Waar zit de antenne i.v.m. dhz antenne

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:59
Ik wil graag wat meer bereik met mijn WLAN kaartje. Ik heb hem al uit mijn pc geschroeft (was ingebouwd) en toen zag ik dat Fujitsu Siemens er een gewoon kaartje in het gestopt met usb aansluting. Ik heb hem er dus direct uitgehaald en op mijn bureau gelegd. Al merkbaar meer signaal. Maar ik wil meer, meer, meer! Dus wil ik zelf een antenne maken. Voordat ik een kaartje koop met een antenneconnector, wil ik proberen een draadje op mijn kaart te plakken/solderen en daarmee een antenne te maken, antenne's zat hierzo. Dus, kan iemand mij vertellen waar op mijn kaart de antenne zit, zodat ik daar wat kan solderen? Of hoe ik dat moet meten zodat ik zelf de antenne kan vinden? Heb zonet een stukje alu-folie wat op die grote koperen vlakken gezet, maar kon niet echt merken dat ik meer signaal kreeg... Of moet ik wat elektrodraad strippen en dat erop zetten? Nou ja, eerst maar vinden waar ik het op moet zetten....:

Pics:
hier
hier
clique ici
et ici

rechtstreeks gelinkt naar imageshack, geen ads dus, weet geen andere uploadsite :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou zeggen linksonder op het eerste plaatje

je ziet daar zo'n een zaam draadje lopen met een ? ohms weerstand die als schekakelaar dient tussen dat balkje links onder en een ontbrekende connector iets rechts daarvan

nou is het wel hopen voor je dat de weet wat voor impedantie dat systeempje heeft

[ Voor 73% gewijzigd door Fish op 21-01-2007 14:23 ]

Iperf

• maarud
fish schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:20:
ik zou zeggen linksonder op het eerste plaatje
dat rechtohoekige groene blokje? wat ik had geprobeerd is die koperen, dikke streep en die 2 met ijzer omringde vakken... maar dat was het niet...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zomaar ff een plaat alu folie er aan hangen helpt ook niet. je moet de maten van je antennesecties aanpassen op de frequentie die je wil zenden en ontvangen.
Maargoed, het gedeelte links is je antenne paneel. Er zit wel een groene epoxylaag overheen ter bescherming, dus contact maken doe je ook al niet als je zomaar ff een stukje alu folie er op legt ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• maarud
McKaamos schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:35:
zomaar ff een plaat alu folie er aan hangen helpt ook niet. je moet de maten van je antennesecties aanpassen op de frequentie die je wil zenden en ontvangen.
Maargoed, het gedeelte links is je antenne paneel. Er zit wel een groene epoxylaag overheen ter bescherming, dus contact maken doe je ook al niet als je zomaar ff een stukje alu folie er op legt ;)
oke gewoon dat hele gedeelte aan de linkerkant van de koperstreep die de boel scheidt...
en daar een draadje op die naar een normale/pringles antenne leid, dat werkt misschien?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mcandor schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:38:
[...]

oke gewoon dat hele gedeelte aan de linkerkant van de koperstreep die de boel scheidt...
en daar een draadje op die naar een normale/pringles antenne leid, dat werkt misschien?
Das idd je antenne paneel.
Je zou kunnen proberen om de traces te breken en dan draden er aan te solderen (pigtailtje er aan) en dan idd bijvoorbeeld een pringles antenne.

Ik ben niet aansprakelijk voor schade iig ;) Maar dat zou moeten werken.

mayb wat nuttige info over DHZ antennes en het aansluiten op apparatuur:
http://wi-fi.dartsplayer.com/
http://pe2er.nl/ (met name deze: http://pe2er.nl/omniusb/index.htm )

edit: afgaande op die laatste link zou je dat groene blokje er af moeten halen, das nl de antenne.
De contactpunten daarvan verbind je met een stukje coax (je pigtail) en dan hang je daar weer een dikker stuk coax aan.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 21-01-2007 14:54 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vind het een beetje sund om dat blokje los te bakken terwijl er gewoon voorzieningen opzitten voor een externa antenne

kijk goed, en dat dunne lijntje splitst zich op.
dat is je "schakelaar" bak het weerstandje om naar het andere lijntje en sluit daar het draad of een nieuwe connector aan

Iperf

• maarud
fish schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:53:
ik vind het een beetje sund om dat blokje los te bakken terwijl er gewoon voorzieningen opzitten voor een externa antenne

kijk goed, en dat dunne lijntje splitst zich op.
dat is je "schakelaar" bak het weerstandje om naar het andere lijntje en sluit daar het draad of een nieuwe connector aan
Zoiets wou ik ook al gaan doen idd. Had al een draadje gesoldeerd maar echt winst leverde me het niet op... misschien toch maar een PCI-kaartje kopen met een connector voor 20 euro + een omniantenne ofzo....
Pagina: 1