De vertragende factor

Pagina: 1
Acties:

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Allereerst de specs:

CPU: Pentium D 920 @ 3.2 Ghz
Mobo: Asrock 775Twins-hdtv rev.1 bios 2.1
RAM: 2x 1GB G.Skill PC4200 (@ 1:1)
VGA: Sapphire X1600XT@stock @Zalman VF700CU
HDD: 250GB SATA Seagate

Sinds ik enige tijd geleden alle fans in mn systeem heb schoongemaakt, merkte ik dat vooral mijn CPU-temp drastisch was gezakt. Daarop ben ik begonnen deze te overklokken, hopende een optimale snelheid te vinden t.o.v. mijn grafische kaart.

Nu merk ik echter dat naarmate de CPU hoger klokt, bijv. de scores van 3Dmark minder snel stijgen. Daarom wil ik graag weten of het zou kunnen zijn dat mijn VGA hierin de vertragende factor is of niet.

Verwijderd

De vga zal zéker de vertragende factor zijn (afhankelijk van welke 3Dmarktest zal dat nog wat schelen ook).

Ik zou zeggen probeer je VGA te overklokken, daar zit volgens mij veel meer winst in dan je cpu overklokken.
check zeker je geheugen/core type op je VGA-kaart, ik heb hier een sapphire (x800GT) liggen die van core490/mem475 met de stock-koeling er nog op (dus geheugen niet eens gekoeld) naar 605/555 gaat zonder vmod's.

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Met 3Dmark 2k3 scheelt het per 50 meer Mhz op de CPU nog geen 50 punten, en het wordt steeds minder per extra 50. Maar ga eens kijken of ik mn 1600XT kan overklokken. Qua warmte heb ik gelukkig nog wel wat ruimte, want in idle zit ik maar op 33 graden.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

OC vragen horen meer thuis in TCA dan in CSL, dus ik verplaats hem even daarheen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'