Een kennis van me gebruikt sinds kort dit USB-stickje om zodoende draadloos met zijn router een verbinding tot stand te kunnen brengen. De Sitecom-software zorgt er voor dat je niet via de normale manier in Windows kan instellen wat je voorkeursnetwerk is, dat geeft me al de eerste frustratie. Daarnaast start (bv) MSN sneller op dan dat de stick een draadloze verbinding tot stand heeft gebracht; dit resulteert bijna altijd in een foutmelding van (bv) MSN omdat er nog geen internet beschikbaar is.
Ik heb dus twee problemen:
• ik kan geen voorkeursnetwerk instellen;
• het duurt even voordat er een draadloze verbinding is.
Mbt het voorkeursnetwerk heb ik van-alles geprobeerd, maar zonder resultaat. In de omgeving aldaar zit een ander, sterk, netwerk en daar springt de stick regelmatig naar over. Ik moet erbij vermelden dat de draadloze verbinding daar in huis erg zwak is; het overspringen wil ik daarom oplossen door een voorkeursnetwerk op te geven. Als ik in Windows naar de betreffende optie klik, dan staat er een melding dat andere software dit reeds afhandelt. De software van Sitecom helpt me dus ook niet, dus ik loop daar 'vast'.
Mbt de lange wachttijd voordat de verbinding er is, heb ik niets geprobeerd omdat ik niet weet wat ik kan proberen. Wel heb ik de nieuwste drivers van de Sitecom-site gedownload en geïnstalleerd, maar dat heeft niets opgelost.
Wie kan me verder helpen?
Overigens gebruikt deze kennis Windows XP (helemaal bij met updates).
Ik heb dus twee problemen:
• ik kan geen voorkeursnetwerk instellen;
• het duurt even voordat er een draadloze verbinding is.
Mbt het voorkeursnetwerk heb ik van-alles geprobeerd, maar zonder resultaat. In de omgeving aldaar zit een ander, sterk, netwerk en daar springt de stick regelmatig naar over. Ik moet erbij vermelden dat de draadloze verbinding daar in huis erg zwak is; het overspringen wil ik daarom oplossen door een voorkeursnetwerk op te geven. Als ik in Windows naar de betreffende optie klik, dan staat er een melding dat andere software dit reeds afhandelt. De software van Sitecom helpt me dus ook niet, dus ik loop daar 'vast'.
Mbt de lange wachttijd voordat de verbinding er is, heb ik niets geprobeerd omdat ik niet weet wat ik kan proberen. Wel heb ik de nieuwste drivers van de Sitecom-site gedownload en geïnstalleerd, maar dat heeft niets opgelost.
Wie kan me verder helpen?
Overigens gebruikt deze kennis Windows XP (helemaal bij met updates).
[ Voor 6% gewijzigd door pven op 20-01-2007 23:46 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||