[Livebox] Printer sharing

Pagina: 1
Acties:

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Ik zou graag m'n printer willen delen met de andere pc's op het netwerk door middel van printer sharing.
Ik zag dat m'n livebox twee USB poorten heeft, waarvan een een standaard USB poort. Kan ik hier mijn printer aan hangen zodat ik hiermee kan printen?
Ik heb op het net gezocht en heb een aantal keer op engelse website gelezen dat het mogelijk is om te printen, maar dat is met de engelse inventel livebox en niet met de sagem livebox, waar ik eigenlijk niets over kan vinden....

Heeft iemand dit aan de praat gekregen? En als het niet is om printers mee te delen....wat moet je dan met die USB poort? Is er misschien een 'alternatieve' firmware waarmee de printer geinstalleerd kan worden?

Copy.com

• sariel
Iemand?

Copy.com

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Volgens mij hebben wij de Sagem Livebox en kan het niet. Die USB poorten fungeren als een USB netwerkkaart.

Zoek anders ergens een goedkoop JetDirect kaartje en sluit daar je printer op aan (als ie tenminste nog parallel aan kan), prik het in op je netwerk en je kunt printen.

Pvouput live

• sariel
Krypt schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:22:
Volgens mij hebben wij de Sagem Livebox en kan het niet. Die USB poorten fungeren als een USB netwerkkaart.

Zoek anders ergens een goedkoop JetDirect kaartje en sluit daar je printer op aan (als ie tenminste nog parallel aan kan), prik het in op je netwerk en je kunt printen.
Ik heb gekeken naar die dingetjes en ze zijn nogal prijzig....60 of 80 euro (bedraad of draadloos), en daar moet ik toch echt een maandje of wat voor sparen....
ik zat er zelfs aan te denken om de fabrikant te bellen om te kijken of er ipv een usb aansluiting een netwerk aansluiting in kan (lijkt op een insteekkaart, die aansluiting) en hoeveel dat kost, maar ik ben bang dat dat ook erg duur zal zijn....

Copy.com

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
2e hands zoeken. werken net zo goed :)
Kijk eens op tweakers.net/aanbod
of speurders, marktplaats oid.. maar een insteekkaart, als ze die hebben voor je printer, is natuurlijk ook een oplossing (Is ook JetDirect als je een HP printer hebt)

Pvouput live