Hey medetweakers
,
Ik was bezig met hobby-en met een ouder beestje waarvan ik even kort de specs zal posten -->
Albatron PX865PE Pro (Springdale met bios R1.24 (nieuwste))
s478 Intel Celeron Northwood 2.0Ghz (20x100)
512MB (2x256MB) DDR400 Kingston
300Watt voeding (meukding)
Maxtor 60GB
Geforce2 MX
Allemaal prima en werkt als een tierelier. Echter is mijn memory performance ver onder de maat en dat merk je aan algehele felheid op die bak. Nu is het alleen zo dat de bios me dwars zit. Ik heb de volgende opties -->
CPU Host Frequency (ofwel std = 100Mhz)
DDR:CPU Ration (2.66x) <-- Daar wringt de schoen
DDR Speed = 100 x 2.66 = 266 <-- Zoals je ziet
Ofwel mijn geheugen loopt asynchroon (dat is 1 vertrager) en niet op zijn gewenste snelheid (dat is 2). Het bord is nieuw en onderstuend gewoon 400Mhz (200x2) geheugen. Beetje een 'wtf' moment, waar is mijn 4x divider bijvoorbeeld, of als ik de host frequency op 133Mhz zet (wat de celly prima trekt, maar de voeding minder) dan de 3x divider.
Ze zijn er niet en komen er ook niet als ik de Host Frequency verander. Iemand die mij op gang kan helpen? Ik sta open voor suggesties!
Edit -->
In de x-bit labs review van dit bord staat dat bij een 400MHz proc het geheugen maximaal op 266MHz kan draaien
... met een 533MHz proc doet ie 333 en pas bij een 800MHz proc staat hij 400MHz DDR en hoger toe ... helaas, beetje gaar vind ik het wel. Maar ja, wat doe ik eraan
!
Mocht er iemand nog iets geniaals weten, let me know!
Ik was bezig met hobby-en met een ouder beestje waarvan ik even kort de specs zal posten -->
Albatron PX865PE Pro (Springdale met bios R1.24 (nieuwste))
s478 Intel Celeron Northwood 2.0Ghz (20x100)
512MB (2x256MB) DDR400 Kingston
300Watt voeding (meukding)
Maxtor 60GB
Geforce2 MX
Allemaal prima en werkt als een tierelier. Echter is mijn memory performance ver onder de maat en dat merk je aan algehele felheid op die bak. Nu is het alleen zo dat de bios me dwars zit. Ik heb de volgende opties -->
CPU Host Frequency (ofwel std = 100Mhz)
DDR:CPU Ration (2.66x) <-- Daar wringt de schoen
DDR Speed = 100 x 2.66 = 266 <-- Zoals je ziet
Ofwel mijn geheugen loopt asynchroon (dat is 1 vertrager) en niet op zijn gewenste snelheid (dat is 2). Het bord is nieuw en onderstuend gewoon 400Mhz (200x2) geheugen. Beetje een 'wtf' moment, waar is mijn 4x divider bijvoorbeeld, of als ik de host frequency op 133Mhz zet (wat de celly prima trekt, maar de voeding minder) dan de 3x divider.
Ze zijn er niet en komen er ook niet als ik de Host Frequency verander. Iemand die mij op gang kan helpen? Ik sta open voor suggesties!
Edit -->
In de x-bit labs review van dit bord staat dat bij een 400MHz proc het geheugen maximaal op 266MHz kan draaien
Mocht er iemand nog iets geniaals weten, let me know!
[ Voor 14% gewijzigd door Cassius op 20-01-2007 22:35 . Reden: Mogelijke oplossing ]
De meeste mensen deugen!