Toon posts:

[Eclipse] Cannot connect to VM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben bezig in Eclipse om een simpel programmatje te maken (voor de uni) en het gaat allemaal goed. Gewoon geen problemen en het runnen gaat ook gewoon goed. Enkel als ik wil gaan debuggen dan gaat het fout en komt hij met de melding "Cannot connect to VM"

Eerst had ik enkel een java JRE versie geinstalleerd dus leek het me logisch. Ik heb hierna de java SDK geinstalleerd maar hij doet het nog steeds niet.

Als op google gezocht maar daar kom je niet veel tegen. Enkel dat je de SDK moet installeren en je firewall moet controleren.

Hieronder de c/p uit de .log

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
!SESSION 2007-01-21 14:17:06.406 -----------------------------------------------
eclipse.buildId=M20060921-0945
java.version=1.6.0
java.vendor=Sun Microsystems Inc.
BootLoader constants: OS=win32, ARCH=x86, WS=win32, NL=nl_NL
Command-line arguments:  -os win32 -ws win32 -arch x86

!ENTRY org.eclipse.jdt.launching 4 120 2007-01-21 14:17:18.687
!MESSAGE Cannot connect to VM
!STACK 0
java.net.SocketException: select failed
    at java.net.PlainSocketImpl.socketAccept(Native Method)
    at java.net.PlainSocketImpl.accept(Unknown Source)
    at java.net.ServerSocket.implAccept(Unknown Source)
    at java.net.ServerSocket.accept(Unknown Source)
    at org.eclipse.jdi.internal.connect.SocketTransportService.accept(SocketTransportService.java:93)
    at org.eclipse.jdi.internal.connect.SocketTransportImpl.accept(SocketTransportImpl.java:56)
    at org.eclipse.jdi.internal.connect.SocketListeningConnectorImpl.accept(SocketListeningConnectorImpl.java:128)
    at org.eclipse.jdt.internal.launching.StandardVMDebugger$ConnectRunnable.run(StandardVMDebugger.java:78)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Als iemand dit bekend voorkomt of weet wat het probleem is dan hoor ik het graag.

Het gaat om;
Version: 3.2.1
Build id: M20060921-0945

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:30

Haan

dotnetter

Even voor de zekerheid, heb je na de SDK een reinstall van Eclipse geprobeerd?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Weet je zeker dat Eclipse ook de SDK gebruikt, in plaats van de JRE? En je applicatie ook de SDK gebruikt?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Verwijderd

Topicstarter
Eclipse gebruikt idd de SDK, kan je ergens in de opties wijzigen wat ik dus gedaan hebt.
Hoe kan ik controleren of de applicatie ook de SDK gebruikt? (volgens mij wel though, in de console zie je wel de JDK staan)

Een reinstall van Eclipse heb ik nog niet gedaan, maar dat is toch alleen maar uitpakken en runnen? Dus lijkt mij niet iets uit te mogen maken. (ga m wel ff opnieuw downen en uitpakken ... wie weet :))

Reinstall geeft geen resultaat, zelfde melding.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar is een update, het probleem is nog niet verholpen jammer genoeg. Ik moest vandaag weer wat programmeren en kreeg nu de volgende melding waarmee Eclipse afsluit als ik wil debuggen.

Afbeeldingslocatie: http://img40.imagevenue.com/loc57/th_97476_naamloos_122_57lo.JPG

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Hmm, daar kunnen we denk ik niet veel mee. Heb je logs toevallig?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Verwijderd

Topicstarter
Het is wat laat misschien. Maar dezelfde error is nu opgelost.

Ik heb alles van Java geuninstalled van me PC, daarna gereboot, Java weer geinstalleerd, weer reboot en daarna kon ik eindelijk de Debugger gebruiken _/-\o_
Pagina: 1