Toon posts:

routerdetectie

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.steenhout.net/ap-install-diagram2.gif

Hey,

Volgens deze figuur zou ik mijn wireless router moeten installeren volgens deze figuur, maar ik heb dus maar 1 netwerkverbingsmogelijkheid in de router zelf en geen hub.
Als ik de router gewoon aan de modem verbind en de notebook direct wireless laat zoeken, herkent mijn notebook wel dat er een wireless netwerk is, maar kan het niet gebruiken omdat het detectieprograma van usrobotics (merk router) het niet wil detecteren. Iemand een oplossing? Probeerde alles al van de manual etc...

Hellke.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
De situatie waarin jij je begeeft is mij niet helemaal duidelijk. Bovendien ben ik nog nooit een router tegengekomen waarop maar 1 device kan.

Het item dat jij zo mooi aanduid als router lijkt mij eerder de modem.

[ Voor 20% gewijzigd door AvanCade op 20-01-2007 23:57 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nee het is meer een access point.
staat er ook boven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, ik bedoelde het goed... het is idd een access point, sorry, me aan het slapen na uren op de notebook.

Dus, kent iemand de oplossing? Ik slaag er niet in mijn acces point te laten detecteren. Ik weet echt niet meer wat doen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Wat voor internetverbinding heb je? Wat voor modem heb je? Wat voor type is het Accesspoint?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je hebt ook je routing aangepast?

• AvanCade
Ondersteund je Macbook wel Wireless G? Er staat namelijk zo mooi G boven.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Wireless lan
Naar welk SSID (netwerknaam) maak je verbinding?
Welk IP adres krijg je automatisch?
Kom je op het internet?
Naar welke ip adressen heb je geprobeerd een connectie te maken naar aanleiding van ipconfig?

Verwijderd

Topicstarter
- kabel Telenet
- Motorola sb5101e surfboard
- US Roboics wireless MaxG access point 5451
- wat is routing? (me een leek)
- Heb geen macbook, wel een Asus G2PC ;-). En het zou het moeten ondersteunen...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Probeer je accesspoint eerst maar eens in te stellen via je draad.
Dus een rechtstreeks draadje tussen accesspoint en je laptop.
Dan stel je deze in zoals je wilt...

Maar als ik het goed begrijp heb je alleen een modem (geen router) en daar wil je dit accesspoint aan hangen.
Ik vraag me af of dat wel gaat werken..

[ Voor 57% gewijzigd door job op 21-01-2007 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
- usr5451
- IP adres: 169.254.105.71
- geen internet
- ip-adressen: 169.254.105.71 en 169.254.251.19

zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die draad heb ik geprobeerd. Steeds hetzelfde probleem, de twee bovenvermelde ip-adressen, maar geen detectie.

Verwijderd

Topicstarter
Op de doos staat: je hebt een breedbandrouter of breendbandmodem nodig, dus in principe...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:14:
Dat van die draad heb ik geprobeerd. Steeds hetzelfde probleem, de twee bovenvermelde ip-adressen, maar geen detectie.
die 169.x.x.x adressen neemt windows als je laptop geen ip adres kan krijgen.
Eigenlijk wel logisch aangezien je accesspoint geen ip adressen uitdeelt :P
Stel eens een vast ip in op je laptop.. bijvoorbeeld (192.168.2.99).

[ Voor 50% gewijzigd door job op 21-01-2007 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:16:
[...]

die 169.x.x.x adressen neemt windows als je laptop geen ip adres kan krijgen.
Eigenlijk wel logisch aangezien je accesspoint geen ip adressen uitdeelt :P
Stel eens een vast ip in op je laptop.. bijvoorbeeld (192.168.2.99).
Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dat kan doen, zo'n vast ip-adres instellen.
Kan dat überhaupt bij Telenet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 00:19 ]

• Jimster
  • Nu online
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het gaat werken met een accesspoint. Met een wireless router was je zo klaar geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:20:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het gaat werken met een accesspoint. Met een wireless router was je zo klaar geweest.
Dat zou toch wel straf zijn... want dat wil zeggen dat ik zonder router maar met modem geen wireless internet kan hebben... Raar, niet waar?

Waarom denk je dat eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 00:24 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:18:
[...]

Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dat kan doen, zo'n vast ip-adres instellen.
Kan dat überhaupt bij Telenet?
Intern kun je altijd een vast IP instellen. Of het dan ook werkt is weer een ander punt.

Je externe IP (dat wat je dus ziet als je naar watismijnip.nl oid gaat) kun je inderdaad niet zelf veranderen.

Een vast IP in de range van je router zou dus helpen.
-edit-
Maar dan moet het apparaat waar je accesspoint op aangesloten is (is dat een router of een modem) wel een router zijn, want hij moet het wel ondersteunen.

[ Voor 14% gewijzigd door thaan op 21-01-2007 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
thaan schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:24:
[...]

Intern kun je altijd een vast IP instellen. Of het dan ook werkt is weer een ander punt.

Je externe IP (dat wat je dus ziet als je naar watismijnip.nl oid gaat) kun je inderdaad niet zelf veranderen.

Een vast IP in de range van je router zou dus helpen.
-edit-
Maar dan moet het apparaat waar je accesspoint op aangesloten is (is dat een router of een modem) wel een router zijn, want hij moet het wel ondersteunen.
Ik heb geen intern adres, want ik zit niet in een intern netwerk. Ik heb me in het begin ook misschreven (zie correctie) het gaat om een access point, niet om een router.

-

geen router dus ;-).

• Jimster
  • Nu online
Normaliter krijgt de pc achter het modem een WAN ip van de provider. Een accesspoint heeft een ip nodig om te werken, aangezien deze direct achter het modem zit zal deze het WAN ip krijgen (mits het accesspoint ingesteld staat op 'ip adres verkrijgen via DHCP'). Je laptop/draadloze pc dient dan weer een IP te krijgen van de DHCP server, van je provider dus. Aangezien providers vrijwel nooit meer dan 1 IP adressen uitdeelt, zal je pc dus geen ip krijgen.
Dat is mijn visie.

Verwijderd

Topicstarter
Maar, een access point dient toch juist om een ip-adres te geven aan je notebook? Het kan toch niet zo zijn dat je én een router én een access point nodig hebt.

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Dus dit is de situatie??:

Telenet - Modem - Accesspoint

Dan krijg je dus van telenet een ip adres (normaal krijg je er 2 als je het abonement hebt aangepast ooit. maar daarvoor moet je maar eens in de settings van telenet kijken)
Om merdere Ip's (lokale dus) op 1 (extern) ip te krijgen heb je een router nodig.

Wat USR zegt klopt nog steeds, maar ze vermelden er niet bij dat je dan ook meerdere ip's van je provider zou nodig hebben...

reactie op post hier ergens boven:
Je access point moet niet als DHCP server dienen, daar moet je router normaal voor zorgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phalox op 21-01-2007 00:38 ]

• Jimster
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:33:
Maar, een access point dient toch juist om een ip-adres te geven aan je notebook? Het kan toch niet zo zijn dat je én een router én een access point nodig hebt.
Daarom zijn er wireless routers.
Maar dat was mijn visie.. misschien heb ik het fout. Mijn Linksys accesspoint heeft geen DHCP server en deelt dus geen ip-adressen uit. Mijn D-Link accesspoint heeft weer wel een DHCP server, maar dat zal in jouw geval ook niet werken vrees ik, aangezien je dan een 192 nr uitgedeeld krijgt, wat dus niet op het internet werkt via een accesspoint.

[ Voor 8% gewijzigd door Jimster op 21-01-2007 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
tokesnugerd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:37:
Dus dit is de situatie??:

Telenet - Modem - Accesspoint

Dan krijg je dus van telenet een ip adres (normaal krijg je er 2 als je het abonement hebt aangepast ooit. maar daarvoor moet je maar eens in de settings van telenet kijken)
Om merdere Ip's (lokale dus) op 1 (extern) ip te krijgen heb je een router nodig.

Wat USR zegt klopt nog steeds, maar ze vermelden er niet bij dat je dan ook meerdere ip's van je provider zou nodig hebben...

reactie op post hier ergens boven:
Je access point moet niet als DHCP server dienen, daar moet je router normaal voor zorgen.
Maar, mijn internetverbinding laat het toe twee computers te verbinden op het net, tegelijkertijd... Ik bedoel dan niet via een netwerkkabel (gezien er maar 1 verbinding voorzien is), maar dan moet dat wel wireless gaan. Dat zou zo moeten zijn volgens mijn abonnement.

• Jimster
  • Nu online
Ok.. dus je pc detecteert het accesspoint wel?
Je moet je accesspoint wel eerst dmv een kabel aan je pc aansluiten en bij de instellingen instellen dat je accesspoint een ip krijgt van de DHCP server.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:37:
[...]

Daarom zijn er wireless routers.
Maar dat was mijn visie.. misschien heb ik het fout. Mijn Linksys accesspoint heeft geen DHCP server en deelt dus geen ip-adressen uit. Mijn D-Link accesspoint heeft weer wel een DHCP server, maar dat zal in jouw geval ook niet werken vrees ik, aangezien je dan een 192 nr uitgedeeld krijgt, wat dus niet op het internet werkt via een accesspoint.
What is the difference between an Access Point and a Wireless Router ?

An Access Point is a radio transmitter/receiver that is most widely used to bridge wireless and a wired (ethernet) network.

A Router has additional functions: It allows multiple clients to connect to the Internet by serving internal IP addresses, has NAT capabilities, often a built-in switch as well.

A Wireless router has both the functionalities of a router and an access point in a single unit.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:45:
Ok.. dus je pc detecteert het accesspoint wel?
Je moet je accesspoint wel eerst dmv een kabel aan je pc aansluiten en bij de instellingen instellen dat je accesspoint een ip krijgt van de DHCP server.
Hoe moet ik dat doen? Kan je specifieker zijn?

• Jimster
  • Nu online
Ik weet heus wel het verschil tussen een accesspoint en een wireless router :+
Als het goed is heeft je accesspoint standaard een vast ip adres (staat in je handleiding). Verbind je pc met je accesspoint dmv een kabel. Geef je pc een ip adres, hetzelfde als je accesspoint, maar dan een cijfer hoger voor 't gemak. Subnetmasker hetzelfde. Hoe je een vast ip adres in moet stellen is erg basic en eenvoudig te vinden dus.
Log in in je accesspoint en verander de instelling naar automatisch een ip verkrijgen via dhcp.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet wel dat je dat weet ;-). Het was niet slecht bedoeld.

Er staat in de manual geen vast ip-adres... Dus, terug naar af...

• Jimster
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:53:
Ja, ik weet wel dat je dat weet ;-). Het was niet slecht bedoeld.

Er staat in de manual geen vast ip-adres... Dus, terug naar af...
Je moet iig je instellingen kunnen wijzigen. Dat staat toch wel in je manual? :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem... dat staat er niet in en dus kan ik er niet aan...

• Jimster
  • Nu online
Waarschijnlijk is het 192.168.2.1. Geef je vaste netwerkkaart het volgende ip: 192.168.2.3 en subnetmasker 255.255.255.0. Surf dan met je browser naar 192.168.2.1 of gebruik het installatietooltje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de access point verbonden met de notebook en gedaan wat je zei, maar dat werkt dus niet...

• Jimster
  • Nu online
'dat werkt dus niet' is veel te vaag. Wat lukt er niet? Wat gebeurt er niet? Wat gaat er fout?

Verwijderd

Topicstarter
De pagina niet gevonden. Foutmelding dus.

• Jimster
  • Nu online
Vind het tooltje je accesspoint?

Verwijderd

Topicstarter
Neen.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Met kabeltje aansluiten > Start > uitvoeren > cmd > typ in de commandprompt ipconfig en dan even posten wat er bij standaard gateway staat.

• Jimster
  • Nu online
The default LAN IP address of the Access Point is 192.168.1.64.
Stel je ip van je netwerkkaart in op 192.168.1.1 en surf naar bovenstaand ip.

Verwijderd

Topicstarter
Carte Ethernet Connexion réseau sans fil:

Suffixe DNS propre à la connexion :
Autoconfiguration d'adresse IP. . : 169.254.105.71
Masque de sous-réseau . . . . . . : 255.255.0.0
Passerelle par défaut . . . . . . :

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:26:
[...]

Stel je ip van je netwerkkaart in op 192.168.1.1 en surf naar bovenstaand ip.
Dit werkt ook niet...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58
Je zal, afaik, toch een router nodig moeten hebben.

In principe kun je wel jouw bedoeling uitvoeren, maar ik weet niet of je provider ook 2 MAC adressen toestaat (AP en je notebook), ook al staat dat AP op een vast IP en gebruikt ie geen DHCP leases.

Mijn suggestie: omruilen voor een router/ap. Kost evenveel, minder ellende, makkelijk PCtje erbij, veiliger (pc hangt niet direct meer aan WAN-ip)

• Jimster
  • Nu online
Post een een complete ipconfig output.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees dat ze dat niet meer zullen willen ruilen, gezien de doos al open is... Ik snap er niet veel van, snap echt niet dat dit niet werkt... Eigenlijk bedriegen ze dus de koper, want het staat op de doos dat het kan...

Toch bedankt voor al je moeite...

Kan je me een router aanraden? Dienen access point was 125mb/sec. Wat is de gemiddelde snelheid van een router?

Verwijderd

Topicstarter
Configuration IP de Windows

Nom de l'hôte . . . . . . . . . . : Friedl
Suffixe DNS principal . . . . . . :
Type de noud . . . . . . . . . . : Hybride
Routage IP activé . . . . . . . . : Non
Proxy WINS activé . . . . . . . . : Non
Liste de recherche du suffixe DNS : telenet.be

Carte Ethernet Connexion réseau sans fil:

Suffixe DNS propre à la connexion :
Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Networ
k Connection
Adresse physique . . . . . . . . .: 00-18-DE-A1-A2-AD
DHCP activé. . . . . . . . . . . : Non
Adresse IP. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.64
Masque de sous-réseau . . . . . . : 255.255.255.0
Passerelle par défaut . . . . . . :

Carte Ethernet Connexion au réseau local:

Suffixe DNS propre à la connexion : telenet.be
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit E
thernet NIC
Adresse physique . . . . . . . . .: 00-18-F3-F3-84-E8
DHCP activé. . . . . . . . . . . : Oui
Configuration automatique activée . . . . : Oui
Adresse IP. . . . . . . . . . . . : 84.196.129.80
Masque de sous-réseau . . . . . . : 255.255.224.0
Passerelle par défaut . . . . . . : 84.196.128.1
Serveur DHCP. . . . . . . . . . . : 195.130.132.106
Serveurs DNS . . . . . . . . . . : 195.130.130.130
195.130.129.162
Bail obtenu . . . . . . . . . . . : maandag 22 januari 2007 1:32:34
Bail expirant . . . . . . . . . . : maandag 22 januari 2007 2:27:15

• Jimster
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:37:
Ik vrees dat ze dat niet meer zullen willen ruilen, gezien de doos al open is... Ik snap er niet veel van, snap echt niet dat dit niet werkt... Eigenlijk bedriegen ze dus de koper, want het staat op de doos dat het kan...

Toch bedankt voor al je moeite...

Kan je me een router aanraden? Dienen access point was 125mb/sec. Wat is de gemiddelde snelheid van een router?
Het kan mogelijk zijn, maar dit hangt af van je provider.
In principe volstaat elke wireless router. Ik zou kijken naar een 54Mbps router, dit is al veel sneller dan jouw internetverbinding aan kan.

Hoe kan je draadloze netwerkkaart een 192.168.1.64 ip hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Jimster op 21-01-2007 01:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat vragen wij ons dus ook af...

• Jimster
  • Nu online
Ik denk dat je dat zelf hebt gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, toch niet... Mijn netwerkkaart is betoverd en leidt een eigen leven ;-).

Neen, serieus, echt niet... We hebben alles terug op automatisch gezet...

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:58
Zo te zien heb je al bekabeld de zooi aangesloten. Er is dan zoiezo al nooit een DHCP lease vrij voor de wireless interface. Je zal iig wired moeten afkoppelen, modem rebooten en dan hopen dat het werkt (als dus meerdere macs al geaccepteerd worden)
Dat het een zwaar onhandige oplossing is is een 2e, ik raad je ten zeerste aan om gewoon een normale router te gebruiken.

54 of 125mbit maakt helemaal niets uit. Je verbinding zal iets van 3-4mbit zijn schat ik.
128kbit zou zelfs handig zijn met de datalimieten in belgie, kom je er tenminste niet aan >:)

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de access point al gereset, is dat dan niet hetzelfde?
geprobeerd, het werkt dus niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 01:54 ]

• AvanCade
Asus laptop, aha! Heb je de wireless console geinstalleerd met drivers en dan met behulp van de functie toetsen Wireless aangezet? Geen resultaten krijg je als wireless (oftewel RADIO) uit staat.

• chim0
  • Laatst online: 01:58
Dit heeft enkel met 1 ding te maken: MAC adres. De provider ziet nu het MAC adres van het access point en niet van je netwerkkaart en daarom krijg je geen IP adres en dus geen verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Nieuwe info... Ik heb mijn modem nog eens gereset en nu lukt het wel, maar ik heb hem nog steeds niet gedetecteert via usroboticsprogramma. Maar het internet werkt wel. Als ik in MSDos ping en dan mijn ip-adres invul, dan krijg ik dit: geen enkel pakket verstuurd.

En de ip-adressen die ik krijg, daarmee kan ik nog steeds geen webinterface openen en ik kan het netwerk niet beveiligen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 13:54 ]

• chim0
  • Laatst online: 01:58
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:20:
Hey,

Nieuwe info... Ik heb mijn modem nog eens gereset en nu lukt het wel, maar ik heb hem nog steeds niet gedetecteert via usroboticsprogramma. Maar het internet werkt wel. Als ik in MSDos ping en dan mijn ip-adres invul, dan krijg ik dit: geen enkel pakket verstuurd.

En de ip-adressen die ik krijg, daarmee kan ik nog steeds geen webinterface openen en ik kan het netwerk niet beveiligen...
Dat komt omdat je nu het externe IP adres (WAN IP adres) direct op je netwerkaart krijgt, bijv. 80.x.x.x ofzo. Het access point zit op 192.x.x.x bijv. als je erop wilt komen, moet je dus handmatig het IP adres van je netwerkkaart wijzigen in de range van 192.x.x.x
Pagina: 1