Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Typen op mobiel door te scrollen: hoe heet deze functie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw, een fervent sms'er (ze zit bij T-Mobile prepaid want daar kost een sms 0,07) wil een nieuwe, mooiere mobiel, maar ze heeft daarbij 1 grote wens: als ze sms't en ze typt, dan wil ze graag dat als je een toets vasthoudt, dat je dan 'scrollt' door de mogelijke letters. Dus om een 's' te typen moet je niet vier keer klikken, maar vasthouden totdat de 's' verschijnt. Klikken blijft wel altijd mogelijk natuurlijk. Veel telefoons hebben deze optie niet: als je dan een toets ingedrukt houdt verschijnt het cijfer van die toets.

Hoe kom ik er achter welke (prepaid!) telefoons dit hebben...? Heeft deze optie een bepaalde naam? Ik kan eigenlijk nergens info hierover vinden. Vragen in de winkel heeft geen zin want elke verkoper kijkt je dan aan met een blik van 'waar heb je het over'. Of hebben bepaalde merken misschien deze mogelijkheid? Kort gezegd: hoe kom ik erachter welke prepaid telefoon voldoet aan de wens van mijn vrouw?

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:23

L01

Er is zoiets als T9, dan hoef je per letter de knop maar 1 keer in duwen, ongeacht om welke letter het gaat :)

Zit op bijna(?) alle telefoons.

[ Voor 13% gewijzigd door L01 op 21-01-2007 13:46 ]

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bij de Sony Ericsson telefoons krijg je als je even wacht na het indrukken van een letter een lijstje met mogelijke letters en/of tekens. Als ik bijvoorbeeld op de 2 druk: [ABCÇÄ2]. Druk ik hierna een tweede en derde letter in, gaat 'ie al woorden proberen te maken die ik vaker gebruik. Dus bij bijvoorbeeld [826] gaat 'ie de volgende woorden in het lijstje zetten:
[van]
[vbo]
[tam]
[...]
[vanavond]
[tandarts]

Dit werkt misschien nog wel gebruikersvriendelijker en sneller dan wat ze nu gebruikt ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, T9 en automatisch woorden maken is helemaal waardeloos imho. ;) Da's altijd het eerste wat ik uitzet op een mobiel. Het gaat om het genoemde scrollen en anders niets! ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:17:
Nee, T9 en automatisch woorden maken is helemaal waardeloos imho. ;) Da's altijd het eerste wat ik uitzet op een mobiel. Het gaat om het genoemde scrollen en anders niets! ;)
Als dat scrollen beter was gebleken dan T9 en automatisch aanvullen, zou dat dan nu niet wat meer algemeen zijn? Ik denk dat met een weekje oefenen het aantal sms'jes per uur kan verdubbelen ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...