USB poort in printer vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb een HP psc 2100 printer laten vallen, precies op de hoek waar de USB poort zit. Met het gevolg dat de USB poort ontwricht is en vervangen moet worden.
Weet iemand of dit eenvoudig zelf te vervangen is? Het apparaat heb ik nog niet opengekregen, ik heb (nog) niet zo'n 5 puntige stersleutel om het fatsoenlijk open te maken.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:21

Super_ik

haklust!

als alleen de connector kapot is soldeer je er zo een andere op, eventueel uit een donor apparaat. zijn maar 6 solderinkjes ofzo.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:13
QuarK schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:29:
Het apparaat heb ik nog niet opengekregen, ik heb (nog) niet zo'n 5 puntige stersleutel om het fatsoenlijk open te maken.
Zoals al gezegd, zo'n connector kan je gewoon vervangen (wel even juiste model zoeken). Andere optie is natuurlijk gewoon USB kabel vastsolderen.

Zo'n 5puntige schroevendraaier heet Torx, Maar met een beetje geluk lukt het soms ook wel met een platte schroevendraaier (alleen kun je dan niet veel kracht zetten, dan sloop je vaak de schroef)

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_10664

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 21-01-2007 16:11 ]