[XP SP2 Pro] No signal na VGA driver install

Pagina: 1
Acties:

• SKbaas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallo,

ik ben bezig geweest mijn systeem overnieuw te installeren. Dit verliep allemaal soepel, totdat ik de drivers voor mijn video kaart ging installeren. Hij rond de installatie af en geeft mij de keuzen om direct overnieuw op te starten of later. Ik kies hier voor direkt, en dus gaat hij rebooten. Dit verloopt allemaal goed todat hij de lijst met computergebruikers moet weergeven. Juist hiervoor gaat mijn scherm op standby modus en geeft een message: No Signal.

Door in de veilige modus deze installatie ongedaan te maken kan ik er dan weer terug op maar dan dus nogsteeds zonder goed geinstalleerde vga drivers.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik mijn pc toch goed door moet laten booten en het dan ook kan laten werken.

Alvast bedankt, Bas

Verwijderd

Watvoor videokaart is het? Zijn er nieuwe drivers te downloaden? Als je de nieuwste drivers al gebruikt misschien moet je dan de bijgeleverde drivers installeren of eventueel een oudere versie van de driver.

• SKbaas
het gaat om de Connect3D ATI Radeon X1600Pro 256MB

hier http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html heb ik andere drivers gedownload. Na het downloaden heb ik ze geinstalleerd, dit ging goed. Na de installatie rebooten.
Nu start hij wel volledig op maar als ik dan op een gewone web pagina naar beneden scroll dan gaat hij haperen en merk je dat de VGA gewoon niet correct werkt.

Door het gebruiken van de bijgeleverde drivers krijg ik het probleem dat ik in het 1e bericht heb uitgelegt. Namenlijk:
Hij rond de installatie af en geeft mij de keuzen om direct overnieuw op te starten of later. Ik kies hier voor direkt, en dus gaat hij rebooten. Dit verloopt allemaal goed todat hij de lijst met computergebruikers moet weergeven. Juist hiervoor gaat mijn scherm op standby modus en geeft een message: No Signal.
Een oudere versie heb ik nog niet geprobeerd omdat ik deze installatie vaker compleet heb voltooid en mezelf niet zosnel toegeef aan een oudere driver versie. Ook heb ik nog niet geprobeerd om mijn VGA even uit mijn pc te halen en er dan weer goed in te stoppen. Je weet maar nooit wat er fout is 8)7 Dit ga ik dus eerst proberen.

ik zal jullie op de hoogte houden van de voorderingen, maar tips zijn nog altijd welkom!
Alvast Bedankt, Bas

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 20:15
Heb je wel eerst de oude drivers verwijderd, en dan de nieuwe geinstalleerd?

Sometimes you need to plan for coincidence

• SKbaas
Ja de oude drivers heb ik steeds verwijderd.
De drivers die ik bijgeleverd heb zijn doormiddel van de cd te verwijderen.
De gedownloade drivers remove ik doormiddel van het programma driver cleaner.

• SKbaas
Zo daar ben ik weer, maar helaas nogsteeds zonder positief resulaat ;(
Ik heb de vga eruit gehaalt en alles even netjes opgepoets, daarna er weer netjes en goed terug in gedaan. Maar nogsteeds ter vergeefs.

Ik heb iemand met het zelfde verhaal getroffen, bij hem bleek het probleem zich na enkele dagen vanzelf verholpen te zijn... 8)7 Beetje raatsel achtig maarja..

Aangezien ik niet echt wil gaan zitten wachten totdat hij "vanzelf" gaat werken lijkt het mij een goed idee om wat oudere drivers te gaan proberen zoals jullie mij hebben aangeraden.
Nu heb ik steeds de drivers voor 1600 series geprobeerd, k neem aan dat jullie met oudere drivers dan 1500 series bedoelen of zie ik dit verkeerd?

Gegroet, Bas

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:54
Het klinkt alsof de kaart niet opstart. Probeer de AGP spanning eens tot 1,6 of 1,7 V te verhogen. Heb je een AGP driver geinstalleerd?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

draai eerst eens in je safemeode de resolutie omlaag en de refresh terug naar 60 hz
(nadat de driver is geinstallerd)

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 21-01-2007 13:22 ]

Iperf

• SKbaas
draai eerst eens in je safemeode de resolutie omlaag en de refresh terug naar 60 hz
(nadat de driver is geinstallerd)
Ik ben in de VGA modus gegaan, daar stond de resolutie al automatish op zijn laagst.
Toen naar de Frame refesh gegaan, deze stond ook al automatisch op 60 hz...

Dus alles zou goed moeten zijn, ik druk op OK en meteen daarna valt mijn beeld weer weg.

Het klinkt alsof de kaart niet opstart. Probeer de AGP spanning eens tot 1,6 of 1,7 V te verhogen. Heb je een AGP driver geinstalleerd?
Nee ik heb PCI-E.

toch bedankt, maar helaas nog geen resultaat. Tips nog altijd welkom!
Grtz, Bas

Verwijderd

*schopje*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je schopt binnen 24 uur hoef je niet zoveel reactie te verwachten ben ik bang.
Maar pruts eens wat met je 2e VGA uitgang, wellicht dat ie daar wel een goed signaal krijgt. Dikke kans dat het in de combinatie resolutie / verversingsfrequentie zit namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1