[fonts] pfb pfm afm hoe te instaleren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
ik heb een font met daarin een aantal font bestanden:
een .pfb een .pfm een .afm en een inf bestand.
Nu heb ik uiteraard gezocht naar hoe dit te instaleren... en daar kwam onder andere uit dat ik atm moest gebruiken terwijl het eigenlijk ook al in xp ingebouwd zat.

Als ik de pfb naar de fonts map sleep dan installeerd hij hem gewoon en komt hij ook in de lijst te staanbij word. Echter in iedere willekeurig adobe applicatie komt hij er niet in te staan.

ik heb toen gezocht naar dat atm en gebprobeerd te isntalleren maar omdat ik xp64 gebruik kon hij hem niet instaleren. Toen AMP font-viewer en deze installeerde de font goed. althans je ziet hem in de lijst staan en hij doet het... wederom ook weer in word en amp font viewer maar nog steeds niet in adobe.
Uiteraard heb ik photoshop opnieuw opgestart, wat niks uithaalde.

hoe kan het nou dat hij wel in de windows dirrectory komt te staan terwijl adobe de font niet kan vinden?

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11-2025

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Je kunt ipv ATM ook een willekeurige andere (professionele) fontmanager gebruiken, nadeeltje is wel dat ze vrij prijzig zijn.
Wat jij doet met het installeren in de fontmap van Windows, is de 'scherm' versie van het bewuste font installeren, terwijl programma's als PhotoShop bij voorkeur werken met PostScript (of TreuTypeFonts als je dat echt wil).
Programma's als Word zijn daarin minder kieskeurig.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Wat nodig is voor de Adobe-applicaties: pfm en pfb. De één is zoals al gezegd voor schermweergave, de andere bevat de vectorinformatie voor de printer. Volgens mij moet het met XP wel lukken door beide naar de fontmap te kopiëren. Is me wel eens gelukt. Kan het nu niet echt testen, heb overal ATM opstaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Savantas op 22-01-2007 16:29 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb ATM 4.1 geinstalleerd (extragratis van Adobe af te halen: ATM) Als je die installeerd en draait kan je via de ATM interface alle fonts opzoeken en instaleren, hij zoekt de AFM en PFM bestanden bij elkaar en geeft dit door aan Windows (technisch verhaal niet?). Ik heb nu standaard de fonts geinstalleerd op C:\PSFONTS\PFM in de PSFONT staan de PFB en ind e PFM folder, u raadt het al, de PFM bestanden. Na installatie via ATM kan je links of files terug vinden in de Windows\Fonts folder en in de programma's (hoeft niet eens opnieuw te starten)

Voor het zwaardere fontwerk vind ik iets als suitcase toch makkelijker maar ATM werkt voor weinig.