Philips universele A/B SRU9600/10 Prestigo

Pagina: 1
Acties:
  • 1.475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 16:41

Pegasus81

Group: Infinity

Topicstarter
Ik heb al gezocht op GoT, maar ik kon er nog geen topic over vinden.

Heeft iemand ervaring met de SRU9600/10 Prestigo touchscreen afstandsbediening van Philips?

http://www.consumer.phili...FSYQUHJ0RMRESHQVHKFSEKI5P

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 11:30

MethinX

't is wat!

Er is wel wat te vinden op GoT: http://gathering.tweakers...%5Bq%5D=sru9600&where=GoT

Er is zelfs een survey van: http://tweakers.net/productsurvey/143443 :)

Ik ben zelf ook van plan hem aan te schaffen, bij de mediamarkt in Leeuwarden is hij 89,- euro. Veel te duur dus ik ben van plan hem te kopen bij 4Launch voor 59,50!! :P

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik krijg hem morgen binnen. In R'dam was hij 99 eurie. Ik nog gevraagd of die prijs klopt, want scheelde 40 eurie. Stelletje dwazen. Ben benieuwd naar de AB.

Multimonitor is relax :P

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Nou, ik heb hem binnen. Ik vind hem erg fijn werken. Vooral de macro functie. Normaal moet ik altijd paar toetsen drukken om in Media Center te komen, maar gaat nu met 1 druk op de knop. Mijn Philips Ambilight en Windows Media Center werken goed ermee :)

Multimonitor is relax :P

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook eraan gedacht deze AB te kopen, maar heb nu een paar jaar de Philips sbc-ru 865 Linkje en die is niet te te up-daten, waardoor ik nu m'n digitale kabel decoder er niet mee kan bedienen.

En zover ik weet is dit apparaat ook niet te updaten, iets wat bijv. met de harmony series van Logitech wel kan. Of heb ik het mis?

• MethinX
  • Laatst online: 02-05 11:30

MethinX

't is wat!

Tekielja schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:16:
Ik heb ook eraan gedacht deze AB te kopen, maar heb nu een paar jaar de Philips sbc-ru 865 Linkje en die is niet te te up-daten, waardoor ik nu m'n digitale kabel decoder er niet mee kan bedienen.

En zover ik weet is dit apparaat ook niet te updaten, iets wat bijv. met de harmony series van Logitech wel kan. Of heb ik het mis?
Klopt, de voorgeprogrammeerde toestellen zijn niet te updaten, maar je kunt wel gebruik maken van de leerfunctie om de knoppen van je digitale kabel decoder erin te stoppen.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MethinX schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:19:
[...]

Klopt, de voorgeprogrammeerde toestellen zijn niet te updaten, maar je kunt wel gebruik maken van de leerfunctie om de knoppen van je digitale kabel decoder erin te stoppen.
Was het maar zo, die pakt ie dus ook niet. Heb ook met philips hierover gebeld, die raden me simpelweg aan een nieuwere AB te kopen. :{.

Verwijderd

werkt wel..heb er ook dagen mee lopen klooien. Maar voor mijn samsung 360 decoder heb ik een cable ab gekozen op de phillips en dan leren.Dan werkt het nog steeds niet maar na het leren kun je ook toetsen repareren. Als je dat een paar keer doet werkt het goed (bij mij). Vind het echt een top apparaat. 79 euro bij hermes electronics. Met scripts kun je dan alles in 1 x aanzetten en op de goede inputs. Echt heel relaxed

suc6

• Stampre
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik zit nu toch te twijfelen tussen deze ab en de logitech harmony. Wat ik me afvraag zou deze ab ook goed werken met XBMC? iemand daar ervaringen mee?

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Stampre schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:51:
Ik zit nu toch te twijfelen tussen deze ab en de logitech harmony. Wat ik me afvraag zou deze ab ook goed werken met XBMC? iemand daar ervaringen mee?
Weet niet of deze de Microsoft Media Center Remote gebruikt? Die ab krijg ik er namelijk niet 100% ingeprogrammeerd (en daar baal ik van, had de SRU9600 gekocht voor mn mediacenter).

Verwijderd

Ik ben ook van plan om deze AB te kopen. Ik zit nog wel met een vraagje?
Is er een beperking op het aanleren van toetsen?

Ik heb nu een Kameleon 6 in 1 AB en deze kan maar 30 toetsen aanleren. Dit is namelijk te weinig voor mij omdat ik een projector en een HDD recorder gebruik, deze staan niet in de database van de kameleon. Dus ik moet al die toetsen zelf aanleren en dat zijn er meer dan 30.

Kunnen jullie een antwoord geven op mijn vraag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:01:

Kunnen jullie een antwoord geven op mijn vraag?
Voor elke functie op de AB kun je 1 toets aanleren. Maar de ok-toets voor de CD-speler kan natuurlijk een andere aanleren dan de ok-toets voor de DVD-speler. En de CD-speler knopjes op het touchscreen zijn natuurlijk anders (play, stop, etc) als het touchscreen van de TV-functie (cijfers, ratio, etc). Aantal toetsen dat aangeleerd kan worden is dus eigenlijk apparaten*aantal toetsen.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb ook een beetje een algemene vraag hierover:

Ik heb een best oude receiver hier(Sony STR-DE315) waarvan de a/b kapot is(ledje binnenin was afgebroken, reparatie jammerlijk mislukt), kan ik dan toch op een of andere manier de a/b programmeren voor mijn receiver?

Verwijderd

Sefyu schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:36:
Ik heb ook een beetje een algemene vraag hierover:

Ik heb een best oude receiver hier(Sony STR-DE315) waarvan de a/b kapot is(ledje binnenin was afgebroken, reparatie jammerlijk mislukt), kan ik dan toch op een of andere manier de a/b programmeren voor mijn receiver?
Je hebt 99% kans dat het gewoon gaat werken, zeker bij Sony. Gewoon voor Sony op de ab kiezen en dan een bepaalde toets ingedrukt houden totdat je Sony-ding uitschakelt (dan heeft u de goede code en weet daarmee ook meteen de andere codes voor andere knoppen).

• Sefyu
  • Niet online
Bedankt.

Is er ook een manier om het met mijn pc te gebruiken, want ik kijk vaak films en series via mijn pc(via een s-video kabel) op mijn tv, en zou het dus ook handig zijn als ik het kon pauzeren, volume aanpassen, pc uitschakelen etc.

En kost hij nou €90,- of €60,-?

[ Voor 17% gewijzigd door Sefyu op 26-08-2008 16:28 ]

Verwijderd

Je kan er ook je pc mee aansturen ja, maar de functies zitten natuurlijk al in de ab en weet niet hoe jij de juiste toetsen daar aan wilt leren (heb je al een ab voor je pc?).

En de prijs verschilt nogal (hij was eerst een stukkie goedkoper): pricewatch: Philips SRU9600

• Sefyu
  • Niet online
Ik nu dus nog geen ab voor mn pc, ik neem ook aan dat ik nog een IR ontvanger of iets dergelijks voor de pc moet hebben?

Verwijderd

Sefyu schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:03:
Ik nu dus nog geen ab voor mn pc, ik neem ook aan dat ik nog een IR ontvanger of iets dergelijks voor de pc moet hebben?
Ja idd, maar die ontvanger is eventueel ook zelf te maken (nog geen 5 onderdelen, zie topics in forum elektronika hier op got). ab heb je in principe niet nodig, maar je zal toch bepaalde toetsen moeten aanleren aan de philips ab (of op de philips een bepaald apparaat kiezen, maar dan moet je er weer voor zorgen dat je pc die signalen snapt).

• Sefyu
  • Niet online
Maar ik zie mensen zeggen dat ze het met Media Center gebruiken(Windows Media Center neem ik aan?), dus zo'm probleem zou het niet moeten zijn toch?

Verwijderd

Sefyu schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:36:
Maar ik zie mensen zeggen dat ze het met Media Center gebruiken(Windows Media Center neem ik aan?), dus zo'm probleem zou het niet moeten zijn toch?
Ja idd, werkt ook met die ontvanger gewoon. Alleen ik krijg dus alle toetsen van de MCE-ab niet werkend met de philips ab (terijwl het volgensmij gewoon standaard RC6-codes zijn), maar mss doe ik wat fout.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Is er ook een database of lijst te vinden met welke apparaten er precies werken met deze afstandsbediening.

Ik zou graag willen weten of mijn apparaten ondersteunt worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:09:
werkt wel..heb er ook dagen mee lopen klooien. Maar voor mijn samsung 360 decoder heb ik een cable ab gekozen op de phillips en dan leren.Dan werkt het nog steeds niet maar na het leren kun je ook toetsen repareren. Als je dat een paar keer doet werkt het goed (bij mij). Vind het echt een top apparaat. 79 euro bij hermes electronics. Met scripts kun je dan alles in 1 x aanzetten en op de goede inputs. Echt heel relaxed

suc6
Ik val er wat laat in, maar hoe heb je het voor elkaar gekregen de samsung ermee te bedienen? Ik heb sinds vorige week een samsung 360 en dacht 'effe' de boel in de Philips te zetten. No way, toetsen leren lijkt allemaal goed te gaan (twee piepjes na de toets, dus signaal is binnen) maar daarna helemaal noppes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:44:
[...]

Ik val er wat laat in, maar hoe heb je het voor elkaar gekregen de samsung ermee te bedienen? Ik heb sinds vorige week een samsung 360 en dacht 'effe' de boel in de Philips te zetten. No way, toetsen leren lijkt allemaal goed te gaan (twee piepjes na de toets, dus signaal is binnen) maar daarna helemaal noppes.
Het is allemaal erg gevoelig spul, dat piepje geeft alleen aan dat hij 'iets' ontvangt volgens het door de ab verwachte protocol. Dat wil niet zeggen dat de ab het ook goed heeft opgevangen. Probeer het dus gewoon even meerdere keren, ook al lijkt toesten repareren goed te gaan. Houdt de originele ab er wat verder vandaan of wat dichterbij om te kijken wat het beste effect heeft.

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:01
Ik heb hem nu ook.
achteraf had ik misschien beter voor de Harmony one kunnen gaan (accu en schijbaar prettiger in gebruik).

Echter ik ben toch wel tevreden. Ja hij is wat groot maar hij is echt sjiek!

Alles werkt, al is het soms wel wat werk (maar goed voor niets gaat de zon op!)

Het enige wat nog niet werkt zijn de teletekst toetsen. dwz ik kom wel in het teletekst hoofdmenu, maar ik kan er geen pagina intypen. Iemand een oplossing?

alvast bedankt!
Pagina: 1