Toon posts:

Hulp bij het openen van mijn Sony laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben sinds een tijdje bezig om mijn laptop te openen zodat ik hem kan spuiten. Dit mede dankzij het transpiratievlek op het toetsenbord. Ik en twee vrienden hebben geprobeert om hem te openen, maar tevergeefs. Het lijkt onmogelijk, ik ben wezen googlen en kwam er achter dat het openen van mijn laptop erg moeilijk gaat worden, dit omdat sony constant van behuizing verantdert is er geen informatie beschikbaar over de mijne. Ik wil hem graag een ander kleur geven, maar dan moet hij wel open. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
eerst wat info over mijn laptop.
Sony Vaio a217m
http://www.laptopsdirect....17M-VGN-A217M/version.asp
Dit is het probleem :)
http://members.chello.nl/vakfikebir/

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil mijn laptop heel graag wegdoen en kan hem zo niet verkopen.

Ciao,
Genan

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24
Plak er een mooie stikker overheen. ;)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:57
Er zin veel plekken waar schroefjes kunnen zitten.

* Onder de accu
* Onder de rubbere pads
* Onder het geheugen(klepje)
* Onder de HDD / HDD klepje
* Onder een strip aan de bovenkant / onderkant / zijkant van het toetsenbord
* Onder de toetsen zelf (KIJK UIT! Niet bij iedere laptop kun je de toetsen eraf trekken)
* Onder de stikkers

Ook dan werken sommige nog met een klik-systeem, dat zijn echt rampen.

Bovendien werkt spuiten niet altijd geweldig. Zeker niet als je er veel met je handen opzit.

[ Voor 10% gewijzigd door Nijn op 21-01-2007 00:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet meer informatie geven zie ik, Ik heb alle schroeven die ik kon vinden eruit geschroefd en uiteindelijk kwam het een beetje los. Stikker is geen oplossing :). Er is een kliksysteem vroeger kon je het stukje waar de boxen zit eruit schuiven en vervolgens de toetsenbord demonteren, maar bij de mijne kan dit niet :(
Edit:
Arg ik moet meer info gelijk mee geven
Je kan niet bij de hdd, dvd rom en onder de batterij zijn er geen schroefjes.

Ik ga het laten spuiten, dus dat komt wel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 00:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:50:
Ik moet meer informatie geven zie ik, Ik heb alle schroeven die ik kon vinden eruit geschroefd en uiteindelijk kwam het een beetje los. Stikker is geen oplossing :). Er is een kliksysteem vroeger kon je het stukje waar de boxen zit eruit schuiven en vervolgens de toetsenbord demonteren, maar bij de mijne kan dit niet :(
Edit:
Arg ik moet meer info gelijk mee geven
Je kan niet bij de hdd, dvd rom en onder de batterij zijn er geen schroefjes.

Ik ga het laten spuiten, dus dat komt wel goed.
Kijk hier eens rond:

http://repair4laptop.org/disassembly_sony.html

Zie je model er niet tussen staan maar wie weet wordt je er wijzer van. Voor de rest is het eerst een kwestie van schroefjes zoeken, achter klepjes, onderdelen, voetjes etc. Als je hem al een beetje kan openen dan maar eens kijken waar die nog klem zit, wellicht heb je een schroefje gemist.

Als het echter een ander systeem is wat Sony gebruikt dan ben je wel focked om het maar zo te zeggen. IPV mogelijk dingen per ongeluk af te breken zou ik dan eerst een telefooontje doen naar de repairservice van sony, wie weet is er iemand zo vriendelijk om het even uit te leggen. Het mooie is dat alles wat ooit in elkaar is gezet altijd weer los kan, dus lukken gaat het zeker, het is alleen te hopen met zo min mogelijk afgebroken plastic ;)

Verwijderd

Topicstarter
O wow je weet half niet hoe je mij heb geholpen met zo een link. Ik weet nog niet of het gaat werken, maar ik zal morgenvroeg uitproberen. Mijn laptop zit er niet tussen, maar zoveel informatie moet gewoon wel helpen.
Pagina: 1