Ik gebruik zo nu en dan een cocoa programma (Xdisc) dat direct in de Terminal commando's uitvoert en daar een venster voor opend. Nu wil het echter zo zijn dat het desbetreffende programm enige tijd geleden vast is gelopen en er sinsdien iedere keer dat er een terminal venster wordt geopend een commando wordt uitgevoerd. Mijn vraag is nu: welk bestand in mijn systeem heeft het programma aangepast? In .profile zie ik niets staan en .bash_profile (in mijn herinneringen kon je daar voorheen ook iets in zetten zodat het uit werd gevoerd bij het opstarten van terminal) staat niet in mijn home directory. Het programma heeft geen website met een forum of FAQ waar ik dit op kan zoeken en ook google heeft nog geen relaas mogen bieden. Heeft iemand enig idee want dit begint onderhand toch behoorlijk irritant te worden.
kijk eens in je home-dir voor .term bestanden, en gooi die eventueel weg. Dat zijn opgeslagen terminal sessies. In de prefs van Terminal kan je ook instellen of er een bewaarde .term file gebruikt moet worden of niet.
Launching containers into space
Dat is een goeie maar ik heb het even gecontroleerd en op de .term bestanden gecontroleerd. De prefs zijn als vanouds dus er worden geen .term bestanden geladen.
Staan er soms nog andere verborgen bestanden in je home-dir?
ff ls -a checken
Waarschijnlijk staat er trouwens iets vreemds in je ~/.profile
ff ls -a checken
Waarschijnlijk staat er trouwens iets vreemds in je ~/.profile
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Je zou ook even de instellingen van Terminal zelf kunnen checken (appeltje-komma in terminal).
En heb je .bashrc al gecheckt?
En heb je .bashrc al gecheckt?
@BazurK: ls -al heb ik al gedaan in mijn home directory en daar zie ik enkel .prfile en .bash_history als relevante bestenden staan.
@jo-do-cus:De instellingen van Terminal staat gewoon als vanouds, daar lijkt geen probleem in te zitten. Staat .bashrc ook in de home directory overigens? Zo ja dan kan ik hem niet vinden.
Overigens heb ik deels een workaround gevonden in iTerm, ik gebruikte het programm voorheen al zo nu en dan maar het was nog wat traag. De nieuwste (universal) versie loopt als een trein en heeft nog tabs ook. Voortaan gebruik ik dat programma dus als terminal emulator, nu alleen nog een oplossing voor programma's die direct in terminal starten aangezien dat nog wel progblemen oplevert.
Edit: typo
@jo-do-cus:De instellingen van Terminal staat gewoon als vanouds, daar lijkt geen probleem in te zitten. Staat .bashrc ook in de home directory overigens? Zo ja dan kan ik hem niet vinden.
Overigens heb ik deels een workaround gevonden in iTerm, ik gebruikte het programm voorheen al zo nu en dan maar het was nog wat traag. De nieuwste (universal) versie loopt als een trein en heeft nog tabs ook. Voortaan gebruik ik dat programma dus als terminal emulator, nu alleen nog een oplossing voor programma's die direct in terminal starten aangezien dat nog wel progblemen oplevert.
Edit: typo
even een schopje, want ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met een ander programma (testdisk). Achter alles wat ik via de terminal uitvoer, wordt "/Applications/testdisk-6.7/darmin/testdisk; exit" uitgevoerd... Zelfs als ik los een commando uitvoer (vim bijvoorbeeld), dan plakt hij dat erachter, en zeurt vim (in dat geval) dat hij Applications niet kan vinden... Ik heb geprobeerd, maar er staat niets bijzonders in /etc/bashrc, in mijn home staat alleen een .profile (aan relevante bestanden), maar daar staat ook niks bijzonders in. Eigenlijk is mijn normale terminal nu onbruikbaar....
als ik vanuit hierboven genoemde iTerm (ik had geen idee hoe ik anders fatsoenlijk commando's uit moest voeren) een locate .term doe, vindt hij ook niets....
iemand enig idee hoe dit opgelost?!?!
als ik vanuit hierboven genoemde iTerm (ik had geen idee hoe ik anders fatsoenlijk commando's uit moest voeren) een locate .term doe, vindt hij ook niets....
iemand enig idee hoe dit opgelost?!?!
Het probleem is opgelost, het was vrij eenvoudig, door het Terminal voorkeursinstellingen bestand te verwijderen (~/Library/Preferences/com.apple.Terminal.plist) deed hij het weer als vanouds!
Pagina: 1