[Game pc] Conroe €1500/2000

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Hallo medetweakers,
Ik ben van plan om medio februari/maart een nieuw systeem aan te schaffen.

Mijn plannen met het systeem zijn simpel , ik game veel en dus word het een echt game systeem.
Ik zou natuurlijk ook nog wel het nodige willen overclocken ik koop natuurlijk niet voor niets een conroe.
Ook doe ik er natuurlijk wat typ werk op en surf ik regelmatig op het net ( tweakers/casejunkies ect.)

Mijn budget ligt ongeveer tot de 1500/2000 euro , over de 2000 wil ik echt niet heen ivm het sparen voor het rijbewijs ( jaja we worden verstandig O-) ).

Ik post hier omdat ik graag de mening van andere mensen wil horen die er waarschijnlijk meer verstand van hebben dan ikzelf.

Nou dan kom ik maar met mijn systeem hoe ik het bedacht had.
Moederbord : Asus P5N32E SLI
* Dit moederbord heeft een nForce 680i SLI chipset en ik heb in benchmarks gekeken dat deze toch wel een hele goeie keuze was. Verder bezit hij over 6 Sata aansluitingen en dat vind ik voldoende.
Graag hier wat advies want hier ben ik nogal onzeker over! €200

Processor Intel® Core™ 2 Duo E6600
* Deze CPU heeft volgens mij momenteel toch wel de beste kwaliteits/prijs verhouding en is zeer goed over te clocken dus ik denk dat ik hier wel zeker van ben :+ . €300,-

Geheugen:Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit €200
*Dit DDR2 - 800 (PC2 - 6400) geheugen lijkt me wel goed voor het overclocken maar heeft wel wat hogere timings als bijv. het Geil geheugen. Graag wat advies over of het echt de moeite waard is om die snellere modules van Geil aan te schaffen .

Videokaart: XFX Nvidia 8800 GTS / ATI R600
*Dit is dus typisch iets waar ik het meest aan twijfel omdat de dx10 games voor de deur staan.
Maar toch weet ik dat je niet meteen een dx10 kaart hoeft te kopen.
Maar ik denk van ik koop nu een PC en wil daar nog wel even mee door kunnen.
Dus nu de vraag kan zon ATI r600 op een Nforce 680i chipset draaien ?
Als dat kan dan koop ik een R600 als dat niet kan moet er maar een 8800 in . €400,-

Kast: Coolermaster stacker STCT01
*Deze kast is lekker ruim , ik vind hem mooi en hij is stevig! €140,-

Harde schijven :1x 74 GB Western Digital Raptor WD740ADFD + 250 GB Seagate Barracuda 7200.10
* De raptor wil ik gebruiken voor Windows en spellen terwijl ik alle data op de Barracuda zet.
Nog even een vraagje : maakt het nog veel performance verschil als RAID 0 zou gaan draaien in tegenstelling tot een raptor? of is het verschil te verwaarlosen of niet de moeite waard omdat het zoveel kost!? €130+ 85

Voeding Hiper Type R Modular 4K580 Black 580 WATT
* Ik wil graag een Modulaire voeding zodat ik lekker geen overbodige kabels in mijn pc heb hangen.
Deze voeding past mooi bij de zwarte Stacker en naar mijn idee is het ook wel genoeg om een G8800 aan het draaien te houden ( Correct me if im wrong ) :O €100

CPU Koeler : De Arctic Freezer
*Lijkt me een makkelijke keus als je kijkt naar prijs/kwaliteit. €20

Double layer DVD brander NEC AD-5170A
*Simpel en goedkoop zwart DVD brandertje van het topmerk NEC _/-\o_ €30

Monitor Samsung 931C TFT
* Dit scherm is een heel mooi 19'' scherm.
Hij is wel prijzig maar ik vind het design die 20 euro wel waard tegen over de 940 BF. €300
Graag had ik nog wel wat advies over wat jullie een goede game monitor vinden.

totaal €1905

Ik hoop dat jullie mij goed kunnen adviseren over wat belangrijke onderdelen! En misschien de prijs nog wat lager maken :P

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Zou nooit een Hyper voeding kopen, maar show dan wat anders.
Kijk verder, OCZ heeft momenteel een goede voeding op de markt

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Dit hoort in CSL.

Maar waarom kies je bijvoorbeeld niet voor een Asus P5B? Die voldoet toch aan je eisen?

Verder vind ik het er wel goed uit zien(neem wel de Freezer 7 Pro hè ;) ).

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:34

bakvis

Tweakers.Nerd

Miss een tagan 580 watt? modulair volgens mij voor 109 euro. Ik ben niet zo bekend met het merk Hyper, en omdat het nogal een grote investering is moet je niet bezuinigen op de voeding. Want als deze er uit klapt, dan kan er veel hardware sneuvelen

Mijn Specs

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Maar waarom kies je bijvoorbeeld niet voor een Asus P5B? Die voldoet toch aan je eisen?

Verder vind ik het er wel goed uit zien(neem wel de Freezer 7 Pro hè ;) ).
De P5B heeft toch geen Nforce 680i SLI chipset? of scheelt dat heel weinig in performance ( games )
Op die zitten ook 3 Pci E lanes waar je dus miss nog een aegia PhysX kaart kan indrukken als games dat gaan ondersteunen ( of een goede geluidskaart?)

En over die freezer ja dat word uiteraard een PRO 8)7

En owjah die voeding ... eh Ik denk dat ik dan een Enermax Liberty neem die is ook modulair

[ Voor 8% gewijzigd door dreameater op 20-01-2007 23:10 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Enermax is een goede voeding :)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 16:20
Voeding? Neem een Corsair 520Watt, ook modulair, worden gemaakt door Seasonic, en leuk geprijst :+

..::System Specs::..

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
haha , maareh eigenlijk leek crossfire me ook nog wel wat?
Kan dat met dit moederbord of moet ik dan toch zon p5b nemen met een intel chipset?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
R600 of een 8800 in crossfire/SLI is met een 19" scherm volstrekte overkill.
Bovendien slurpen CF/SLI bakken stroom en is er meestal binnen een jaar een nieuwe kaart die single dezelfde performance levert.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
hihi daaf
Het was ook niet de bedoeling om meteen 2 r600 in crossfire te zetten.
Maar het mooie van crossfire is dat als hij het moeilijk krijgt prik je er een ''goedkoper'' kaartje bij in!

Dat is dus het nadeel van SLI daar moet je 2 dezelfde kaarten hebben en dat is onzin.
Maar bij crossfire kun je zeg maar nog goedkoop upgraden

Zo dacht ik erover :9

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

@TS: Admins houden zich meestal niet bezig met individuele topics. Dat doen modjes :z

Op verzoek (en overduidelijke noodzaak) gemoved:

Move PMG -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
jo bedankt :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ik zag trouwens ook dat Abit een heel mooi bordje had ...namelijk de AW9D-MAX
Die bezit ook de Intel 975X chipset.

Heeft iemand ervaringen met dat bord qua overclocken ?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom een 19" monitor met een 1280x1024 resolutie en dan zo'n high end kaart? Kun je beter een goedkopere kaart nemen voor de helft van de prijs en over een jaar upgraden. Daar haal je veel meer rendement mee. Of je kunt natuurlijk een mooi 22" scherm nemen, imo beter dan een relatief klein model. Voor games is een groot scherm ideaal.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
RoD schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:19:
Waarom een 19" monitor met een 1280x1024 resolutie en dan zo'n high end kaart? Kun je beter een goedkopere kaart nemen voor de helft van de prijs en over een jaar upgraden. Daar haal je veel meer rendement mee. Of je kunt natuurlijk een mooi 22" scherm nemen, imo beter dan een relatief klein model. Voor games is een groot scherm ideaal.
Nou omdat ik eigenlijk best wel een 22'' scherm wil maar als ik dan games speel ben ik bang dat ik er te dicht op zit en dat ik dan heel erg met mijn ogen moet ''zoeken'' over het scherm.
Dit heb ik ook al eens gelezen dat dat nogal vervelend is omdat je dan snel moe word.
En naar mijn idee zijn er nog niet zulke 22'' monitoren met zulke mooie specs als de 931c.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• RoD
  • Niet online

RoD

dreameater schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:13:
[...]

Nou omdat ik eigenlijk best wel een 22'' scherm wil maar als ik dan games speel ben ik bang dat ik er te dicht op zit en dat ik dan heel erg met mijn ogen moet ''zoeken'' over het scherm.
Dit heb ik ook al eens gelezen dat dat nogal vervelend is omdat je dan snel moe word.
En naar mijn idee zijn er nog niet zulke 22'' monitoren met zulke mooie specs als de 931c.
Die 931C heeft een dynamisch contrast wat in werkelijkheid lager is, en 2ms responsetijd, wat niet zoveel uit zal maken met een 5ms responsetijd scherm die je bij de 22" schermen ziet. Zoveel verschil zal het niet maken.
Over dat je er te dicht op zit... dat zal wel wat meevallen denk ik. Ik zit er zo'n 30cm vanaf en ik hoef niet te zoeken met m'n ogen, en moeheid ook geen last van. En anders kun je em toch wat verder weg zetten?
Als je toch voor een 19" scherm wilt gaan zou ik een goedkopere nemen. Imo is het een belachelijke hoge prijs voor zo'n scherm.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
mmz RoD bedankt met jou reactie kan ik wat mee.

Ik ga ff kijken naar goede 22' schermen die hopelijk ook nog eens in HOOGTE verstelbaar zijn , want dat vind ik wel een groot gemis bij die 931C :'(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
Neem 2 Seagate's in raid 0, dan heb je pas snelheid alleen de toegangstijd wordt hoger.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:00

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dan kom ik ff langs om wat te snoeien. ;)

Ga je overklokken of niet? Overklokkers hebben andere onderdelen nodig. Ga je voor hoge processorklokfrequenties of wil je dat de FSB ook mee de hoogte ingaat?
dreameater schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:46:
Nou dan kom ik maar met mijn systeem hoe ik het bedacht had.
Moederbord : Asus P5N32E SLI
* Dit moederbord heeft een nForce 680i SLI chipset en ik heb in benchmarks gekeken dat deze toch wel een hele goeie keuze was. Verder bezit hij over 6 Sata aansluitingen en dat vind ik voldoende.
Graag hier wat advies want hier ben ik nogal onzeker over! €200
Intel P965-chipset is meer dan genoeg, meer dan 90% van de verkochte SLI-borden hebben helemaal geen SLI-opstelling. SLI kan met 2 grafische kaart enkel meer performance in bepaalde games leveren, als je favoriete first-person-shooter geen SLI lust, dan heb je een probleem. Sparen voor een 2de kaart, maar tegen die tijd zijn de single highend-kaarten sneller dan jouw SLI-opstelling. Meer stroom, warmte, lawaai,...
Indien je E6600 processor koopt en geen hoge FSB-overkloks verwacht.
Gigabyte GA-965P-S3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 103
Indien je E6300 processor koopt en wel hoge FSB-overkloks verwacht.
Asus P5B-E, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 127
Processor Intel® Core™ 2 Duo E6600
* Deze CPU heeft volgens mij momenteel toch wel de beste kwaliteits/prijs verhouding en is zeer goed over te clocken dus ik denk dat ik hier wel zeker van ben :+ . €300,-
Voor default klokfrequenties is deze processor goed. Boxed versies hebben een reservekoeler en 3 jaar garantie.
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 286
Maar voor overklokken en hoge FSB grijpen overklokkers eerder naar een E6300.
Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 165
Geheugen:Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit €200
*Dit DDR2 - 800 (PC2 - 6400) geheugen lijkt me wel goed voor het overclocken maar heeft wel wat hogere timings als bijv. het Geil geheugen. Graag wat advies over of het echt de moeite waard is om die snellere modules van Geil aan te schaffen.
Als je voor E6600 gaat, dan heb je genoeg aan niet-overgeklokte PC6400.
1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5 (TwinMos, DC-001-800-TWI-240-U-16-H-5.0) € 219
Als je de FSB tot 520MHz quadpumped (2080MHz) wilt omhoog jagen, dan zou je naar overklokkersram moeten zoeken. Anandtech had de volgende latjes gebruikt om hun FSB zo hoog op te jagen:
Geil PC2-6400 800MHz Plus (2x1GB- GX22GB6400PDC), 2.30V (Micron Memory Chips)
Videokaart: XFX Nvidia 8800 GTS / ATI R600
*Dit is dus typisch iets waar ik het meest aan twijfel omdat de dx10 games voor de deur staan.
Maar toch weet ik dat je niet meteen een dx10 kaart hoeft te kopen.
Maar ik denk van ik koop nu een PC en wil daar nog wel even mee door kunnen.
Dus nu de vraag kan zon ATI r600 op een Nforce 680i chipset draaien ?
Als dat kan dan koop ik een R600 als dat niet kan moet er maar een 8800 in . €400,-
Een GeForce 8800 GTS, goedkoop, maar moet ook leverbaar zijn.
MSI GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTS-T2D640E € 383
Kast: Coolermaster stacker STCT01
*Deze kast is lekker ruim , ik vind hem mooi en hij is stevig! €140,-
Volgens de pricewatch komt de kast op € 133.
Harde schijven :1x 74 GB Western Digital Raptor WD740ADFD + 250 GB Seagate Barracuda 7200.10
* De raptor wil ik gebruiken voor Windows en spellen terwijl ik alle data op de Barracuda zet.
Nog even een vraagje : maakt het nog veel performance verschil als RAID 0 zou gaan draaien in tegenstelling tot een raptor? of is het verschil te verwaarlosen of niet de moeite waard omdat het zoveel kost!? €130+ 85
WD Raptors hebben lagere access times, deze kan je niet met RAID 0 bereiken. RAID 0 is hoofdzakelijk goed voor grote bestanden en mappen inladen in games.
Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB) € 140
320GB versie van de harde schijf levert meeste GB per euro.
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 85
Voeding Hiper Type R Modular 4K580 Black 580 WATT
* Ik wil graag een Modulaire voeding zodat ik lekker geen overbodige kabels in mijn pc heb hangen.
Deze voeding past mooi bij de zwarte Stacker en naar mijn idee is het ook wel genoeg om een G8800 aan het draaien te houden ( Correct me if im wrong ) :O €100
Volgens de Anandtech-review met een stroomvretende GeForce 8800 GTX, hebben desktops van tegenwoordig niet meer dan 300 W reële vermogen nodig. Met 450W heb je voldoende reserves, zolang je geen SLI-opstelling of stapels harde schijven hebt. Voeding draaien op het hoogste rendement als ze goed belast zijn, vandaar dat je niet te zware voedingen mag halen.
Hiper HPU-4K580, 580W (ATX 2.2/BTX) € 85
Ik zou eerder voor een hoogrendementsvoeding gaan.
Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX) € 73
CPU Koeler : De Arctic Freezer
*Lijkt me een makkelijke keus als je kijkt naar prijs/kwaliteit. €20
Deze koelen idd lekker goed tot de boxedkoeler.
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 17
Double layer DVD brander NEC AD-5170A
*Simpel en goedkoop zwart DVD brandertje van het topmerk NEC _/-\o_ €30
Het prijsverschil tussen DVD-branders en spelers vervaagd, dan maar 2 van die dingen erin.
2x NEC AD-5170 18x (Dual-layer, Zwart) 2x € 27 = € 54
Monitor Samsung 931C TFT
* Dit scherm is een heel mooi 19'' scherm.
Hij is wel prijzig maar ik vind het design die 20 euro wel waard tegen over de 940 BF. €300
Graag had ik nog wel wat advies over wat jullie een goede game monitor vinden.
Deze neem ik over.
Samsung SyncMaster 931C (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D, Zwart) € 292

Subtotaal met E6600: € 1785 (pricewatchprijzen)
Subtotaal met E6300 en meer overklokkersmateriaal (ik reserveer € 350 voor overklokkersram): € 1819 (pricewatchprijzen) Overklokkers besparen op de ene en spenderen meer geld op het andere.

10% naar boven afronden om de reële prijzen te simuleren.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
rapture schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:07:
Dan kom ik ff langs om wat te snoeien. ;)

Ga je overklokken of niet? Overklokkers hebben andere onderdelen nodig. Ga je voor hoge processorklokfrequenties of wil je dat de FSB ook mee de hoogte ingaat?
Ik ga zeker wat overclocken alleen nu moet jij me vertellen wat het snelste is .
Een E6600 met een kloksnelheid van 3.4 of 3.6 of een E6300 met een hoge FSB.

:9

-edit- en trouwens bedankt voor je uitgebreide reactie !

[ Voor 5% gewijzigd door dreameater op 21-01-2007 17:31 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

dreameater schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:30:
Ik ga zeker wat overclocken alleen nu moet jij me vertellen wat het snelste is .
Een E6600 met een kloksnelheid van 3.4 of 3.6 of een E6300 met een hoge FSB.
:9
-edit- en trouwens bedankt voor je uitgebreide reactie !
Anandtech had hun E6300 met Asus P5B-E mobo tot 3640MHz overgeklokt gekregen met een hoge FSB. FSB is de verbinding tussen processor en ram, deze wil je natuurlijk zo snel mogelijk zodat de processor snel met het geheugen communiceren.

Een overgeklokte E6600 heeft minder hoge FSB zodat er de processor minder snelle verbinding met de ram heeft.

Andermans overklokresultaten zijn geen garanties, dat jouw hardware ook zo hoog kan overklokken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je die-hard gaat overklokken dan is misschien een E6300 aan te raden. Als je gewoon de FSB wat op wilt schroeven kun je denk ik beter voor een E6600 gaan.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een E6600 kan je idd gemakkelijker overklokken, er wordt minder eisen aan het mobo en het geheugen gesteld. Met relatief goedkope mobo en ram kan je goed overklokken richting 3,6 GHz.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ja mee eens ik ga dan gewoon voor de E6600 en schroef die iets op en dan ben ik wel tevreden.

En dat Kingston Hyperx geheugen pc6400 is dat wel goed om overteclocken?
Of moet ik dan die lage timings nemen van geil of corsair?

[ Voor 42% gewijzigd door dreameater op 23-01-2007 19:29 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
*kickje* :$

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
als je een R600 neemt dan kan je het beste dit moederbord aanschaffen:
DFI Lanparty UT ICFX3200T2R/G

pricewatch: DFI Lanparty UT ICFX3200-T2R/G, RD600 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, FireWire)

http://specs.tweak.to/15535

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:54

rossinl

Audio/Videophile

Neem een Corsair, Antec of Seasonic voeding. Dat zijn momenteel de beste jongens.

Timings maken amper uit met geheugen bij een Conroe. Met die PC6400 latjes kan je al aardig uit de voeten hoor. Je kan dan 9x400=3,6Ghz halen zonder dat je je geheugen hoeft over te clocken! 5-5-5-12 timings zijn dan wel voldoende hoor...Tenzij je echt daar nog voorbij wil OC'en dan kan je wellicht beter CL 4 latjes kopen, waarna je die losser kan laten lopen om een hogere FSB te bereiken en dus een hogere CPU speed.

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Voeding zou ik ander merk voor nemen, Tagan als je modulair wil.
Verder zou ik geen 680i mobo kopen.
Met nVidia heb ik nu na 4 jaar wel genoeg vreemde dingetjes gehad.
Harddisks die vreemd doen en corrupt gaan, Soundblaster geluid wat altijd vreemd doet op Nvidia mobos...
Tis moeilijk precies aan te geven wat er dan mis is met die Nvidia mobo's, maar mijn jarenlange ervaring: Nvidia maakt de snelste chipsets, maar ze zijn voor 98% stabiel.
Intel maakt iets langzamere chipsets maar wel 100% stabiel.

Ik zeg niet dat Nvidia slecht is hoor, verre van dat. Ik heb nu een FX55 met A8N-sli, maar toch zijn er af en toe vreemde dingetjes.
Ik zou voor de P5B gaan.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Noin schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:37:
Voeding zou ik ander merk voor nemen, Tagan als je modulair wil.
Verder zou ik geen 680i mobo kopen.
Met nVidia heb ik nu na 4 jaar wel genoeg vreemde dingetjes gehad.
Harddisks die vreemd doen en corrupt gaan, Soundblaster geluid wat altijd vreemd doet op Nvidia mobos...
Tis moeilijk precies aan te geven wat er dan mis is met die Nvidia mobo's, maar mijn jarenlange ervaring: Nvidia maakt de snelste chipsets, maar ze zijn voor 98% stabiel.
Intel maakt iets langzamere chipsets maar wel 100% stabiel.

Ik zeg niet dat Nvidia slecht is hoor, verre van dat. Ik heb nu een FX55 met A8N-sli, maar toch zijn er af en toe vreemde dingetjes.
Ik zou voor de P5B gaan.
Harde schijven doen vreemd, door nVidia-IDE-drivers, deze hoor je niet te installeren. SB Live volgt de PCI-specs niet goed zodat niet goed samenwerkt met allerlei chipsets (zowel nVidia als Via). Voor serieuzere geluidskwaliteit kiest men sneller Terratec of M-Audio.

Voor Intel-processors raad ik meestal ook Intel-chipsets, P965-chipset heeft alles dat je nodig hebt.
rossinl schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:28:
Neem een Corsair, Antec of Seasonic voeding. Dat zijn momenteel de beste jongens.
Ik raad meestal Coolermaster Real Power hoogrendementsvoedingen, deze verbruiken niet teveel.
dreameater schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:09:
Ja mee eens ik ga dan gewoon voor de E6600 en schroef die iets op en dan ben ik wel tevreden.

En dat Kingston Hyperx geheugen pc6400 is dat wel goed om overteclocken?
Of moet ik dan die lage timings nemen van geil of corsair?
Met een E6600 heb je geen hoge FSB-overclocks, met de eenvoudigste ram dat net op PC6400 kan draaien, kan je al tot 3,6GHz overklokken.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
tjtristan schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:22:
als je een R600 neemt dan kan je het beste dit moederbord aanschaffen:
DFI Lanparty UT ICFX3200T2R/G

pricewatch: DFI Lanparty UT ICFX3200-T2R/G, RD600 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, FireWire)
Denk dat dat inderdaad wel een supermoederbordje is!

en die Nforce 680i moederborden zijn ook gewoon veel te duur.

Wat de voeding betreft wil ik sowieso een modulaire voeding en dat zijn die van coolermaster helaas niet :(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Hoezit het eigenlijk met het geluid op de nieuwe moederborden?
Is dit gewoon redelijk of zeggen jullie : als je zoveel geld uitgeeft moet er ook een creative geluidskaartje bij in!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

als het zegt dat het pc6400~800mhz geheugen is, dan kan het in iedergeval tot een 400mhz FSB(=met e6600 3,6ghz), het maakt dus niet uit of je het van merk A of merk B neemt(met uitzondering van support etc). Als je verder wil overclocken, moet je sneller geheugen nemen.
latency's zijn voor de core 2 duo's niet van erg groot belang(scheelt een paar procent). Wil je echter het onderste uit de kan, dan kan je beter lage latency's nemen. Als het veel geld scheeld kan je beter geheugen met een hogere latency nemen. hoop dat ik je zo verder help!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
dreameater schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:49:
Hoezit het eigenlijk met het geluid op de nieuwe moederborden?
Is dit gewoon redelijk of zeggen jullie : als je zoveel geld uitgeeft moet er ook een creative geluidskaartje bij in!
De meeste onboard chippies zijn wel ok, denk dat als je een mooi speaker setje (dus geen creative dingetjes) hebt staan dat je het verschil wel kan merken. Volgens mij wil een goede geluidskaart wel wat extra frames bij het gamen geven. Omdat je processor het geluid dan niet hoeft te doen.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
hej ok , maar dan prop ik er desnoods mijn soundblaster 2 nog ff in :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Ik denk dat dit Samsung 206BW wel een mooi scherm is precies het zelfde ontwerp en specs maar dan in 20" :*)

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:26:
Ik denk dat dit Samsung 206BW wel een mooi scherm is precies het zelfde ontwerp en specs maar dan in 20" :*)
Of de IIyama E1900S-B2 _/-\o_ ! Zelfde specs als de samsunG maar dan 80 euro goedkoper! :)

Verwijderd

Mooi systeem! Alleen die voeding zou ik vervangen door een Tagan, Coolermaster. Verders niks op aan te merken, veel plezier ermee!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:26:
Ja dat is inderdaad geen heel mooi beeldscherm :D
Alleen hij heeft een beetje een vage resolutie ofniet?

1650 x 1250 ofzo

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• RoD
  • Niet online

RoD

dreameater schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:05:
[...]

Ja dat is inderdaad geen heel mooi beeldscherm :D
Alleen hij heeft een beetje een vage resolutie ofniet?

1650 x 1250 ofzo
1680x1050. En dat is helemaal geen vreemde resolutie. Alle breedbeeld 20" en 22" schermen hebben deze resolutie.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
mmz ok dat kan wel kloppen , khad namelijk verder nog niet zo gekeken naar een 20' of 22' Monitor

Maar nu begint het wel te kriebelen }:O

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Ik weet niet of je misschien even wilt wachten met het kopen van de pc, maar er is dus bericht op de frontpage dat de prijzen omlaag gaan. Nu is dit natuurlijk altijd wel zo, maar nu is er een min of meer exact datum + prijsverlaging gegeven.
http://tweakers.net/nieuw...pril-Celeron-in-juni.html

Verwijderd

Dit systeem heb ik even voor je samengesteld op Azerty.nl, mocht dit je te duur worden, kan je eventueel de geluidskaart er uit halen en langzamer geheugen nemen.

Behuizing : Cooler Master Stacker 810, Zwart
Voeding : Tagan TG480-U15, 480 Watt, Retail
Processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Geheugen : Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
HDD's: Samsung Spinpoint T, 400 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 ,2 x
Moederbord: Asus P5B Deluxe, Retail
Videokaart: Asus EN8800GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
DVD-Rom NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
DVD-Brander NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Geluidskaart: Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, OEM
Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Basic 64bit, NL, BOX

Totale prijs = € 1948,21

• bassie
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:23:
Dit systeem heb ik even voor je samengesteld op Azerty.nl, mocht dit je te duur worden, kan je eventueel de geluidskaart er uit halen en langzamer geheugen nemen.

Behuizing : Cooler Master Stacker 810, Zwart
Voeding : Tagan TG480-U15, 480 Watt, Retail
Processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
Geheugen : Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
HDD's: Samsung Spinpoint T, 400 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 ,2 x
Moederbord: Asus P5B Deluxe, Retail
Videokaart: Asus EN8800GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16
DVD-Rom NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
DVD-Brander NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Geluidskaart: Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, OEM
Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Basic 64bit, NL, BOX

Totale prijs = € 1948,21
Waarom een 8800GTX, een gts moet ook wel voldoende zijn. Omdat het budget 2000 is hoeft het niet op. In plaats van die Spinpoint dingen zou ik de seagates nemen, een van de snelste schijven op dit moment. Voor het geld moet het zeker mogelijk zijn om er 3 te nemen, 2 in raid0 en 1 voor data/backup.

Waarom een tagan voeding? Antec neoHE is beter bijvoorbeeld.

Waarom staat er geen goede cpu koeler in het lijstje, ddr 2 800 geheugen en een stock koeler.

En als je voor een stacker gaat, prop em dan gelijk vol met stille fans. Daar is die kast voor gemaakt.
Gewoon 3 4in3 modules erin, heb je gelijk een lekkere airflow (spreek uit ervaring).

Verwijderd

bassie_ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:59:
[...]

Waarom een 8800GTX, een gts moet ook wel voldoende zijn. Omdat het budget 2000 is hoeft het niet op. In plaats van die Spinpoint dingen zou ik de seagates nemen, een van de snelste schijven op dit moment. Voor het geld moet het zeker mogelijk zijn om er 3 te nemen, 2 in raid0 en 1 voor data/backup.

Waarom een tagan voeding? Antec neoHE is beter bijvoorbeeld.

Waarom staat er geen goede cpu koeler in het lijstje, ddr 2 800 geheugen en een stock koeler.

En als je voor een stacker gaat, prop em dan gelijk vol met stille fans. Daar is die kast voor gemaakt.
Gewoon 3 4in3 modules erin, heb je gelijk een lekkere airflow (spreek uit ervaring).
Wbt die seagates, ik heb ook twee SpinPoint T166 320 GB (16MB SataII 300 NCQ) en wilde eerst ook die seagates maar deze zijn toch veel stiller en doen echt niet onder voor de seagates. 16 MB en Sata 2 300 doet wonderen;) En zo'n luidruchtige raptor hoeft er van mij dus ook niet in... Als ik geluid wil zet ik wel een stofzuiger aan:)

Maar de Antec NeoHe heb ik ook en bevalt me erg goed, vooral omdat deze modulair is wat Coolermasters dus niet zijn.
Die stacker is wel een fijne kast zeker?! Voor mj was hij helaas iets te 'lomp', moest dus een kleinere kast nemen en kwam uit op een broertje van hem de Mystique 631, deze paste gelukkig wel zonder problemen op de plek waar ik hem wilde hebben.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Beste mensen nog even terugkomend op het aanschaffen van een TFT.

Ik wil best gamen op een reso van 1600 x 1200 of 1650 x nogwat ( samsung 206BW) maar is het dan zo dat als mijn 8800 GTS ouder word ik verplicht spellen moet gaan spelen op deze hoge resolutie,
Dit gaat dan inhouden dat ik over 1 tot 2 jaar met dit beeldscherm in nieuwe spellen nogal erge frame lag ga krijgen.

Of kun je dan alsnog de resolutie terug schroeven?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• bassie
dreameater schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:41:
Beste mensen nog even terugkomend op het aanschaffen van een TFT.

Ik wil best gamen op een reso van 1600 x 1200 of 1650 x nogwat ( samsung 206BW) maar is het dan zo dat als mijn 8800 GTS ouder word ik verplicht spellen moet gaan spelen op deze hoge resolutie,
Dit gaat dan inhouden dat ik over 1 tot 2 jaar met dit beeldscherm in nieuwe spellen nogal erge frame lag ga krijgen.

Of kun je dan alsnog de resolutie terug schroeven?
Je bent niet verplicht om op zon hoge resolutie te spelen, maar het is wel een stuk mooier. Resolutie kan je zo hoog/laag instellen als het programma/spel/watdanook toe laat. Het bureaublad van windows kan je toch ook veranderen qua resolutie.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
lol dacht dat dit niet kon op een TFT scherm :X

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Het lijkt me een mooie setup, ik zou eigenlijk ook gaan voor een P965 moederbord + 8800gts.

Die i680 sli is over de top. SLI ga je waarschijnlijk niet gebruiken. en kost je zo 100 euri meer.
(leg die 100 euro maar opzij voor een nieuwe videokaart over 1.5 jaar ! Want deze zal bijna
zeker je SLI opstelling verslaan ! + SLI zorgt vaak voor problemen/ingewikkeld )

8800GTX is alleen nodig als je een FUCKING groot scherm hebt
(of Supreme Commander wil spelen op een Dual Monitor opstelling ! /drool )

8800GTS (640 mb) is prima. Maar eerlijk gezegt op het moment moeilijk aan
te komen voor een lage prijs ! (lees mijn klaagzang hieronder :D )

-Skrie 8)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Elke keer als ik ergens zo'n 8800gts wil bestellen staat de levertijd
op onbekend... tenzij je de duurste neemt... en die is dan vaak
weer bijna net zo duur als de goedkoopste 8800gtx (die overigens ook niet leverbaar is :P )

Dus.. het ziet er naar uit dat ik maar weer 70 euri meer voor moet overhebben !

Overigens... die mooie shops op pricewatch... (digitique , univendi ) waar
de gainward 8800gts 640mb nog voor € 350,- staat. Hebben deze kaart al
enige dagen niet eens meer in het assortiment. Stelletje ratten >:)

En al hun andere kaarten die een redelijke prijs hebben staan ook op
levertijd onbekend ! ... arrrrrrgggggggg :'( Begin dan geen winkel !

-Skrie 8)

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

deleted.. 8)7

[ Voor 161% gewijzigd door dip op 21-02-2007 17:44 . Reden: eerst lezen :) ]

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Verwijderd

Ik ben het half met Robbertje eens.

Die Seagates maken een stuk meer herrie dan die Samsungs. Ik heb 2 van die Samsungs gehad (de 200 GB) en die waren heerlijk stil. Toen ben ik overgegaan naar die Seagates. Eerst eentje en later kwamen de andere 2 binnen. Nu zitten er dus drie van die dingen in m'n kast te janken en nu merk ik pas dat ze verdraaid veel meer herrie maken. Achteraf had ik misschien liever 4xSamsung 250 GB genomen.

Overigens kan ik je wel zeggen dat je een Raptor kunt wegbezuinigen met RAID 0. Ik heb die drie Seagates deels in RAID 5 en deels in RAID 0 (dit kan met de Intel ICH7R /8R chips.

Ik haal met die drie schrijven een gemiddelde HD Tune score van 207 MB/s en een accesstime van 10.2

Kom je aan je met je raptortje met 70 MB/s en een accesstime van 8 die net zo veel kost als mijn hele whopping ~530 GB setup die nog 2.5 x sneller is ook.

En ja, ik vind absoluut dat je in zo'n systeem een X-fi moet zetten. Zonde om het niet te doen.
Pagina: 1