Toon posts:

[XP] Elke keer melding nieuwe hardware gevonden: printer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik deze melding weg krijgen bij 't opstarten?

Melding betreft een Canon Laserprinter LBP-1760. Deze heb ik aan een printserver hangen.
(Sweex Printserver- IP Adress 192.168.1.103- Portname: LPT:PS6994-1)

XP vindt deze printer keurig in z'n lijstje maar ik krijg bij installeren de melding dat-ie niet geïnstalleerd kan worden omdat de poort niet gevonden kan worden.

Heb de printersoftware wel geïnstalleerd en de printserver werkt goed, maar krijg elke keer bij het opstarten de melding: nwe hardware gevonden. Ook als ik aanvink dat 't in de toekomst niet meer vermeld moet worden.

Kan ik hier vanaf komen??

Rob

Verwijderd

Je spreekt jezelf tegen.(of de pc) :P

Eerst zeg je dat xp de melding geeft dat hij niet geinstalleerd kan worden omdat hij de poort niet kan vinden.

Daarna zeg je dat de printserver goed werkt?

Het lijkt mij toch dat je wat fout doet met de installatie, foutmeldingen komen niet zomaar uit de lucht vallen.

Dus installeer die printer eens fatsoenlijk op je pc en reboot dan nog eens :)

En je geeft in je SP ook helemaal niets aan over de door jou ondernomen stappen om deze storing op te lossen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 11:44 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34

Dentheman

Zie signature

Probeer het eens met de nieuwste drivers, dat lost het ws. wel op

Zie ondertitel

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk tevens welke port er bedoelt wordt. Met een printserver moet je vast een tcp/ip port gebruiken om te kunnen printen, maak die anders eens aan met hetzelfde adres als de printserver. Je kan een port toevoegen door oa de wizard printer toevoegen te volgen. Je kan ook bij het printer venster "server properties" (geen idee hoe het in het NL is) kiezen en bij tabblad ports een nieuwe aanmaken. Dat zou het dan moeten oplossen.

Overigens, heb je wel je printserver geïnstalleerd, die maakt namelijk ook standaard een tcp/ip port aan naar de server na het instellen ervan.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb alles al een keer uninstalled, verwijderd etc. en opnieuw geïnstalleerd.

Ok, nog wat meer informatie, omdat er nog wat aan vooraf is gegaan:

Alles werkte goed op bestaande harddisk. (Zonder melding nwe. hardware gevonden)
Heb nieuwe (grotere) harddisk gekocht en daat (met trueimage) de image van m'n oude harddisk opgezet. Deze in het systeem opgehangen, opgestart en zie alles werkte als van ouds. (Ook de printer op de vermelde poort). Logisck volgens mij want de nieuwe harddisk is een clone van de oude.

Met dien verstande dat ik nu wel steeds die melding- nwe hardware-printer, gevonden- krijg.

De nwe hardwarewizzard kan evenwel niet de (Speciale) poort van de printserver vinden. (Zoekt waarschijnlijk alleen op LPT??) en stopt dus de installatie.

Ik hoop dat deze informatie een beter licht werpt op het probleem?

Vast bedankt voor jullie moeite.

Rob

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:40:
Je spreekt jezelf tegen.(of de pc) :P

Eerst zeg je dat xp de melding geeft dat hij niet geinstalleerd kan worden omdat hij de poort niet kan vinden.

Daarna zeg je dat de printserver goed werkt?

Het lijkt mij toch dat je wat fout doet met de installatie, foutmeldingen komen niet zomaar uit de lucht vallen.

Dus installeer die printer eens fatsoenlijk op je pc en reboot dan nog eens :)

En je geeft in je SP ook helemaal niets aan over de door jou ondernomen stappen om deze storing op te lossen?
Sorry, verdere uitleg in nwe antwoord.
Daaruit blijkt ook waarom (waarschijnlijk?) de printserver etc. werkt: nwe harddisk is clone van oude met alles al (goed werkend) geïnstalleerd.
Heb ook al eens alles verwijderd en opnieuw geïnst.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:37
Mogelijk ben je hier mee geholpen:

'k heb een HP930 C die oorspronkelijk op lpt geinstalleerd was en die bij het omzetten naar usb de keuze USB gewoon nièt gaf. (hij werkte trouwens prima op usb, al stond hij aangegeven onder lpt)

Hoe dan ook, om alles goed te krijgen deed ik het volgende:

a. deïnstalleren van HP-printer
b. (uiteraard) mappen in verkenner van HP en hp deskjet 930c series manueel verwijderd
c. regcleaner (jvtools) laten opruimen
d. ge-reboot (printer afgekoppeld)
e. nog maar eens die regcleaner

en toen stond nòg bij mijn Configuratiescherm - printers de 930c vermeld !!

f. dan maar JVpowertools laten zoeken op deskjet en alle vermeldingen ervan laten verwijderen.
g. afgesloten
h. printer aangekoppeld en usb-kabel op een àndere usb-poort aangesloten ('k had al ondervonden dat - als ik hem op dezelfde usb-poort liet zitten, dat hij nog steeds weigerde die usb te herkennen, installatie liep op dat ogenblik gewoon vast!)
en ge-reboot en vanaf dat ogenblik kon ik wèl een usb-poort aanduiden en werd het programma naar behoren geïnstalleerd en werkt dus op dit ogenblik ook prima.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)
Pagina: 1