Toon posts:

logo TFT-fabrikant irritant

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
bij het opstarten komt het logo van mijn BenQ FP73G monitor irritant in beeld.
de fabrikant beweert dat hij er niets aan kan doen.
als ik mijn TV aanzet, komt er toch ook geen logo in beeld?
in het configuratiescherm van XP kan ik geen opties vinden om dit te verhelpen.
weet iemand raad?

thomthom 8)7

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als ik mijn Acer AL1916WS aanzet zie ik eerst ook het logo van Acer. Zo is het scherm geprogrammeerd, en dat is niet te veranderen nee. Niet tevreden met het scherm? Terugbrengen. Maar het is iig geen defect..

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom zou je last hebben van een logo wat misschien 5 seconden in beeld is...

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Jak, klinkt erg irritant. Ik hoop dat de andere merken dit niet gaan na apen.Krijg je dit alleen wanneer je scherm aan uit zet of ook wanneer je scherm ontwaaakt uit de standby modus.

Verwijderd

CodeCaster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:49:
Waarom zou je last hebben van een logo wat misschien 5 seconden in beeld is...
Omdat die eerst 5sec erg belangrijk kan zijn, bootpromp, fout meldingen, enz.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 23:36
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:50:
[Waarom zou je last hebben van een logo wat misschien 5 seconden in beeld is]

Omdat die eerst 5sec erg belangrijk kan zijn, bootpromp, fout meldingen, enz.
Dan zet je je scherm toch gewoon 5sec eerder aan dan je PC ;)

Dit wordt natuurlijk lastiger wanneer je een laptop hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door GeniusJennis op 21-01-2007 13:57 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

BèR schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:45:
Als ik mijn Acer AL1916WS aanzet zie ik eerst ook het logo van Acer. Zo is het scherm geprogrammeerd, en dat is niet te veranderen nee. Niet tevreden met het scherm? Terugbrengen. Maar het is iig geen defect..
dat schermpje heb ik ook erg lekker schem :p

en antwoord is al gegeven.

Verwijderd

goh wat erg dat de fabrikant hun eigen logo in hun eigen product wil laten zien, je koopt tog ook geen BMW als er geen BMW logo op staat :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

GeniusJennis schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:51:
[...]

Dan zet je je scherm toch gewoon 5sec eerder aan dan je PC ;)

Dit wordt natuurlijk lastiger wanneer je een laptop hebt.
dan zie je dat logo vast in je bios loading scherm ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:18:
goh wat erg dat de fabrikant hun eigen logo in hun eigen product wil laten zien, je koopt tog ook geen BMW als er geen BMW logo op staat :)
Dat is een vergelijking van niks. In dit geval wordt het beeld wat je pc normaal op je monitor zou moeten vertonen vervangen door het logo van de fabrikant (al dan niet voor lang) wat erg irritant kan zijn.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Maar dat logo staat niet op de voorruit ;)
Hier staat een logo op de behuizing (op je motorkap) maar OOK nog eens in beeld.

Lijkt me ook erg irri.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar voor die 2 keer per dag ofzo dat je je monitor aanzet maakt het toch weinig uit?
Sterker nog, de selftest van de monitor (dat logo dat je dus ziet en wat je te zien krijgt als hij geen signaal krijgt) is juist bijzonder handig als je je monitor wilt troubleshooten.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik heb een Acer AL1715, en elke keer als ik iets start dat full-screen gebruikt (een spel ofzo) gaat mijn scherm op 'auto config', dus dan krijg ik een grijs vlak in het midden, en dan probeert hij het beeld recht in het midden van mijn scherm te zetten. Dit doet hij alleen bijna altijd fout (vooral bij donkere oppervlakten), dus staat de rechterkant van mijn scherm opeens links ofzo :S. Ik heb al gezocht, maar ik kan het op geen manier wegkrijgen. Ik denk dat dit bij jou ook het geval is. Anders moet je even op het knopje Menu (op je scherm, als je dat knopje hebt tenminste) drukken en wat rondkijken. Maar als het daar niet staat dan is het waarschijnlijk onmogelijk om het weg te halen.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Terw_Dan schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:24:
Sterker nog, de selftest van de monitor (dat logo dat je dus ziet en wat je te zien krijgt als hij geen signaal krijgt) is juist bijzonder handig als je je monitor wilt troubleshooten.
Als ie geen signaal krijgt is het geen probleem.
Start je je monitor op en krijg je 5s zo'n logo lijkt me vervelend.

Verder, ik weet niet of jij je monitor de hele dag laat aanstaan en of je er dan zelf bij bent, maar ik zet altijd als ik wegga (al is het 10minuten) mijn monitor uit.
Als er niemand is die er naar hoeft te kijken hoeft ie mijns inziens ook niet aan te staan.

Verwijderd

Waarom worden er de laatste tijd steeds dingen vergeleken met een auto ? Gaat ook nergens over.
Ik snap dat het irritant is maar wist je dit niet van te voren dan toen je het scherm kocht ? Als je hem minder als 7 dagen hebt kan je hem gewoon omruilen .

Verwijderd

Uhm, ik krijg dat 4x tegelijk te zien... Allemaal Acer.

Best stoer gezicht 8)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Belinea kopen :9

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die Acer AL1923 dingen zijn helemaal erg, dan zie je het Acer logo, fadeout, scherm uit, scherm aan, Acer logo, fadeout, scherm uit... etc :P

Firmware foutje dus, en dit hebben ze vrijwel allemaal.

Hier stond een dode link.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14
Ckr aangesloten op DVI? dan zie je het eerste gedeelte meestal niet pas als je op Pause drukt

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

mja ik kan het begrijpe dat het irritant is... maar wat ik heb vernomen is dit een selftest zodat je kan zien dat ie het doet enzo...
en als je het zo erg vindt. bijna iedere tft heeft dit. zou ik dan terug gaan naar een crt ofzo :p

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn Philips 200W heeft dit ook; lekker blauw met witte philips logo. Ik denk dat het is om de tlbuis voor te verwarmen ofzo. het lijkt er wel op iig. Want in de periode van wanneer ik de logo zie, veranderd het contrast erg snel.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Ik heb een Dell 2407fpw. Die geeft alleen de logo weer als de spanning er compleet eraf is geweest en het erweer op komt.

gewoon aan/uit zetten geeft iig geen logo.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

M'n Eizo L768 doet dit ook maar het logo is niet zo groot, is na 2 sec weg en bovendien laat hij rondom het logo gewoon je schermoutput zien. Hier geen probleem dus.

En bovendien zit bij mij de hele reut op een groot stekkerblok met schakelaar dus: eerst blok aan (monitor springt dan al stby), en dan computer aan. Van stby naar aan laat hij het logo niet zien (geloof ik :P ).

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53

LauPro

Prof Mierenneuke®

Heb hier 3 Acer schermen, allemaal zo'n logo. Ik vind het wel meevallen. Meestal duurt het toch even als ik de knop om gooi voordat alle apparatuur gestart/aan is (schermen, versterker, TL-verlichting, bouwlampen moeten op sterkte komen) dus die paar seconden... Eigenlijk vind ik het wel handig, want de backlight warmt ondertussen ook op dus je ziet niet het hele opwarmtraject.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Heb een Samsung Syncmaster 204B. Dat logo kwam eerst ook in beeld bij mij. Het is inderdaad hartstikke irritant, maar ik kon het gewoon uitzetten door de bios in de te gaan en daar wat rond te koekeloeren :)

Nee, merp!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

SmoothTweaker schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:08:
Ckr aangesloten op DVI? dan zie je het eerste gedeelte meestal niet pas als je op Pause drukt
Voor de topicstarter: op pause drukken dus als je de POST wilt zien. Om het 'full screen boot logo' van het moederbord weg te halen moet je even in het BIOS duiken of op Tab drukken en dan pause.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
:? vraag aan PauseBreak

hoe ga je de BIOS in?

groet,
|:(

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 23:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Goed dat is wel een heel erge basic vraag...

Ik stel voor dat je je wat meer gaat inlezen. Check bijvoorbeeld eens de documentatie van je moederbord.
Vaak is het op Del drukken tijdens de boot.

Omdat je eigen inzet erg minimaal is en je echt te simpele vragen stelt maak ik deze dicht.
Ook hoef je niet te groeten in je posts, bewaar dat voor je email. Misschien is het trouwens ook een idee om even het Algemeen Beleid door te nemen, daar kun je vinden wat we op GoT van iedereen en hun posts verwachten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.