Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
No way.

Ik heb vista een tijdje, het duurde alleen ff voordat counterstrike source wat ik veel speel gedownload was. Ik speel hem net, speelt an 30 tot 50 fps. Voor mij niet acceptabel. Onder XP home had ik altijd rond de 100 fps. En dat was een minder 'schone' install. Mijn specs:

amd 3500+
gf 7900GT
1024 mb ram
asus a8n-sli

Is het gewoon normaal dat vista je game performance zo drastisch omlaag haalt? ik las dat er allemaal nieuwe features inzaten die games optimaliseerden? Ik heb een legale versie van vista business. Als jullie mij weten te melden dat dit bvb een bekend probleem is, en dat het misschien opgelost gaat worden. Dan maak ik een dual boot met XP home. Speel ik daar mn games wel op. T kan toch niet zo zijn dat de games steeds mooier worden, hardware beter, vista komt uit, en alles moet weer even een stapje achteruit doen voordat de hardware weer terug op niveau XP zit zegmaar.

grtz, Snuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:42
Gebruik je de "ingebakken" vista drivers, of heb je de drivers van de fabrikanten gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
Drivers geïnstalleerd?

Zowieso zal het nog wachten zijn op betere drivers, aangezien dit meer beta is. Dus de performance is inderdaad nog ondermaats. Kijk ook eens hoeveel RAM je verstookt, mischien swap je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De enige drivers die ik geinstalleerd heb zijn die van mijn 7900GT, dit zijn de drivers die geschikt waren voor vista. Verder geen drivers. Maar geen idee waar ik nog drivers voor zou moeten installeren. Mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:16

Coldcat

HODL

Moederbord (chipset) en de nieuwste versie van directX zijn ook aan te bevelen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Coldcat schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:43:
Moederbord (chipset) en de nieuwste versie van directX zijn ook aan te bevelen.
Nieuwste versie van DirectX? Dat is in Vista DX10 hoor. Nieuwer is er niet voor Vista....

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, die moederbord drivers zijn wat lastiger te vinden, iemand enig idee waar ik die voor een asus a8n/sli deluxe vandaan haal?

enne nieuwste versie van direct x, nu staat eer 9c op. Ik dacht dat die standaard in vista ingebouwd zat? das prima dan toch?

Plaatje performance meter memory

processor
Hier 2 plaatjes van mn performance meter. Kunnen jullie er iets uit opmaken wat verkeerd is? enkel draait wat te zien is dt draait. Oa photoshop.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:54:
oke, die moederbord drivers zijn wat lastiger te vinden, iemand enig idee waar ik die voor een asus a8n/sli deluxe vandaan haal?
euh, mischien op www.asus.com ?

[ Voor 20% gewijzigd door Tukk op 21-01-2007 14:58 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hm, daar zie ik onder mijn moederbord een hoop zooi staan maar geen chipset drivers voor vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je moederbord heeft een NVIDIA nForce chipset, en helaas zijn daar nog geen final drivers voor uit. Voorlopig zul je het dus nog moeten doen met de halfgare drivers die bij Vista meegeleverd zijn.

Daarnaast komen er voor je videokaart als het goed is eind deze maand ook nieuwere drivers, dus dat zal hopelijk een hoop zaken versnellen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, de drivers nu zijn even snel-snel-vista-komt-eraan-en-we-hebben-nog-geen-drivers-ervoor-gemaakt-drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:29:
oke, de drivers nu zijn even snel-snel-vista-komt-eraan-en-we-hebben-nog-geen-drivers-ervoor-gemaakt-drivers?
Inderdaad ja :) Over een tijdje zal alles veel beter geoptimaliseerd en uitgewerkt zijn en zal alles veel beter lopen. Ook zijn er nog geen nForce4 drivers beschikbaar, dus je kunt je a8n-sli drivers niet installeren. Dit kan mischien ook wel leiden tot betere performance. Het is dus (denk ik) meer een kwestie van wachten, en ondertussen maar gewoon gamen onder XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol, komt niet vaak voor dat ik te vroeg ben :p drivers voor mn tablet zijn ook nog niet uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Vista heeft toch Direct 9.0L? Of word deze later toegevoegd?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
mad_max234 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:52:
Vista heeft toch Direct 9.0L? Of word deze later toegevoegd?
afaik is dat voor XP. Daarmee introduceren ze Shader Model 4.0, en mischien kun je er ook DX10 games mee spelen onder XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

leonpwner1 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:05:
[...]

afaik is dat voor XP. Daarmee introduceren ze Shader Model 4.0, en mischien kun je er ook DX10 games mee spelen onder XP.
Dat is onzin. wassen gerucht van The Inquirer en die zat er naast.(was voor het eerst :P )
Windows Vista Only. Fomerly called 9.0L. Provides DirectX 9 API for Vista. The Inquirer posted an article on October 16, 2006 stating that 9.0L would be DirectX 10 for Windows XP, but later stated that it was a mistake.
En DX10 onder xp kan je vergeten dat komt er nooit, misschien een 3rd part emulator maar dat zie ik verlopig ook niet gebeuren.

Edit/
Direct x 9.0L is Direct X 9.0 EX gaan heten, maar zit deze nu al in vista?

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 21-01-2007 18:15 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
mad_max234 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:10:
[...]

Dat is onzin. wassen gerucht van The Inquirer en die zat er naast.(was voor het eerst :P )

[...]

En DX10 onder xp kan je vergeten dat komt er nooit, misschien een 3rd part emulator maar dat zie ik verlopig ook niet gebeuren.

Edit/
Direct x 9.0L is Direct X 9.0 EX gaan heten, maar zit deze nu al in vista?
bij crysis hebben ze dat ook geflikt. onder dx10 ziet die er echt beter uit al zeggen ze dat zelf bij crytek. maar de proc is wat traag voor vista dat zal denk ik het probleem zijn.
je kunt er nog geen eens een hd film 100procent mee draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Wacht een paar maanden. ATI en NVidia hebben in de afgelopen 5 jaar hun drivers perfect geoptimaliseerd voor Windows XP, maar voor Windows Vista zijn ze nog maar net begonnen.

Ik kan me nog herinneren dat veel gamers Windows 98 bleven draaien omdat de FPS onder Windows 2000 en Windows XP een stuk lager was, maar na een aantal driver revisies werd dat vanzelf opgelost.

De huidige drivers voor Windows Vista zijn nog niet geoptimaliseerd voor Windows Vista, en het duurt nog wel een paar maandjes voordat zowel ATI als NVidia de drivers zo getweaked hebben dat de performance minstens net zo goed is als onder Windows XP.

Als het aantal FPS momenteel erg belangrijk voor je is, blijf dan nog een paar maanden op Windows XP en stap dan over op Vista. Tegen die tijd zullen de drivers zeker optimaal zijn.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al soortgelijke test gelezen in een PC tijdschrift
in Vista hadden ze maar de helft van de frames dan in XP

hopelijk fixen ze dit snel... want ik wil graag naar Vista overschakelen, maar ik wil niet minder frames hebben (ok, mss enkele %, maar niet de helft)

ik pomp mss nog wat extra ram in m'n pc, zodat ik aan 4GB zit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

maartena schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:46:
Ik kan me nog herinneren dat veel gamers Windows 98 bleven draaien omdat de FPS onder Windows 2000 en Windows XP een stuk lager was, maar na een aantal driver revisies werd dat vanzelf opgelost.
Deze vergelijking gaat een beetje mank.
De overeenkomst tussen 9x en 2K/XP is ver te zoeken. Terwijl Vista niets meer is als een bijgewerkte XP.
Het feit dat de veel XP drivers onder Vista werken zegt genoeg.
Ik zag dat TS "maar" 1 GB geheugen in het systeem heeft zitten. Dus het lijkt mij zeker raadzaam om hier nog een gieg bij in te drukken.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Er zitten wel degelijk grote verschillen tussen XP en Vista, Ronny.
Vista is echt nieuw. Tuurlijk, de look is redelijk hetzelfde gebleven, maar met XP heeft MS inmiddels ook een enorm marktaandeel gekregen. Die mensen moet je ergens een beetje vertrouwd laten blijven met het nieuwe OS.
Dat Vista niet zo vernieuwend is als MS in eerste instantie zich had voorgenomen, OK, daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar ze hebben er niet voor niets zo lang over gedaan om de boel voor elkaar te krijgen. Een bijgewerkte XP komt in de vorm van SP3 van zelf...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista slurpt gewoon al je 'valuable' resources op, dat doet XP ook.. echter in iets minder mate

Zometeen krijg je als gamer Vista in de strot geduwd, omdat je anders zonder DX10 zit - en games
dan niet draaien.. zoals carmack zei 'dx10 is nergens voor nodig'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ronny schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:08:
[...]

De overeenkomst tussen 9x en 2K/XP is ver te zoeken. Terwijl Vista niets meer is als een bijgewerkte XP.
Euhm.. En XP is niets meer dan 98 met een nieuw uiterlijk :+
Ik zou me maar eens inlezen over Vista (toegegeven het verschil is niet zo groot als XP<>98, omdat dat de overstap naar NT-architectuur was), maar om het 'maar een bijgewerkte XP' te noemen gaat ook weer te ver.
Ik zag dat TS "maar" 1 GB geheugen in het systeem heeft zitten. Dus het lijkt mij zeker raadzaam om hier nog een gieg bij in te drukken.
Waarom is het 'maar' 1Gb?
Ik ken weinig spelletjes die 2Gb nodig hebben, persoonlijk?
En voor spelletjes heb ik weinig verschil gemerkt in geheugengebruik tussen XP en Vista.
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:47:
Zometeen krijg je als gamer Vista in de strot geduwd, omdat je anders zonder DX10 zit - en games
dan niet draaien.. zoals carmack zei 'dx10 is nergens voor nodig'
Er zullen nog vast een lange tijd spelletjes zijn die ook gewoon op DirectX9 draaien, net als dat DirectX9-games vaak ook op DirectX8-kaarten draaien, maar dan uitgeschakelde features heeft.
Ook al is DX10 fundamenteel anders dan DX9, denk ik dat game developers toch nog wel zo'n 2 á 3 jaar games op een bepaalde manier backwards compatible houden.

Overigens is een overstap op een gegeven moment naar Vista (of de opvolger) wel zo handig omdat de support op XP afloopt, net als met 95 en 98 gebeurd is.

Overigens hoef je niet persé de nieuwste spelletjes te spelen, er zijn genoeg juweeltjes. scheelt je nog een grafische kaart ook :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
ronny schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:08:
[...]

Het feit dat de veel XP drivers onder Vista werken zegt genoeg.
Nooit van Windows Driver Model gehoord? ;)

Vista is echt wel meer dan een bijgewerkte XP hoor, mischien moest je toch eens wat meer artikelen gaan lezen over Windows vista en wat er onder de motorkap zit. ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar 1 gig, lol. Zou ruim voldoende moeten zijn voor wat ik speel (css). Ik hoef alleen CSS mooi te kunnen draaien. En dat spel heeft een dijk van een engine, zou dus perfect moeten draaien. Maar de helft van de frames is idd te weinig. Anyway. ik wacht wel op nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:03:
knip
[...]
Er zullen nog vast een lange tijd spelletjes zijn die ook gewoon op DirectX9 draaien, net als dat DirectX9-games vaak ook op DirectX8-kaarten draaien, maar dan uitgeschakelde features heeft.
Ook al is DX10 fundamenteel anders dan DX9, denk ik dat game developers toch nog wel zo'n 2 á 3 jaar games op een bepaalde manier backwards compatible houden.
JAJA.. Leuk bedacht, maar nieuwe spellen die voor DX10 gemaakt zijn gaan never nooit niet draaien onder XP, omdat XP geen support krijgt voor DX10.

'denk ik dat game developers toch nog wel zo'n 2 á 3 jaar games op een bepaalde manier backwards compatible houden.'

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:09:
JAJA.. Leuk bedacht, maar nieuwe spellen die voor DX10 gemaakt zijn gaan never nooit niet draaien onder XP, omdat XP geen support krijgt voor DX10.

'denk ik dat game developers toch nog wel zo'n 2 á 3 jaar games op een bepaalde manier backwards compatible houden.'

8)7
Het is gewoon een FEIT dat meer dan 90% van de PC's die nu nog verkocht worden nog gewoon uitgerust zijn met een DirectX 9.0 kaart, en dat dus de spellen ook gewoon op DirectX 9.0 niveau zullen blijven draaien. De DirectX 10 kaarten zijn nog maar net uit, en iedereen die in het afgelopen jaar een mooie snelle Core 2 Duo heeft gekocht zal nog gewoon een DirectX 9.0 kaart meegeleverd krijgen. (En trouwens met Windows XP erop).

We zijn niet allemaal Tweakers die meteen Vista installeren en in de buidel tasten voor een DirectX 10 kaart. De budget kaarten van NVidia komen pas in Maart, en ATI loopt nog verder achter met het leveren van DirectX 10 kaarten.

Een slimme game developer zal zeker de komende 2 jaar geen games op de markt zetten die het NIET doen onder Windows XP. Dat zou een enorme financiële blunder zijn als ze dat zouden doen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:09:
[...]

8)7
Ja, als je bijvoorbeeld kijkt naar Flight Simulator X.
Die draait nu op DirectX9, en binnenkort komt er een patch uit zodat-ie DirectX 10 gebruikt.
M.a.w. er valt prima te developen voor beide DirectX'en.
En het lijkt mij niet heel raar als er games komen die beiden ondersteunen.

Puur financiëel zou het heel dom zijn als er nu (of in de nabije toekomst) DirectX-10 only games uitkomen, omdat de enige mensen die die games kunnen kopen én Vista moeten hebben én een DirectX10-kaart, en voorlopig is dat maar een klein taartpuntje in de gamesmarkt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1