Toon posts:

[VBS] Open XLS & 'save for web'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende doen, maar vind niet direct iets op google of ms scriptcenter:

Als systeemploeg willen we bepaalde gegevens die we bijhouden in excel toegankelijk maken via de knowledge base van onze helpdesk. Deze is volledig webbased. De files op zich zijn voor de helpdesk niet toegankelijk.

Ik zou graag een scheduled task laten lopen elk half uur die voor een reeks files, die file opent en een 'save as webpage' uitvoert naar een voorgedefinieerde lokatie. Dit uiteraard liefst via VBS.

Weet iemand of dit uberhaupt kan, en hoe dan ongeveer? Ik vind geen enkele aanwijzing op 't internet.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan met een excel bestand anderen openen, en weer opslaan als, ook voor opslaan als webpagina.

De info die je nodig hebt krijg je dmv een leeg bestand te maken, macro opnemen aanzetten, bestand openen, opslaan als, bestand sluiten, macro stoppen. Dat excelbestand met de macro als auto-start laten uitvoeren door de schedular, en klaar ben je.

Je zal de macro wel moeten fine-tunen als je met meerdere bestanden wil werken, maar dit moet wel een redelijk gooi naar de juiste richting zijn.

PS: ik mis de excel-versie (hou er rekening mee, dat excel wel geinstalleerd moet zijn op de server om dit te doen op de server)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:48:
Je kan met een excel bestand anderen openen, en weer opslaan als, ook voor opslaan als webpagina.

De info die je nodig hebt krijg je dmv een leeg bestand te maken, macro opnemen aanzetten, bestand openen, opslaan als, bestand sluiten, macro stoppen. Dat excelbestand met de macro als auto-start laten uitvoeren door de schedular, en klaar ben je.

Je zal de macro wel moeten fine-tunen als je met meerdere bestanden wil werken, maar dit moet wel een redelijk gooi naar de juiste richting zijn.

PS: ik mis de excel-versie (hou er rekening mee, dat excel wel geinstalleerd moet zijn op de server om dit te doen op de server)
Dit is inderdaad een mogelijkheid, maar niet zo'n mooie vind ik (excel op een server installeren zie ik eigenlijk ook al niet echt zitten).

Misschien een andere denkpiste, kan er in die files zelf niets gescript worden waardoor ze steeds bij een 'save' automatisch ook een 'save for web' doen?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon het save event afvangen, vervangen door je eigen event ( wat dus gewoon save doet + save for web )

Verwijderd

Topicstarter
Kwestie van GoT bruikbaar te houden, met deze code is het mij gelukt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Option Explicit
If WScript.Arguments.Count<>2 Then
WScript.Echo "Usage: cscript SaveAsWeb.vbs ""c:\temp\test.xls"" ""c:\temp\test.htm"""
Else
Dim objExcelApp
Set objExcelApp=CreateObject("Excel.Application")
objExcelApp.DisplayAlerts=False
objExcelApp.Workbooks.Open(WScript.Arguments(0))
objExcelApp.ActiveWorkbook.SaveAs WScript.Arguments(1), 44
objExcelApp.Quit
Set objExcelApp=Nothing
End If