[Docks]Always on bottom?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:30
Ik had een ideetje om op mijn nieuwe desktop geen icoontjes meer te gebruiken, maar gewoon één simpel dockje :). Nog niet zo slecht bedacht totdat ik docks ging uitproberen...

Er is echter één specifieke functie die ik mis, en dat is de Always on bottom functie. Deze zit wel in (bijna) alle docks, maar werkt gewoon niet goed. Als ik dan op Bureaublad weergeven klik (links onderin) dan gaan de docks ook gewoon mee minimaliseren. Dat wil ik dus niet. Overigens wil ik ook geen Always on top of autohide functies gebruiken!

De docks die ik heb uitgeprobeert en resultaten:
  • Rocketdock (1.2.5 en 3.0 beta 7): De functie zit er wel in (always on bottom), maar werkt niet.
  • Y'z dock en Mobydock (laatste versies): Functionaliteit zit er niet in (of werkt niet, weet ik zo niet meer O-).
  • Objectdock: De functie zit er wel in, en werkt ook wel MAAR als ik dan een applicatie wil openen op de taakbalk, dan moet ik een keer extra klikken omdat de focus nog op Objectdock staat. Dit vind ik eigenlijk hoogst irritant en mijn tobo lag al bijna buiten na 10min :P.
  • RK-Launcher: Volgens mij zat hier de functie ook niet in?, of hij gaf weer niet het gewenste resultaat in ieder geval...
Ik had al op Google flink gezocht, de stichtings Correlatie en Brein :P al gebeld en hier op GoT al gezocht, maar kon eigenlijk niet veel vinden. Er was één topic over, maar die was van 2005. Dus daarom hier mijn vraag, Is er een dock wat Always on bottom heeft (dus aan de desktop blijft kleven) maar niet geminimaliseerd wordt met Bureaublad weergeven (Show desktop) ?

Alvast bedankt :)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Kun je niet de always on top aanzetten in Objectdock?
Is een toolbar van Windows niet wat je wil doen?

• alex3305
ppl schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:02:
Kun je niet de always on top aanzetten in Objectdock?
Is een toolbar van Windows niet wat je wil doen?
Always on top in Objectdock is geen optie, maar ik heb nu de toolbar van Windows geprobeert en deze werkt eigenljk best wel lekker :) Bedankt!

Alleen is het mogelijk deze toolbar (bij mij bovenaan het scherm) te vergrendelen? De icoontjes in het midden te zetten? en de kleur te veranderen? :D

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Als je de toolbar naar boven sleept dan zit hij bovenaan je scherm, naar rechts zit hij rechts, etc. Gewoon sleur en pleur dus.

Kleur kun je niet zomaar veranderen. Het kan wel maar dan verander je ook meteen de kleur voor je taakbalk met het startmenu en de rest. Alles of niets dus.

Icoontjes in het midden wil ook niet, die worden dacht ik van links naar rechts uitgelijnd. Het biedt in dat opzicht dus minder mogelijkheden als Objectdock en consorten.

Heb je ook al eens op de site http://osx.portraitofakite.com/ gekeken? Deze heeft ook aardig wat op het gebied van het skinnen van Windows naar MacOS X waarbij de dock ook wordt meegenomen. Overigens kan het origineel wel wat jij wilt, sterker nog dat is zelfs de standaard. Je hebt er alleen wel een mac voor nodig :P

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20

Sabbi

je denkt aan mij.

Hmmz, als ik in objectdock een dock onderin maak, en die in de settings zo zet:
Afbeeldingslocatie: http://bu130.nl/bas/objectdock.jpg

krijg ik precies wat je omschrijft, een dock boven je startmenu, altijd onderop,
en blijf ik altijd met 1 klik bij de taakbalk kunnen, hoef dus niet 2 keer te klikken ofzo

Afbeeldingslocatie: http://bu130.nl/bas/objectdock1.jpg

Ik gebruik zelf docks zonder taakbalk, lekker autohiding, mooie mac stijl plus meer schermruimte vrij...

BTW als je vaak minimize naar desktop gebruikt, kijk dan eens naar Topdesk, windows versie van expose waarmee je door bv je muis in de linksonderhoek te gooien alle apps snel minimized...

[ Voor 22% gewijzigd door Sabbi op 23-01-2007 13:00 ]

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
@TS

wat jij bedoeld is 'pin to desktop' niet 'always on bottom'.

Helaas is er niet een echt goede manier om 'pin to desktop' functionaliteit te maken, ook niet om de show desktop van windows af te vangen.

Wat je wel kan doen is aanleren om Windows+M ipv Windows+D te gebruiken. Het show desktop icoontje kan je ook ombouwen dat ie dan je dock laat staan.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 12:44

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

neem gewoon een Mac.
Reageer gewoon behulpzamer?

[ Voor 48% gewijzigd door pasta op 29-01-2007 20:53 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:35
MerijnB schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:30:
@TS

wat jij bedoeld is 'pin to desktop' niet 'always on bottom'.

Helaas is er niet een echt goede manier om 'pin to desktop' functionaliteit te maken, ook niet om de show desktop van windows af te vangen.

Wat je wel kan doen is aanleren om Windows+M ipv Windows+D te gebruiken. Het show desktop icoontje kan je ook ombouwen dat ie dan je dock laat staan.
offtopic:
Hopelijk komt er toch nog 'n keer een programmeur met 'n brilliant moment en 'n oplossing. Voorlopig vangt Konfabulator (of Yahoo Widget Engine) 't allemaal erg netjes af; zodra ik win+d of win+m gebruik staan m'n widgets nog netjes op hun plek, ideale oplossing :?

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
die gebruiken de 'vieze' truuk die meestel gebruikt wordt. Helaas is dit niet echt betrouwbaar over verschillende windows versies.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 00:37
In de Tutorials op de Rocketdock site staan 3 oplossingen + nog enkele andere oplossingen.

• alex3305
Jazco2nd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:28:
In de Tutorials op de Rocketdock site staan 3 oplossingen + nog enkele andere oplossingen.
Ik heb er dus een gevonden. Deze dus, maar die werkt niet want dat progje werkt hier totaal niet...

Overigens had ik die al eerder gevonden via Google, maar omdat deze neit werkte heb ik deze ook volledig genegeerd..
Pagina: 1