Ik gebruik al erg lang Bulletproof FTP server v2.3.1
Hier heb ik nooit problemen mee gehad, alles werkte perfect.
Ik heb een speedtouch 510 router met daaraan mijn computer (met ftp server) en een laptop.
Op die speedtouch stonden onder de NAPT entries poort 20 en 21 doorverwezen naar 20 en 21 van mijn locale pc met ip 10.0.0.150.
Sinds een paar dagen geleden werkt het opeens niet meer.
Wanneer ik vanaf buiten inlog op mijn ftp server krijg ik de volgende melding in flashfxp:
Connecting to xxxxxx
Connected to xxxxxx PORT=21
Connection failed
In mijn ftp server log zie ik niets verschijnen.
Toen ik het lokaal vanaf mijn laptop probeerde werkte dit ook niet meer. Ik kreeg toen dezelfde fout (met intern ip)
Connecting to 10.0.0.151
Connected to 10.0.0.151 PORT=21
Connection failed
Het enige wat nog werkte was lokaal op mijn pc connecten naar 10.0.0.151, dan werkte het wel.
Het lijkt mij aan de router te liggen dat die iets blokkeerd, want ik heb verder geen software aan staan op mijn pc wat iets zou kunnen blokkeren (allemaal uitgezet).
Ik heb mijn router dus gereset. Mijn pc kreeg als ip 10.0.0.1
Dus ik heb onder de NAPT entries weer poort 20 en 21 geforward
Inside address Outside address Prot
10.0.0.1:21 unspecified:21 tcp
10.0.0.1:20 unspecified:20 tcp
Echter krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. De client zegt dat hij connected is, maar daarna geeft hij connection failed. Ik vind het vooral raar omdat het "opeens" gebeurde. Ik heb geen software geinstalleerd etc voordat dit gebeurde. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Hier heb ik nooit problemen mee gehad, alles werkte perfect.
Ik heb een speedtouch 510 router met daaraan mijn computer (met ftp server) en een laptop.
Op die speedtouch stonden onder de NAPT entries poort 20 en 21 doorverwezen naar 20 en 21 van mijn locale pc met ip 10.0.0.150.
Sinds een paar dagen geleden werkt het opeens niet meer.
Wanneer ik vanaf buiten inlog op mijn ftp server krijg ik de volgende melding in flashfxp:
Connecting to xxxxxx
Connected to xxxxxx PORT=21
Connection failed
In mijn ftp server log zie ik niets verschijnen.
Toen ik het lokaal vanaf mijn laptop probeerde werkte dit ook niet meer. Ik kreeg toen dezelfde fout (met intern ip)
Connecting to 10.0.0.151
Connected to 10.0.0.151 PORT=21
Connection failed
Het enige wat nog werkte was lokaal op mijn pc connecten naar 10.0.0.151, dan werkte het wel.
Het lijkt mij aan de router te liggen dat die iets blokkeerd, want ik heb verder geen software aan staan op mijn pc wat iets zou kunnen blokkeren (allemaal uitgezet).
Ik heb mijn router dus gereset. Mijn pc kreeg als ip 10.0.0.1
Dus ik heb onder de NAPT entries weer poort 20 en 21 geforward
Inside address Outside address Prot
10.0.0.1:21 unspecified:21 tcp
10.0.0.1:20 unspecified:20 tcp
Echter krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. De client zegt dat hij connected is, maar daarna geeft hij connection failed. Ik vind het vooral raar omdat het "opeens" gebeurde. Ik heb geen software geinstalleerd etc voordat dit gebeurde. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?