Toon posts:

Vreemd netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds twee weken het onderstaande probleem:

Op een thuisnetwerk (ADSL modem --> Sweex LC000070 WLAN Router --> 2 x Apple Macbook, 2 x PC WinXP) het ik sinds kort een probleem bij het inloggen van een van de PC's. Als deze pc uitstaat is er niks aan de hand en hebben de andere 3 internet en werkt alles perfect. Zogauw de 4e PC aangaat en connectie wil maken, blijft de interne netwerkstructuur behouden, maar wordt het onmogelijk om verbinding te maken met internet ("Kan server niet vinden") Wanneer deze PC weer wordt uitgezet is het probleem direct opgelost.

Het probleem is begonnen na een virusinfectie van de 4e pc, maar geen enkele virusscanner meld iets. Toch heb ik een vermoeden dat er een virus aanwezig is, want het logboek van de router geeft weer dat er een apparaat, met een MAC-adres dat geen authorisatie heeft, probeert toegang te krijgen. Deze poging vind zo'n 70-100 keer plaats in 3 minuten.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen? WinXP opnieuw installeren ligt voor de hand, maar ik hoop eigenlijk dat er nog een andere oplossing is. Opnieuw installeren is niet mijn grootste hobby...

Thnx,

Nieky

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25

Onbekend

...

Probeer anders nog de computer op spyware te checken.

En installeer een goede firewall zodat je in de log-files kan zien welke programma's van het netwerk gebruik maken.

Speel ook Balls Connect en Repeat