Toon posts:

Dubbele primary & secondary IDE - vreemd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Probeer nu al een tijdje uit te zoeken wat er loos is maar kom niet verder. Vandaar mijn vraag hier.

Mijn PC heeft om onverklaarbare(?) reden ineens 2 Primary IDE channels, en 2 Secondary IDE channels.

Ziet er in Device manager ->IDE ATA/ATAPI Contollers letterlijk zo uit:

>Primary IDE Channel
>Primary IDE Channel
>Secondary IDE Channel
>Secondary IDE Channel

Verschillen tussen de 'dubbelaars':

Right click op 1e Primary -> Properties levert drie tabs op, te weten: General, Advanced Settings, Driver.

Right click op 2 Primary -> Properties levert vier tabs op, te weten: General, Advanced Settings, Driver, Resources. (No conflicts, kennelijk.)

Zelfde geldt voor de Secondary IDE properties.

Nu heb ik slechts 1 HDD en 1 DVD-ROM, dus dit komt op mij érg vreemd over. Mensen die claimen het e.e.a. van systemen te weten snappen er ook geen bal van.

Weet iemand wat dit veroorzaakt dit/hoe komt dit, en hoe het eventueel op te lossen is?

Bij voorbaat dank,
Pharos123

Systeem:
-Intel PIV 524
-ASUS P5PGL moederbord
-1024MB DDR2
-ATi Radeon X1950 Pro

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 23:20 ]

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 15:13
heb ik hier ook. bij mij is de ene set de pata poorten, de andere set de sata poorten. bios laat die zien als first, second, third en fourth, windows als respectievelijk primary, secondary, primary, secondary.

doe in de device manager view -> devices by connection, en je zult waarschijnlijk zien dat je hd/dvd maar aan 1 van de sets primary/secondary hangt.

zou me er geen zorgen over maken.