P5B Deluxe onboard àudio vs SB X-Fi

Pagina: 1
Acties:

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:28
Ben bezig om een nieuwe pc te kopen.
Bord wordt een P5B Deluxe vanwege Firewire aansluiting en overklokbaarheid.
Systeem zal gebruikt worden voor voornamelijk gaming met 5.1 Creative speakerset of 5.1 headset.

Vraag is nu of de onboard geluidsoplossing (ADI 1988 chip) gaat voldoen of dat ik er een Soundblaster X-Fi oid bij moet kopen.

Google levert zowel positieve als negatieve geluiden over de ADI 1988 op.
Wie kan er meer over zeggen?

Verwijderd

koop eerst het bord en gaat luisteren.

Dan als je het niet bevalt koop dan een anderen kaart.
Persoonlijk vind ik die x-fi niet het geld waard voor games
Zal dan persoonlijk een leuke audigy-se audigy-4 kopen
Zodat je een goeie eax kan ondersteunen voor game (eax3\4 word alleen door creative ondersteunt)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb zelf een P5B gehad, met dezelfde audiochip. Die heb ik al snel uitgezet en de eenvoudigste X-Fi bijgeplaatst (Xtreme Audio) en dat scheelde echt heel veel in de geluidskwaliteit!
Voor games is die Xtreme Audio niet geschikt, daarvoor kun je beter een wat uitgebreidere kaart nemen, maar voor het eenvoudigere werk voldoet hij hier goed.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Tsja, probeer het gewoon, je kunt gewoon niet puur de specs verglijken. En je krijgt toch de ADI chip er gratis bij, dus proberen kan altijd ;) En als die je niet bevalt ga je toch gewoon de X-Fi :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
Canaria schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:53:
Ik heb zelf een P5B gehad, met dezelfde audiochip. Die heb ik al snel uitgezet en de eenvoudigste X-Fi bijgeplaatst (Xtreme Audio) en dat scheelde echt heel veel in de geluidskwaliteit!
Voor games is die Xtreme Audio niet geschikt, daarvoor kun je beter een wat uitgebreidere kaart nemen, maar voor het eenvoudigere werk voldoet hij hier goed.
Een P5B heeft een andere audio-chip dan de P5B-Deluxe(deze heeft namelijk DTS-connect aan boord)

Verwijderd

Zelf heb ik een Realtek ALC888 onbourd
Deze pc word gebruikt voor windows mce
Het geluid gaat via analoog naar mijn dts versterker (harman kardon)
Het geluid is aardige goed voor audio .

De geluidskaart word wel vervangen naar een dts live kaart .
Maar niet voor audio gedeelte maar voor dolby digital en dts aan te sturen naar mijn dts versterker

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 13:20

LithoMan

Toemaar

Ik heb ook een Asus P5B Deluxe. Ik heb een Creative X-Fi Elite Pro erin zitten. Stukken beter dan die onboard geluid. Maar ja, ik stel hoge eisen aan de audio. Je kan ook een andere lees: goedkopere Creative geluidskaart kopen. Kan je bij iemand anders die zo`n geluidskaart heeft, niet eerst even luisteren?

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S25 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Denon AVC-X6800H

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:30

McLambo

MTB Junky

Een leuke 2e hands Audigy 2 ZS?

Verwijderd

Persoonlijk heb ik niet op onboard geluidschips van Realtec en andere onboard oplossingen, tenzij er door de moederbordfabrikant een geluidschip van creative word opgezet. Min advies is koop gewoon een Creative X-Fi ExtremeMusic kaart of de wat oudere Audigy kaarten van Creative er in, dan ben je verzekerd van goed geluid en alle platformondersteuning zoals DTS, Dolby en EAX.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:28
Ik heb in mijn huidige bakkie een Audigy type 1 zitten...
Die is zeker niet meer "up to date genoeg"?

Verder zie ik op de 64MB geheugen en de andere aansluitmogelijkheden geen verschillen tussen de verschillende smaken X-Fi kaarten???

OK, heb de antwoorden al gevonden op het X-Fi topic
\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3

Er zijn dan alleen verschillen in board layout maar niet in chip functionaliteit?

[ Voor 15% gewijzigd door Leader98 op 21-01-2007 20:51 ]

Pagina: 1