Hallo medetweakers,
Ik ben van plan om medio februari/maart een nieuw systeem aan te schaffen.
Mijn plannen met het systeem zijn simpel , ik game veel en dus word het een echt game systeem.
Ik zou natuurlijk ook nog wel het nodige willen overclocken ik koop natuurlijk niet voor niets een conroe.
Ook doe ik er natuurlijk wat typ werk op en surf ik regelmatig op het net ( tweakers/casejunkies ect.)
Mijn budget ligt ongeveer tot de 1500/2000 euro , over de 2000 wil ik echt niet heen ivm het sparen voor het rijbewijs ( jaja we worden verstandig
).
Ik post hier omdat ik graag de mening van andere mensen wil horen die er waarschijnlijk meer verstand van hebben dan ikzelf.
Nou dan kom ik maar met mijn systeem hoe ik het bedacht had.
Moederbord : Asus P5N32E SLI
* Dit moederbord heeft een nForce 680i SLI chipset en ik heb in benchmarks gekeken dat deze toch wel een hele goeie keuze was. Verder bezit hij over 6 Sata aansluitingen en dat vind ik voldoende.
Graag hier wat advies want hier ben ik nogal onzeker over! €200
Processor Intel® Core™ 2 Duo E6600
* Deze CPU heeft volgens mij momenteel toch wel de beste kwaliteits/prijs verhouding en is zeer goed over te clocken dus ik denk dat ik hier wel zeker van ben
. €300,-
Geheugen:Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit €200
*Dit DDR2 - 800 (PC2 - 6400) geheugen lijkt me wel goed voor het overclocken maar heeft wel wat hogere timings als bijv. het Geil geheugen. Graag wat advies over of het echt de moeite waard is om die snellere modules van Geil aan te schaffen .
Videokaart: XFX Nvidia 8800 GTS / ATI R600
*Dit is dus typisch iets waar ik het meest aan twijfel omdat de dx10 games voor de deur staan.
Maar toch weet ik dat je niet meteen een dx10 kaart hoeft te kopen.
Maar ik denk van ik koop nu een PC en wil daar nog wel even mee door kunnen.
Dus nu de vraag kan zon ATI r600 op een Nforce 680i chipset draaien ?
Als dat kan dan koop ik een R600 als dat niet kan moet er maar een 8800 in . €400,-
Kast: Coolermaster stacker STCT01
*Deze kast is lekker ruim , ik vind hem mooi en hij is stevig! €140,-
Harde schijven :1x 74 GB Western Digital Raptor WD740ADFD + 250 GB Seagate Barracuda 7200.10
* De raptor wil ik gebruiken voor Windows en spellen terwijl ik alle data op de Barracuda zet.
Nog even een vraagje : maakt het nog veel performance verschil als RAID 0 zou gaan draaien in tegenstelling tot een raptor? of is het verschil te verwaarlosen of niet de moeite waard omdat het zoveel kost!? €130+ 85
Voeding Hiper Type R Modular 4K580 Black 580 WATT
* Ik wil graag een Modulaire voeding zodat ik lekker geen overbodige kabels in mijn pc heb hangen.
Deze voeding past mooi bij de zwarte Stacker en naar mijn idee is het ook wel genoeg om een G8800 aan het draaien te houden ( Correct me if im wrong )
€100
CPU Koeler : De Arctic Freezer
*Lijkt me een makkelijke keus als je kijkt naar prijs/kwaliteit. €20
Double layer DVD brander NEC AD-5170A
*Simpel en goedkoop zwart DVD brandertje van het topmerk NEC
€30
Monitor Samsung 931C TFT
* Dit scherm is een heel mooi 19'' scherm.
Hij is wel prijzig maar ik vind het design die 20 euro wel waard tegen over de 940 BF. €300
Graag had ik nog wel wat advies over wat jullie een goede game monitor vinden.
totaal €1905
Ik hoop dat jullie mij goed kunnen adviseren over wat belangrijke onderdelen! En misschien de prijs nog wat lager maken
Ik ben van plan om medio februari/maart een nieuw systeem aan te schaffen.
Mijn plannen met het systeem zijn simpel , ik game veel en dus word het een echt game systeem.
Ik zou natuurlijk ook nog wel het nodige willen overclocken ik koop natuurlijk niet voor niets een conroe.
Ook doe ik er natuurlijk wat typ werk op en surf ik regelmatig op het net ( tweakers/casejunkies ect.)
Mijn budget ligt ongeveer tot de 1500/2000 euro , over de 2000 wil ik echt niet heen ivm het sparen voor het rijbewijs ( jaja we worden verstandig
Ik post hier omdat ik graag de mening van andere mensen wil horen die er waarschijnlijk meer verstand van hebben dan ikzelf.
Nou dan kom ik maar met mijn systeem hoe ik het bedacht had.
Moederbord : Asus P5N32E SLI
* Dit moederbord heeft een nForce 680i SLI chipset en ik heb in benchmarks gekeken dat deze toch wel een hele goeie keuze was. Verder bezit hij over 6 Sata aansluitingen en dat vind ik voldoende.
Graag hier wat advies want hier ben ik nogal onzeker over! €200
Processor Intel® Core™ 2 Duo E6600
* Deze CPU heeft volgens mij momenteel toch wel de beste kwaliteits/prijs verhouding en is zeer goed over te clocken dus ik denk dat ik hier wel zeker van ben
Geheugen:Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit €200
*Dit DDR2 - 800 (PC2 - 6400) geheugen lijkt me wel goed voor het overclocken maar heeft wel wat hogere timings als bijv. het Geil geheugen. Graag wat advies over of het echt de moeite waard is om die snellere modules van Geil aan te schaffen .
Videokaart: XFX Nvidia 8800 GTS / ATI R600
*Dit is dus typisch iets waar ik het meest aan twijfel omdat de dx10 games voor de deur staan.
Maar toch weet ik dat je niet meteen een dx10 kaart hoeft te kopen.
Maar ik denk van ik koop nu een PC en wil daar nog wel even mee door kunnen.
Dus nu de vraag kan zon ATI r600 op een Nforce 680i chipset draaien ?
Als dat kan dan koop ik een R600 als dat niet kan moet er maar een 8800 in . €400,-
Kast: Coolermaster stacker STCT01
*Deze kast is lekker ruim , ik vind hem mooi en hij is stevig! €140,-
Harde schijven :1x 74 GB Western Digital Raptor WD740ADFD + 250 GB Seagate Barracuda 7200.10
* De raptor wil ik gebruiken voor Windows en spellen terwijl ik alle data op de Barracuda zet.
Nog even een vraagje : maakt het nog veel performance verschil als RAID 0 zou gaan draaien in tegenstelling tot een raptor? of is het verschil te verwaarlosen of niet de moeite waard omdat het zoveel kost!? €130+ 85
Voeding Hiper Type R Modular 4K580 Black 580 WATT
* Ik wil graag een Modulaire voeding zodat ik lekker geen overbodige kabels in mijn pc heb hangen.
Deze voeding past mooi bij de zwarte Stacker en naar mijn idee is het ook wel genoeg om een G8800 aan het draaien te houden ( Correct me if im wrong )
CPU Koeler : De Arctic Freezer
*Lijkt me een makkelijke keus als je kijkt naar prijs/kwaliteit. €20
Double layer DVD brander NEC AD-5170A
*Simpel en goedkoop zwart DVD brandertje van het topmerk NEC
Monitor Samsung 931C TFT
* Dit scherm is een heel mooi 19'' scherm.
Hij is wel prijzig maar ik vind het design die 20 euro wel waard tegen over de 940 BF. €300
Graag had ik nog wel wat advies over wat jullie een goede game monitor vinden.
totaal €1905
Ik hoop dat jullie mij goed kunnen adviseren over wat belangrijke onderdelen! En misschien de prijs nog wat lager maken
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ