[XP] Uitschakelen "oude bestanden comprimeren"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02 08:31
Dag allemaal,

Ik had hier gisteren een Asus laptop en was een beetje aan het opruimen en programma's installeren enzo.
Wat mij opviel, dat bij "schijfopruiming" niet de functie "oude bestanden comprimeren" verscheen. Het opruimen ging echt gigantisch snel tov mijn pc's en laptop's waar die functie wel beschikbaar is.

mijn vraag: Hoe kan ik de functie "oude bestanden comprimeren" uitschakelen in het schijfopruiming menu?

Bij voorbaat dank voor de moeite.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is je laptop toevallig niet geformateerd in het FAT32 bestandssysteem? Ik geloof dat die functie iets is voor een NTFS bestandsindeling

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Met commando CleanMgr.exe kun je wat zaken instellen.

Het hulpprogramma Schijfopruiming in Windows automatiseren

• cantate
@ freebee: je zou wel eens gelijk kunnen hebben... ik zal het hem even vragen(per mail:P). Hopelijk snapt hij wat ik bedoel. bedankt.
@ talisker: bedankt, ga ik van de week even mee experimenteren :)

Mocht iemand nog een ander idee hebben hoe ik het kan uitschakelen, graag :)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
Je zou eventueel gewoon je hele schijf kunnen comprimeren?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan zien als je de eigenschappen neemt van je hdd in welk bestandsformaat hij geformateerd is.

SoaDmaggot, hij wil juist die optie uitschakelen.

Bij de schijfopruiming kan je wat naar beneden scrollen, daar staat dan, indien het mogelijk is voor je hdd, de optie.

Commandline FTW

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is bijna 99% zeker dat zijn schijf als FAT32 is geformatteerd. Ik heb een kleine FAT32 partitie op mijn computer en daar kan ik inderdaad die optie niet aanvinken en gaat het "opruimen" zeer snel. Op de NTFS partities heb ik de optie wel en duurt het berekenen en opruimen langer.

• cantate
hmm, bedankt!. ik ga em dan maar op 500 dagen instellen en hopen dat er nog een optie komt om het uit te schakelen, vond het erg prettig zonder die functie.
Pagina: 1