk heeft in mijn geval nooit gelijk gehad, maar als ik naar hun 'advies' had geluisterd, zou ik nu inmiddels zo'n 20 routers rijker zijn...
Dan is het toch vreemd dat je zoveel storingen gehad hebt. Ik heb zelf nauwelijks storingen gehad met Planet.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

KillerBeeForEver schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:56:
[...]

[...]

Een Draytek, maar al had ik een Sweex, dan nog heeft mijn router nooit een storing vertoond, mijn vorige router (SMC) overigens ook niet. Zoals ik al eerder zei: elke storing waar ik ooit last van heb gehad lag aan Planet danwel KPN.
Ik vraag me af hoe je zo zeker weet dat het bij Planet/KPN ligt, jij de enige bent met het probleem en het kennelijk na 2 jaar nog niet is opgelost. Met een Draytek kan je zeer gemakkelijk je SNR Margin en Loop Attenuation bekijken... Waarschijnlijk is je kabel naar de centrale gewoon brak als bijv. je SNR heel laag is, dat ligt dan niet aan Planet hoor :) Dat probleem zal je ook met andere providers hebben.

Verwijderd

Ook hier een slachtoffer, na een tijdje werkte het weer. Enige puntje is dat mijn 6 megabit verbinding nu met maar 180kbyte/s gaat, maar het is beter dan niets.

Het is Planet jaren lang gelukt één van de beste te zijn, maar in de eerste maand van 2007 is het ze gelukt die reputatie voor mij goed te verkloten.

Verwijderd

Hmm dat zijn apparte verhalen. Bij mij heeft het internet (vianen, midden nederland) er een uurtje uit gelegen vanmiddag rond een uur of 2, maar was ook uit zichzelf weer terug op normale snelheid. Dus niks bijzonders.

• Vorkie
  • Niet online
Heb hier ook planet en moet zeggen dat ik nergens last van ondervind.
Ik heb nou al een aantal jaren PLanet internet, eerst met gewoon ADSL en sinds kort alszijnde internetplusbellen.
Alleen wat problemen met facturering, maar dat is ruimschoots opgelost (Had geld terug + 1 maand gratis)

Maar geen problemen hierzo :)

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
alleen bij opzegging van je abonnement raak je in grote problemen bij ADSL van Planet Internet.

voor de rest gedurende de 6 jaar dat ik bij ze zit geen problemen.

een enkele keer een DNS-server-storing maar dat is vaak snel opgelost of door proxy.planet.nl te gebruiken te omzeilen.

wel vind ik de mailbox-grootte nogal achterblijven bij andere providers

[ Voor 12% gewijzigd door Caesu op 21-01-2007 20:44 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

DataGhost schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:20:
[...]

Ik vraag me af hoe je zo zeker weet dat het bij Planet/KPN ligt, jij de enige bent met het probleem en het kennelijk na 2 jaar nog niet is opgelost. Met een Draytek kan je zeer gemakkelijk je SNR Margin en Loop Attenuation bekijken... Waarschijnlijk is je kabel naar de centrale gewoon brak als bijv. je SNR heel laag is, dat ligt dan niet aan Planet hoor :) Dat probleem zal je ook met andere providers hebben.
(grote zucht) ik blijf mezelf herhalen: elke storing die ik ondervond, is later óók op de mededelingen pagina vermeld, dus NEE, de storing lag niet bij mij, geen enkele keer. Waarschijnlijk woon ik gewoon in een slechte wijk, heb ik een 'bad luck' wijkcentrale te pakken ofzo |:( , ik heb er geen andere verklaring voor. En met m'n SNR Margin van 29 en Loop Att. van 20 zit het ook wel goed hoor ;)

Verwijderd

Downstream Rate: 1618 kbps
Upstream Rate: 146 kbps
Dat zal een hoop verklaren waarom het hier zo stronttraag gaat :{

Een download die morgen binnen had moeten zijn heeft nu een ETA van:
2007-01-31 07:34:58
Ik ga om een refund van januari vragen :{

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 22:05 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Caesu schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:43:
alleen bij opzegging van je abonnement raak je in grote problemen bij ADSL van Planet Internet.

voor de rest gedurende de 6 jaar dat ik bij ze zit geen problemen.

een enkele keer een DNS-server-storing maar dat is vaak snel opgelost of door proxy.planet.nl te gebruiken te omzeilen.

wel vind ik de mailbox-grootte nogal achterblijven bij andere providers
Wat is jou opzeggingsprobleem? Ben het namelijk ook van plan :P ivm overstap andere aanbieder.

Tevens gebruik ik gewoon de DNS'sen van XS4ALL op mn routertje..
Planet kreeg het trouwens vanmiddag voor elkaar om mij een 192.0.*.* adres te geven _/-\o_

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Na een reboot van mijn router:
Downstream Rate: 1497 kbps
Upstream Rate: 143 kbps
Het openen van pagina's gaat nu nog trager ,downloads willen niet harder dan 100kb/s. De ETA van mijn grote download is inmiddels verhuisd naar begin februari :{

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RammY schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:16:
[...]

Wat is jou opzeggingsprobleem? Ben het namelijk ook van plan :P ivm overstap andere aanbieder.

Tevens gebruik ik gewoon de DNS'sen van XS4ALL op mn routertje..
Planet kreeg het trouwens vanmiddag voor elkaar om mij een 192.0.*.* adres te geven _/-\o_
ik heb zelf geen opzeggingsprobleem.
maar als je even rondkijkt op consumentensites zoals consumentenbond/kassa/radar, dan zie je dat het erg moeillijk is om van Planet Internet af te komen.

bekijk dit eens:
http://www.pianet.nl/
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43645

mede daarom zeg ik niet op. en ik ben wel tevreden met Planet dus. en wil m'n mail-adres niet kwijt.

ik had alleen een klein probleem bij een downgrade.
maar dat is nu opgelost.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43
Ik ben zelf een jaar of 7 abonnee geweest bij Planet, eerst 2 jaar met inbellen en bij de introductie van ADSL gelijk ingestapt (512 / 64).

Na jaren geen probleem met hun te hebben gehad is het sinds het laatste jaar diep triest aan het worden. Zeer regelmatig routeringproblemen met loss en een hoge ping tot resultaat en om over hun mailserver maar te zwijgen (af en toe een vertraging van 6-8 uur was geen uitzondering).

De helpdesk is sinds dat ze een andere provider hebben overgenomen schrikbarend achteruit gegaan. Ik heb gewoon meerdere malen om 9.00 de wekker gezet omdat ze dan wel te bereiken waren zonder 10 minuten of langer te moeten wachten.

Het opzeggen verloopt ook niet zonder problemen daar hun de administratie blijkbaar niet op orde hebben. Bij de laatst upgrade (van 3 naar 6Mbit van het classis abbo) werd mijn lijn zwaar instabiel, mijn router verloor het signaal om de 40 seconden. In overleg met Planet en KPN de snelheid verlaagt naar 3 Mbit wat wel redelijk stabiel was. Dit speelde zich overigens af in december.

Wat blijkt, ze zien dit als een aangevraagde downgrade waarbij mijn contract periode opnieuw ging lopen. Heel erg ongunstig voor mij aangezien ik op het punt stond over te gaan naar glasvezel. Na de nodige telefoontjes hebben ze weer een fout gemaakt waardoor ik nu per april kan opzeggen (nog 4 maanden later dan oorspronkelijk het geval was).

Uiteindelijk besloten die 130 euro voor lief te nemen en het maar op te geven.

Nee, mijn glasvezel met 100% uptime over 2 maanden, met twee eigen DNS servers die kunnen terugvallen op de resolvers van mijn werk is een hele opluchting. Planet heeft jaren lang hoog gescoord bij mij maar naar mijn mening zijn ze laatste tijd druk bezig hun eigen graf te graven.

[ Voor 0% gewijzigd door sPENKMAN op 21-01-2007 22:49 . Reden: typo's ]

Eve char: Warock <TEST>

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:30:
Na een reboot van mijn router:

[...]

Het openen van pagina's gaat nu nog trager ,downloads willen niet harder dan 100kb/s. De ETA van mijn grote download is inmiddels verhuisd naar begin februari :{
Lage linesync snelheden zijn een probleem tussen jouw modem en de centrale. Heeft afaik niets met de storing te maken.

Heb je toevallig een Speedtouch 510 modem van een paar jaar oud?

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:53:
[...]

Lage linesync snelheden zijn een probleem tussen jouw modem en de centrale. Heeft afaik niets met de storing te maken.

Heb je toevallig een Speedtouch 510 modem van een paar jaar oud?
Voor de storing ging alles prima. Een Speedtouch ISDN Home heb ik gelukkig niet meer, die is een paar weken terug vervangen door een Linksys WAG200G (adsl2 modem + router + wifi combi).

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Zelfde schuitje dus...
Regelmatig verlies ik savond of snachts mijn verbinding.. was eerst nooooit geen probleem.
Nou moet ik er ook bij vertellen dat mn situatie niet helemaal gunstig is aangesloten ;)
Maargoed.. idd mailserver problemen... traag.. ping hoog ... een bagger mailrelay voor mn eigen mailserver.
Nee Planet scoort niet echt hoog meer bij me terwijl ik een hele tijd zonder problemen met plezier van mn verbinding gebruik heb gemaakt! Dat moet ik er wel bij zeggen.

Aangezien er stevig word geconcurreerd met verbindingen en ik mijn Planet Comfort abbo van meer dan 50 euri toch wat te veel begin te worden (voor 6 mbit.. kom op).. ga ik toch over een paar maand overstappen. Sorry Planet... maar leef met je tijd mee!

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1