Toon posts:

Bose, Pioneer, of wat anders...?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb mezelf zojuist een A/V Receiver van Pioneer aangeschaft, de VSX-916-K, en heb dus nu nog een luidsprekersetje nodig. Nu zat ik al te kijken naar Pioneer, de S-V70-IV, maar na een aantal topics te hebben gelezen op dit forum vroeg ik me toch wel eens af wat ik nou echt het beste kan kiezen voor mijn geld. Eerst dacht ik nog aan Bose, maar na een aantal topics die het helemaal niks vinden, met name de acoustimass serie niet, besloot ik toch maar verder te kijken.

Dus is de Pioneer S-V70-IV een goede keus voor ongeveer 650 euro, of zou je dan eerder de Bose nemen voor dat geld, of een ander setje? Heeft iemand enig idee???

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 16:19

Mooody

elmoody

Bose heeft een goede naam.....als designmerk. Als je goed geluid wil voor een goede prijs moet je Bose vermijden en voor merken gaan als Kef, JBL, Canton, Klipsch, B&W etc.

Je moet eerst bedenken of je een surround set of een goede stereo (staande) speakers wilt. Ik raad zeker het laatste aan, om zodanig over een tijdje deze uit te breiden tot meerdere speakers.

Voor 750-800 euro heb je bijv. 2x Kef iQ5 + 2x Kef iQ1 (2 voor en 2 achterspeakers). Een serieus wereld van verschil met de "budget" alles-in-1 surround setjes.
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/D07701DCD20A7E7EC12570750050BD3C_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/15A1D25BEF16B21FC1257075004F795A_big.jpg
Daarna even doorsparen voor een mid. Een subwoofer heb je amper nodig met vloerstaanders (zeker in vergelijking met de kleine fronts die je nu voor ogen hebt)

Voor de duidelijkheid: De Kefs zijn zeer goed, maar dit was een voorbeeld. Er zijn meerdere mogelijkheden voor dat geld met een van bovengenoemde merken (of een andere gerenomeerd hifi merk)

[ Voor 26% gewijzigd door Mooody op 20-01-2007 22:13 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

ik heb net nieuwe boxen gekocht

Ik was bij correct met luisteren van diverse speakers.

Versterker was nad
De kef blaffen (veel midde tonen en pilaren veel laag maar bijna geen hoog)(leuke set voor films)
De klipche veel hoog veel bass maar weinig midde tonen.
De bose 201\301 waardeloos (goed voor films maar kan je beter kef nemen)
De magnat (goeie speaker maar mag wat meer laag hebben)
De jbl (hoge tonen veel midde weinig laag)
De mordount short (veel hoog veel midde weinig laag ) (sub nodig)
De mission m3+m6 serie (verloop van midde naar bass erg slecht uitgebalanceert)
De b&w een zeer goede speaker niks aan te merken (wel duurder de heco kan hem vervangen)

Oke de speaker die ik nam ?
De heco victa 200\300 serie
zeer goed in laag en zeer goed in hoge tonen (midde tonen is iets zwak maar wel goed aanwezig)
Een alles kunner kwa audio en ook betaalbaar.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou zeggen, loop eens een winkel binnen met je favo cd's en dvd's en ga het een en ander beluisteren. Heb je meer aan dan 10 mensen die hier 10 verschillende dingen aanprijzen. Er is echt wel meer dan Bose en Pioneer. Veeeeeeeel meer zelfs. Zoek het uit!

Zie ook: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.