Toon posts:

Zalman 9700led of Scythe Infinity of Thermalright.

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met de vraag welke cpu koeler een betere optie is.
ik twijfel tussen een Zalman 9700led of een Scythe Infinity.
hij moet op een c2d e6600 geplaatst worden en er word overgeclockt.
verder speelt kastruimte geen rol.
ik heb zo is op internet gezocht, de een meld dat de scythe beter is, de ander weer niet..
zo kom je ineens uit bij een thermalright Heatsink 120.

Van Zalmen ben ik gewend dat ik een kwalitatief goed product krijg, ik heb dus geen scythe of thermalright geprobeerd..
maar ik zit nu met de vraag welke cpu koeler ik beter zou kunnen kiezen.
meestal is een duurdere koeler ook iets meer prestatie, maar ik vraag me af of die 10 euro extra van de zalman omgezet word in betere prestaties, ze zou verwachten dat de Scythe het beter zou doen, 5 heatpipes en een gewicht van 960g! Op Alternate beweerde iemand een c2d e6600 op 3.4 idle op 27-30 graden te koelen, ik zie hier niets van terug in een online review......

Als ik zo is bij de Scythe site kijk, is die fan die erop zit niet top, er zijn silverstone koelers in de omloop voor een paar floppen die bijna het dubbele aan luchtverplaatsing leveren.
het zou een mogelijkheid kunnen zijn om een Scythe te nemen en die koeler te veranderen.

Dus mijn vraag is, kan iemand mij helpen?

Ps sorry voor deze vraag, ik heb bij de topic regels gekeken en zag mijn vraag er niet bij staan :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 08:26 ]

Verwijderd

De Infinity beat die andere 2. Ik heb de Ninja met een enorme blazer en die is net iets beter dan een stock infinity. Op 2.4GHz E6600 heb ik zo ongeveer 26 graden idle. Onder 30 graden met 3.0-3.6 is me nog niet gelukt.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

De Scythe Infinity is een van de beste luchtkoelers, dat is waar. Sommige reviews krijgen echter betere resultaten met de Scythe Ninja gek genoeg, zal misschien verschillen van koeler tot koeler, maar het scheelt maar weinig. Echter, de Thermalright Ultra-120 is beter dan beide Scythe-koelers! :)

Zie hier 2 reviews voor vergelijkingen tussen ninja & infinity en ninja & Ultra-120. Hier kwam btw de Ninja er uit als beste, veel andere reviews geven de infinity als winnaar aan. Maar de verschillen zijn in geen van de gevallen al te groot.

Ninja vs Infinity
XP-120 vs Ninja vs Ultra-120

Ik heb zelf met Thermalright koelers altijd goede ervaringen gehad, nog nooit een Zalman gehad, heb nu eern Arctic welke ook netjes is. Zelf zou ik (uit de modellen die jij voorstelt) voor de Thermalright gaan, omdat die de beste resultaten lijkt te geven. Overigens lijkt een Tuniq Tower 120 me ook best aardig, zeker omdat die fan in het midden zit :) In sommige reviews komt die weer beter uit de bus dan de Ninja!

[ Voor 38% gewijzigd door Okyah op 21-01-2007 12:09 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt in ieder geval.
ik zit me toch af te vragen he, die infinity is en groter dan de thermalright en hij heeft koperen heatpipes, waar zit dan die prestatie verlies van de infinity t.o.v de thermalright??
Een Tuniq Tower valt af, die dingen zijn nergens te krijgen ;(

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:11:
Bedankt in ieder geval.
ik zit me toch af te vragen he, die infinity is en groter dan de thermalright en hij heeft koperen heatpipes, waar zit dan die prestatie verlies van de infinity t.o.v de thermalright??
Een Tuniq Tower valt af, die dingen zijn nergens te krijgen ;(
In de Pricewatch vond ik 1 hit voor de Tuniq Tower, je kan hem dus prob wel krijgen :) Maar waarom de Infinity het minder goed doet dan de Thermalright... Tja, kwaliteit van de heatpipes, kwaliteit van solderen, kwaliteit van het contactoppervlak, verschil tussen de aangeboden review-modellen? Ik denk dat je met geen van de modellen die je noemt een flater slaat, ik denk alleen dat de Zalman wel minder is tbh.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:57:
De Infinity beat die andere 2. Ik heb de Ninja met een enorme blazer en die is net iets beter dan een stock infinity. Op 2.4GHz E6600 heb ik zo ongeveer 26 graden idle. Onder 30 graden met 3.0-3.6 is me nog niet gelukt.
Met welk programma meet jij de temp? Het verschil kan per programma nogal groot zijn. Ik heb een DS4 bordje, een E6600 cpu, in een CM Centurion 532 kast met redelijke airflow. Mijn cpu temp is volgens Speedfan en de Bios 25 graden idle, met de stock intel cooler. Echter, Core Temp Beta 0.94 geeft 35 graden aan, en TAT geeft 36 graden aan. De laaste 2 komen dus redelijk overeen, echter het verschil met Speedfan en de Bios is ongeveer 10 graden. Cpu op moment van meten: 2808MHz (312x9)

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit soort grote verschillen tegen kom, dus wellicht handig om er altijd ff bij te vermelden met welk programma er gemeten wordt.

Overigens, de Termalright Ultra 120 wordt volgens mij zonder fan geleverd, dus bij de toch al vrij hoge prijs zal je dus nog eens 10 tot 15 euro moeten bijtellen voor een goede fan.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk nu dat een scythe infinity met een silverstone koelertje een goede optie is, prijs/kwaliteit..
zalman is zon 10 euro duurderen en die thermalright al een dikke 20..

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:43:
Ik denk nu dat een scythe infinity met een silverstone koelertje een goede optie is, prijs/kwaliteit..
zalman is zon 10 euro duurderen en die thermalright al een dikke 20..
Waarom zou je een extra fan erbij kopen als Scythe al standaard een 120mm fan meegeeft? Een vrij stille en effectieve fan als ik onder andere deze reviews mag geloven. Meer airflow zal bij deze koeler niet perse zorgen voor veel betere koel prestaties, terwijl je wel meer geluid meekrijgt.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
In de hardware.info vab afgelopen maand stond een review en daar kwam de skyte infinity als beste uit. Die zou ik dan ook nemen. Daar kan eventueel ook nog een tweede koeler op als zeer goede temeraturen gewenst zijn.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Illidan schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:57:
[...]

Waarom zou je een extra fan erbij kopen als Scythe al standaard een 120mm fan meegeeft? Een vrij stille en effectieve fan als ik onder andere deze reviews mag geloven. Meer airflow zal bij deze koeler niet perse zorgen voor veel betere koel prestaties, terwijl je wel meer geluid meekrijgt.
aangezien de silverstone koeler een dikke 200% meer luchtverplaatsing geeft, terwijl het geluidsniveau hetzelfde is. ;)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:00

Dark

who tweaked the light?

nog een linkje naar xtremesystems topic over aircoolers
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106971

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de link! _/-\o_

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Ik heb zelf ook een Ninja op mijn P4 die ik aankomend weekend op men C2D ga zetten. Deze heeft 2 jaar mijn p4 3.0 op de 3.8 gezet dus dan weet je wel hoever je c2d komt :P Hij is makkelijk te installeren en muisstil.

BTW reviews verschillen vaak doordat de reviewer moeite heeft met het installeeren vd koeler waardoor deze vaak niet goed of met te weinig koelpasta gemonteerd zijn. tip lees de montage beschrijving kan je de verschillende reviews beter vergelijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Solid_Aapie op 22-01-2007 14:54 ]

Specs

Verwijderd

Ik heb de 9700LED

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/~kgielen/fan.jpg

Een monsterlijkding, maar koelt de core 13 graden koeler dan de 7000.
Pagina: 1