X1900XT , kloppen deze waardes wel???

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 14:36

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb een tweede hands gekochte ATI kaart in mn systeem.Deze is van de week binnen gekomen met doos en al.

Nadat ik alles geinstalleerd had ben ik gelijk via Control Center van ATI gaan kijken naar de specs.

Daar zie ik als eerste X1900 series staan, terwijl bij mn vorige kaar gewoon de hele naam stond (X800XT PE)
en als tweede zie ik de volgende waardes staan bij de core en mem snelheid: Core 500MHz , Mem 594 MHz.

Als ik via google naar de specs van de X1900XT vraag krijg ik de volgende te zien: Core 625MHz , Mem 1.45 GHz.

Is dit nou wel of niet een echte XT versie???

iRacing Profile Flickr

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik neme aan dat de stock koeler erop zit? bestudeer de kaart fysiek er staat op welk type het betreft. Dan weet je dat iig zeker.

Verder alle drivers goed geinstalleerd?
nieuwste drivers gedownload of geinstalleerd van de bijkomende CD ?

Ctrl+k

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:26
ja dat klopt, ik heb ook nog niet zo lang een x1900xt en twijfelde eerst ook.
Wat je ziet zijn de 2D clocks, zodra je een 3D applicatie start dus bijv. een game gaat die wel naar die hogere clocks.

Je kan met ati traytools (http://www.guru3d.com/article/atitraytools/189/) de history zien van de clocks in de monitor graphs.

Dus controleer het daar maar s mee.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

jow turismo heeft helemaal gelijk ;)

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 14:36

seninha

god's right foot

Topicstarter
OK, jammer dat ATI tray het niet doet onder Vista :'(

iRacing Profile Flickr

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ff een kick voor dit topic.

Ik heb dit dus ook gezien de lagere clock, alleen lijkt hij bij mij niet in 3d modus te "springen" ik heb het met ati tools gecheckt en hij blijft hetzelfde. Als ik ga benchen met ati tools (de laatste) komt hij ook niet naar voren als een x1900XT met de score als ik ze ga vergelijken?

Zal dalijk eens controleren is de history van ati tray tools..

Rapapa...

• Fretzie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-04 10:38
Onlangs kocht ik dezelfde kaart, ook 2e hands, voor mijn vriendin. Zag daar in CCC dezelfde frequenties staan. Echter, ik heb eens 3D Mark06 laten draaien en haalde een prima score. Even vergeleken met andere scores op het internet en de kaart springt dus wel degelijk naar zijn normale snelheden van zodra een 3D applicatie wordt gestart.

Dus ik zou zeggen, probeer zo eens en check je GPU score. :)

• LosGieros
  • Niet online
Net gecheckt en hij blijft gewoon in 2d mode hangen, kom ik dan een jaar na datum aankoop achter....ik vond altijd wel dat de benchmark scores beetje achterbleven....nu even kijken hoe de shop gaat reageren als ik hiermee terug kom.

Rapapa...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als hij in 2d modus blijft hangen is dat 99% zeker een software issue. hoe test je of hij in 3d modus springt? Misschien test je wel gewoon verkeerd. Hij springt alleen naar 3d modus als je een fullscreen 3dgame start of hij een bepaalde draaiende .exe detecteert geloof ik.

[ Voor 29% gewijzigd door P5ycho op 25-10-2007 13:44 ]

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• LosGieros
  • Niet online
P5ycho schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:42:
Als hij in 2d modus blijft hangen is dat 99% zeker een software issue. hoe test je of hij in 3d modus springt? Misschien test je wel gewoon verkeerd. Hij springt alleen naar 3d modus als je een fullscreen 3dgame start of hij een bepaalde draaiende .exe detecteert geloof ik.
Met het opstarten van een game en bij het starten van de 3d render van ati tools...maar ik zal vanavond als ik weer thuis ben nog eens even alles uitgebreid testen en posten.

Ook heb ik gisteravond nog geprobeerd de waardes handmatig aan te passen maar dan slaat het beeld gelijk zwart en lijkt het alsof hij dual screen probeert te weergeven, heel vreemd als ik dan op een toets druk direct dan komt hij terug en lijkt de resolutie anders. Als ik niet snel op een toets druk blijft hij zwart en kan ik niks meer......

Ik had bij het benchmarken in ati tray tools ook een score ver beneden de normale score van een x1900xt...

[ Voor 42% gewijzigd door LosGieros op 25-10-2007 15:37 ]

Rapapa...

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
ik heb thuis ook al een jaar een 1900XT (nieuwe) maar heb hier nog nooit op gechecked. Ik heb wel 3Dmark03,05 en 06 gedraaid en hier waren de scores te zien die ik min of meer had verwacht. Zal er eens naar kijken vanmiddag, ben beniewd

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

Is niets mis met de kaart.De mem rekent in DDR, terwijl het DDR3 is, dus komt op de specs veel hoger uit.

• LosGieros
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:07:
Is niets mis met de kaart.De mem rekent in DDR, terwijl het DDR3 is, dus komt op de specs veel hoger uit.
Verklaar je eens nader?

En de gpu snelheid dan?

Staat toch echt in de omschrijving aangegeven waar het op moet draaien

http://www.shopwereld.nl/..._dvi_video-in_tv-out.html

Heb het idee dat het een Radeon X1950 GT is die op 500/600 draait...

[ Voor 32% gewijzigd door LosGieros op 26-10-2007 13:27 ]

Rapapa...

Pagina: 1