ik heb onlangs een oude pc gehad, nadat ik een schone instal van xp er op het gezet werd mijn WIFI ontvanger niet herkent. ik kan geen drivers vinden omdat ik niet weet welk merk en type het is. weet misschien iemand een oplossing voor mijn probleem ?
Probeer het eens met unknowndeviceidentifier
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Is het een usb of pci netwerkkaart?
Staat er helemaal niks op de kaart/stick?
Staat er helemaal niks op de kaart/stick?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
het is een pci kaartje, en er staat helemaal niks op.
zal nu even unknowndeviceidentifer proberen.
zal nu even unknowndeviceidentifer proberen.
Mocht die niks kunnen vinden, dan kun je altijd nog Lavasoft Everest proberen of Sisoft Sandra.
Als het goed is zal er op een van de chips op de kaart vast wel staan welke chipset dat is. Dan zou je evt. daarop kunnen zoeken.
Als het goed is zal er op een van de chips op de kaart vast wel staan welke chipset dat is. Dan zou je evt. daarop kunnen zoeken.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
precies, er is altijd wel 1 chipje (de grootste) waar iets opstaat en dan kan je daar naar zoeken.
ik zal zo de kast nog is open maken om te kijken.
unknowndeviceidentifer gaf het volgende aan (screentje):
http://www.uploaddump.nl/f-103603.html
Nah dan weet je toch wat voor kaart het is?C0NSOLEFREAK schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:14:
ik zal zo de kast nog is open maken om te kijken.
bmc 4306 linksys.. effe googlelen.
Je komt dan wel uit op een pcmcia kaartje.. wpc54gs
Maar daar zitten vaak dezelfde chips in als de pci versies. Je kan dus de laptop driver installeren.
Of je gaat opzoek naar de bmc (of broadcom) 4306 driver van een ander merk kaart.
edit: of je zoekt even door en je komt er achter dat ook de wmp54gs deze chipset gebruikt.
[ Voor 39% gewijzigd door job op 21-01-2007 11:38 ]
Je Belkin netwerkkaart heet ook Linksys
Zoals de persoon hierboven al aangeeft, in dat screenshot staat Linksys. Dat icm de chipset levert waarschijnlijk wel de juiste drivers op.
ik heb gezocht, maar nog niet de juiste drivers gevonden. ben eerlijk gezegt ook niet z'n held met computers. ik had wmp54gs drivers gevonden, maar die veroorzaakte dat me pc windows niet meer bootte.job schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:18:
[...]
Nah dan weet je toch wat voor kaart het is?
bmc 4306 linksys.. effe googlelen.
Je komt dan wel uit op een pcmcia kaartje.. wpc54gs
Maar daar zitten vaak dezelfde chips in als de pci versies. Je kan dus de laptop driver installeren.
Of je gaat opzoek naar de bmc (of broadcom) 4306 driver van een ander merk kaart.
edit: of je zoekt even door en je komt er achter dat ook de wmp54gs deze chipset gebruikt.
Ik kwam dit tegen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
in het readme bestand dat ik een bepaalde ''setup'' moet beginnen, maar die kan ik niet vinden.
Je pakt de bestanden in die zip uit. Je opent apparaatbeheer, dubbelklik op het onbekende apparaat (je draadloze netwerkkaart dus), en dan kies je voor het installeren van drivers/stuurprogramma.C0NSOLEFREAK schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:16:
[...]
in het readme bestand dat ik een bepaalde ''setup'' moet beginnen, maar die kan ik niet vinden.
Dit staat ook in dat readme-bestandje wat er bij zit (waarin ik ook niks over "setup" kan vinden
Installation -
Install the BRCM wireless adapter: 4306, 4309, 4301 (MiniPCI, Cardbus) and
reboot.
- Windows XP and Windows 2000:
To install the BRCM driver, follow these steps:
1. From the New Hardware Wizard, click on 'Install from a list or specific
location (Advanced)', and then on Next.
2. Click on "Don't search. I will choose the driver to install." and then on
Next.
3. Click the Have Disk button.
4. Browse to the folder where you unzipped the driver and select the
.inf file.
5. Click on Open and then OK.
6. Choose the appropriate manufacturer and network adapter (or Broadcom 802.11
Multiband Network Adapter) and click on Next.
7. Click on Yes to continue the installation if you receive a message saying
'Installing this driver is not recommended because Windows cannot verify
that it is compatible with your hardware.'
8. Click on 'Continue Anyway' to continue the installation if you receive a
message saying 'The software you are installing for this hardware: '...'
has not passed Windows Logo testing to verify its compatibility with
Windows XP'.
9. Click on Finish to complete the installation and close the properties
window.
10. Select Yes to reboot if asked. If not asked, we recommend that you reboot
the computer anyway.
offtopic:
Bovenstaande tekst is niet alles wat er in staat, alleen hetgene wat je nodig hebt om de kaart te installeren (op de bestanden zelf na dan).
Bovenstaande tekst is niet alles wat er in staat, alleen hetgene wat je nodig hebt om de kaart te installeren (op de bestanden zelf na dan).
[ Voor 60% gewijzigd door FlipFluitketel op 21-01-2007 13:23 ]
de kaart word nu herkend, en geeft aan dat er geen verbinding is. ik dus opzoek naar mijn draadloos netwerk, word die niet gevonden, terwijl hij het op de zelfde plaats vroeger wel deed (psp vangt ook signaal daar op). weet iemand wat waar dat aan kan liggen ? en natuurlijk wil ik jullie even bedanken voor alle hulp die ik al heb gehad.
[ Voor 24% gewijzigd door BlackRageNL op 21-01-2007 14:46 ]
Pagina: 1