VOIP probleem i.c.m. Siemens S450 IP telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Momenteel heb ik een opstelling met een Linksys SPA-9000 PBX, twee Linksys SPA-942 business phones en een Siemens Gigaset S450 IP telefoon.
De Line 1 van de SPA-9000 heb ik laten registreren onder een VoipBuster account.
Gebruik ik de SPA-942 telefoons, dan werkt alles, ze kunnen elkaar bellen en ze kunnen beiden naar buiten bellen (naar een KPN vast nummer en een Telfort GSM, beiden natuurlijk via het VoipBuster account).

Het is uiteindelijk gelukt om de Siemens S450 IP te registreren op de SPA-9000. Dat is niet zo vanzelfsprekend, omdat deze telefoon enkel is voorgeprogrammeerd met een hoop bestaande VoIP providers. Nu ben ik mijn eigen provider en dan moet je wat zoeken en proberen.
De telefoon staat geregistreerd volgens de status pagina op de SPA-9000 en ook volgens de telefoon zelf.

Het probleem is het volgende:
  • Bellen naar de telefoon gaat goed, de S450 IP gaat over, maar zodra er wordt opgenomen hoor je in 9 van de 10 keer niets en blijf je op de telefoon die belt (de SPA-942) de toon horen dat de telefoon overgaat aan de andere kant.
  • Bellen vanaf de S450 IP lukt niet intern. Geef ik een extern nummer in het internationale formaat, dan krijg ik connectie. Maar bel ik naar een intern nummer, dan blijft de S450 IP zo'n toontje herhalen dat ie aan het bellen gaat (zo'n typisch Siemens toontje dat veel Siemens GSM's ook hebben, nadat je op het groene hoorntje hebt gedrukt). Er komt geen verbinding tot stand.

Nou staan de meeste instellingen op de SPA-9000 nog op de defaults.
    Google levert vrijwel niets op in de combinatie S450 en SPA-9000. Nou heb ik zelf het idee dat het een protocol instelling zou kunnen zijn, maar ik heb nog geen verstand van het SIP gebeuren.

Ik ben even door m'n opties heen en hoop hier de hints te krijgen :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11 10:09
Weet er niet heel veel vanaf. Probeer eerst eens via je browser de S450 te benaderen, is wat overzichtelijker. Met de laatste firmware kan je ook meer instellingen aanpassen. Daar kan je iig ook handmatig de sip gegevens instellen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
flip75 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:30:
Weet er niet heel veel vanaf. Probeer eerst eens via je browser de S450 te benaderen, is wat overzichtelijker. Met de laatste firmware kan je ook meer instellingen aanpassen. Daar kan je iig ook handmatig de sip gegevens instellen.
idd, handmatig kun je 'm prima configureren (webinterface). Als je beide toestellen achter een router hebt kun je gebruik maken van STUN, om zo nat-problemen te omzeilen.

Ik heb bij een paar klanten SPA941's staan, en die werken prima, ook onderling, zonder portmappings enz, alleen stun enabled.