Toon posts:

PC Deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vorige topic werd gesloten vwg de choas en off-topic posten.
Ik ben via dat topic wel een heel eind verder gekomen.
Ik heb nu alleen nog de keuze van het moederboard en de vista versie, vooral dat laatste geeft veel problemen. Volgens de ene review 32 bit andere review 64bit, ik weet het echt niet meer.
Everigens ben ik van mening dat een 550 watt voeding, langer zal meegaan voor als ik er een andere gpu in stop (later dan).
Dit zijn de onderdelen die ik zeker weet (vetgedrukt) de gewone (niet vetgedrukt) heb ik nog wat hulp bij nodig. Ga dus bv niet vertellen dat een C2D 6400 beter is!

Moederboard:
Keuze 1. Asus P5B-E
Keuze 2. Gigabyte GA-965P-S3

Uitleg: Volgens mij is de GA-965P-S3 gewoon een goede keuze. Goed over te klokken, genoeg aansluitingen, raid 0, 1, jbod, DDR2-800, en zelfs een oude printerpoort voor mn oude hp deskjet!.

Processor: C2D E6600

Uitleg: Beste voor de beste prijs.

Geheugen: Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x

Uitleg: Goed over te clocken, snel, en 2gb. leuke prijs.

Grafische kaart:
Keuze 1. PowerColor X1950 XTX, 512 MB, GDDR4, PCI Express x16
keuze 2. Sapphire Radeon X1950XTX, 512 MB, GDDR4, PCI Express x16

Ik weet nog steeds niet welke beter is. Volgens mij gaan ze een beetje gelijk op, dus als ik moest kiezen zou ik de Sapphire nemen, die is nml goedkoper. Maar als iemand een vergelijking tegenkomt?

Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic.

Uitleg: Ik ben geen audiofreak, dus is die goed genoeg. (tmoet nat. wel klinken)

HDD: 2X Seagate Barracuda 7200.10 250GB

Uitleg: 2x in RAID. Lkkr snel, veilig, en best stil

Behuizing: Thermaltake Armor.

Uitleg: Persoonlijke Keuze.

Voeding:
Keuze 1. Cooler Master RS-550-ACLY
Keuze 2. Cooler Master RS-450-ACLY
Uitleg: Ik neig meer naar de 550 watt, met oog op de toekomst (nieuwe GPU= Meer stroom!)

Koeler: Thermaltake, Blue Orb II
Uitleg: Persoonlijke Keuze, doet zn werk goed.

Rewriter: Samsung SH-W183A
Uitleg: Prima Brander.

DVD: Samsung SH-D163C
Uitleg: Prima Ding.

Toetsenbord en muis: G15 en G5
Perfecte gaming Muis en toetsenbord.

Muismat: Revoltec LightPad, 7 kleuren
Uitleg: Kerstverlichting!

Monitor: Samsung 226BW
Uitleg: Zo mooi! Mooie Specs! Wow!

Speakers: Logitech Z-2300
Uitleg: Wegens gebrek aan ruimte geen 5.1, deze 2.1 set kwam wel heel goed uit de bus en word omschreven als een van de beste 2.1 sets op de markt.

Besturingssysteem:
Keuze 1. Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, NL, OEM
Keuze 2. Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL, OEM
Uitleg: Welke zal soepeler draaier? Beter Functioneren? Help!

Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie

Totaalprijs: € 2302,27

Blijf AUB on-topic.
met vriendelijke groet, Floris.

Verwijderd

Ik denk dat je niet begrijpt waarom jou posts worden dicht gegooit. Je kan hier makkelijk zelf uit komen, als ik jou topics bekijk heb je ..... aan de admins.

Ik adviseer je om zelf ook is op zoek te gaan, want het is echt niet zo moeilijk.

Je vorige post is niet dicht gegooit omdat het zoon chaos was, maar omdat het niet aan de eisen voldoet! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 11:27 ]

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
heb je nog meer gebruikersdoelen naast het spelen van games?

trouwens:
Geboortedatum 04 mei 1991
dat is wel een heel erg dure machine voor iemand van 15 :$

[ Voor 49% gewijzigd door SURFivor op 21-01-2007 11:44 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
voor de videokaart zou ik even hier kijken als ik jou was:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

een 8800GTS voor maar €380 met oog voor de toekomst (dx10) en deze is ook wel wat sneller dan de x1950xtx.

voor de rest zou ik een 550W voeding kopen, als je gaat upgraden is het altijd irritant dat je weer een nieuwe voeding moet halen omdat deze het net niet aankan.

Voor vista zou ik de Home Premium X64 nemen, vroeg of laat wordt toch alles 64bit en dan zit jij met je 32bit. mischien zit er nu nog niet echt veel winst in maar later worden er steeds meer programma's 64bit en dan is het gewoon een stuk sneller. de 64bit is ook nog veiliger dan de 32bit omdat hij geen ongesigneerde drivers kan installeren (kan je wel uitzetten net als UAC)

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, gwn internetten, office, msn, dat soort dingen.
Ik kan niet voorspellen hoeveel watt de nieuwe genaratie gpus zal verbruiken, dus vraag ik of het niet slimmer is een 550 watt voeding te nemen. Ik heb niet kunnen uitvinden of vista 64 of 32 beter is, daarom vraag ik het. En ik ga denk ik voor de Sapphire Radeon X1950XTX.
Perfect kaartje, en makkelijk over te clocken.

Verwijderd

Topicstarter
@SURFivor:
Leuk he, een erfenis van je oma en een lieve pappa!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
tjtristan schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:39:
voor de videokaart zou ik even hier kijken als ik jou was:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

een 8800GTS voor maar €380 met oog voor de toekomst (dx10) en deze is ook wel wat sneller dan de x1950xtx.
Tja, nu zal de TS wel weer een 8800gts erin zetten: hij is wat dat betreft erg standvastig...
voor de rest zou ik een 550W voeding kopen, als je gaat upgraden is het altijd irritant dat je weer een nieuwe voeding moet halen omdat deze het net niet aankan.
Waarop baseer je dit? Gewoon omdat je dit denkt?
Het is namelijk bullshit. Ik ga het niet eens meer uitleggen.
450-500W heeft hij meer dan genoeg aan. Zelfs met een niet echt zuinige 8800gtx...
Voor vista zou ik de Home Premium X64 nemen, vroeg of laat wordt toch alles 64bit en dan zit jij met je 32bit. mischien zit er nu nog niet echt veel winst in maar later worden er steeds meer programma's 64bit en dan is het gewoon een stuk sneller. de 64bit is ook nog veiliger dan de 32bit omdat hij geen ongesigneerde drivers kan installeren (kan je wel uitzetten net als UAC)
Sinds wanneer is dit dan? Want zover ik weet (en ook heb mogen ervaren) kan je dit niet uitzetten.
Voor de div test-versies zijn wel hacks gemaakt, maar uiteindelijk heeft microsoft die weer buiten werking gesteld.

Ben je een tweaker en vind je het niet erg om een beetje te klooien om een oplossing te vinden, dan is de 64bits waarschijnlijk beter en iets sneller.
Ben je een amateur zoals de ts, dan ga je erg gefrustreerd raken als het niet wil werken zoals jij wilt. Dan heb je een dure systeem, maar toch werkt het niet prettig.

Ik zou zelf trouwens voorlopig ook de 32bits-versie draaien, als ik nu vista zou kopen. Laten we eerst nog maar ff wachten hoe het met de 64bits versie gaat lopen. Zover ik weet kan je later toch nog wel overstappen, zonder veel kosten.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tjtristan schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:39:
Maar de vraag is dan wel of je nu overal al 64bit drivers voor kan vinden (ook voor je oude hp deskjet bijv.)
Ik denk dat je je zelfs af moet vragen of het uberhaupt wel verstandig is direct Vista te gaan draaien.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Moederboard:
Keuze 1. Asus P5B-E
Keuze 2. Gigabyte GA-965P-S3

Uitleg: Volgens mij is de GA-965P-S3 gewoon een goede keuze. Goed over te klokken, genoeg aansluitingen, raid 0, 1, jbod, DDR2-800, en zelfs een oude printerpoort voor mn oude hp deskjet!.
..Over beide borden zijn geen echt totaal slechte reviews te vinden. Aangezien jij waarde hecht aan die printerpoort, en de GB prima overklokt, lijkt dat me de juiste keuze?
Grafische kaart:
Keuze 1. PowerColor X1950 XTX, 512 MB, GDDR4, PCI Express x16
keuze 2. Sapphire Radeon X1950XTX, 512 MB, GDDR4, PCI Express x16

Ik weet nog steeds niet welke beter is. Volgens mij gaan ze een beetje gelijk op, dus als ik moest kiezen zou ik de Sapphire nemen, die is nml goedkoper. Maar als iemand een vergelijking tegenkomt?
Qua prestaties zit er amper verschil in. Zelf ben ik wat meer te spreken over het merk Sapphire, omdat ik gewoon goede ervaringen met hun service heb. Ook hier is het verschil weer niet groot, dus de keuze is aan jou. Omdat de Sapphire goedkoper is zou ik al helemaal voor die gaan.
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic.

Uitleg: Ik ben geen audiofreak, dus is die goed genoeg. (tmoet nat. wel klinken)
Geen audiofreak en een kaart van €72,- :? IMHO is dat overkill. Ookal ben je hier al zeker van, ik zou voor de pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Audio gaan, of anders de pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Gamer ...
HDD: 2X Seagate Barracuda 7200.10 250GB

Uitleg: 2x in RAID. Lkkr snel, veilig, en best stil
Ook hierover ben je zeker, maar.. in RAID met twee schijven, wat snel én veilig is? Welke RAID wil je dan? Met RAID0 is het inderdaad sneller, maar het is minder veilig dan één schijf, omdat die array weleens kapot wil gaan..
Voeding:
Keuze 1. Cooler Master RS-550-ACLY
Keuze 2. Cooler Master RS-450-ACLY
Uitleg: Ik neig meer naar de 550 watt, met oog op de toekomst (nieuwe GPU= Meer stroom!)
Die 550 lijkt mij een goede keuze ja. Een voeding is een investering, die z'n geld altijd wel goed opbrengt.

Muismat: Revoltec LightPad, 7 kleuren
Uitleg: Kerstverlichting!
Heel leuk, maar check wel eerst even of hij niet toevallig ONWIJS VERVELEND is, want dat is toch wel belangrijker dan die 7 kleuren LEDs, denk ik :)
Besturingssysteem:
Keuze 1. Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, NL, OEM
Keuze 2. Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL, OEM
Uitleg: Welke zal soepeler draaier? Beter Functioneren? Help!
Check dit even, daar is een hoop info te vinden :)
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
IMHO is dat onzin. Die garantie heb je toch wel, dus dat is BS. Verder is dat in elkaar zetten echt niet moeilijk. Maargoed, jouw keuze.. :)
met vriendelijke groet, Floris.
offtopic:
Is niet nodig hier op GoT, zie ook Het algemeen beleid #groeten

Heb je trouwens wel toestemming van de mod die de vorige sloot :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
360FlorisWii het is dus niet de bedoeling dat je steeds topics blijft openen, kijk hiervoor in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Jouw vraagjes zijn meer van het soort 'handjevast houdt' en dat is niet de bedoeling van een dergelijk topic in CSL. Lees alsjeblieft de sluitmessages in je vorige topics door en de mails en PM's die door de mods naar je zijn gestuurd.

Deze gaat weer dicht vanwege bovenstaand

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.