Toon posts:

[Gf7900GT] Artifacts + crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een week een nieuw systeem, met de volgende onderdelen:

P5N32-SLI Premium
e6400
2x 1GB TwinMos DDR2
XFX GF 7900GT Versie A.0 470Mhz
450watt Zalman A45GA

Ik had vandaag eindelijk even tijd om wat te gaan gamen, dat kon ook wel maar na 10 min. crashte mijn pc steeds. Bij het crashen loopt het beeld vast en er zitten wat artifacts aan, gekleurde streepjes die er niet horen zijn dan zichtbaar. 5 seconde erna valt het beeld uit, maar de PC blijft gewoon aan. Ik heb alles op stock speeds lopen.. en het gebeurt bij elke game die ik tot nu toe gespeeld heb, CS Source, BF2 en GTR2. Het lijkt me geen warmte te zijn, tijdens het crashen is de GPU temp. 60C.
Ik heb verschillende drivers geprobeert, MB Bios is geupdate.. heb ook volledige scan gedaan naar virussen met norton 07. iemand enig idee wat mijn probleem is in deze? _/-\o_

update:
net even gtr2 gespeelt in windowed mode met temp. sensor op achtergrond, 10 minuten lang mooi stabiel op 54 graden en opeens weer een crash! Dat wou ik even toevoegen aan deze thread en toen ik dat aan het typen was gebeurde het weer in windows!! 8)7, die had ik nog niet meegemaakt... ik heb ook geprobeer met geheugen op halve snelheid dan stock, zelfde probleem...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 21:13 ]

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 16:03

Kortfragje

......

Hmm, heb zelf ook een 7900 GT gehad, XFX vroege versie... en de hele serie had problemen ...

Mijn kaart werd dus ook nooit warm, gewoon stock...Opgestuurd anar RMA (wel ff in een andere PC testen voor de zekerheid) En de waarde vergoed gekregen utieindelijk (overgestapt naar een X1900XT 512)

Zie 7900 Serie uitvalproblemen

[ Voor 30% gewijzigd door Kortfragje op 20-01-2007 21:18 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Zie post boven mij. Bekend probleem, waar ik zelf helaas ook ervaring mee heb.

Afgelopen zomer kreeg ik echt giga artifacts met mijn 7900gt, en ook crashes, dus die heb ik RMA gestuurd. Inmiddels krijg ik ook al artifacts met mijn 2e 7900gt, dus die gaat binnenkort ook RMA. De jouwe moet je ook maar RMA sturen, is niets aan te doen...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ok en hoelang heeft het geduurt voordat je je kaart terugkreeg? ik zou dan liever mijn geld terug zien en een Ati kaart kopen zoals Kortfragje...

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:43:
hmm, ok en hoelang heeft het geduurt voordat je je kaart terugkreeg? ik zou dan liever mijn geld terug zien en een Ati kaart kopen zoals Kortfragje...
Mijn 1e kaart die had ik binnen 5 dagen terug omdat de shop waar ik hem gehaald heb gelijk een nieuwe kon leveren. Maar ik weet dat als je kaart RMA moet naar de fabrikant (asus/xfx/msi ...) het wel enkele weken of zelfs maanden zou kunnen duren.

Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn mail naar Asus (wacht nu al 8 dagen), en ik heb gevraagd voor een replacement naar een 7950gt. Mischien kun je dit ook proberen? Replacement duurt waarschijnlijk minder lang dan een echt RMA, omdat er niets gerepareerd hoeft te worden.

Verwijderd

Ben je wel zeker dat het je videokaart is? Wordt je processor niet te heet, of is je geheugen niet aan z'n eind? (Memtest!)

Verwijderd

Topicstarter
jep heb al gestest met ander geheugen en de cpu is 42C, dat zou koel genoeg moeten zijn.

het wordt trauwens steeds erger, in het begin kon ik wel een uurtje spelen maar nu is echt elke minuut raak, ik heb trauwens nog een filmpje van het crashen als dat nut heeft zal ik die even uploaden.

• Avalaxy
Heeft geen nut, ik weet precies wat je bedoeld. Van de zomer met mijn kaart had ik in battlefield 2 1x zo'n giga artifacts; het HELE scherm was artifact'ed, en het enige wat ik nog zag was de HUD en de crosshair. Ik had toen ook steeds spontane reboots en crashes. Na de RMA van mijn kaart deed 'ie het wel weer goed (maar inmiddels niet meer :(). Kun je niet meer fixen, er zit niets anders op dan RMA.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik iig wat duidelijkheid, wel klote dat ik nu zo'n pci-e mb heb, want heb geen videokaart om tijdelijk te gebruiken maar goed dan maar een tijdje op laptop :), thanx voor de antwoorden ik ga een andere kaart regelen.
Pagina: 1