Toon posts:

HD-niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had een had in mijn pc, die ik nu in een case gestoken heb en via usb aan mijn notebook heb gelinkt. Windows geeft melding van nieuwe hardware, maar als in de lijst onder 'deze computer' kijk, staat het er niet tussen. Op het werk ben ik wel gewoon om met Lacies (externe hd's) te werken en de pc detecteert die zonder te moeten rebooten ofzo (plug and play).

Kan het te maken hebben met master/slave instelling op mijn hd?

Wat kan ik doen om het plug and play te maken?

Thanx,

Hellke.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Staat ie op master?
Heb je de juiste drivers?
Moet ie niet geformatteerd worden?
Eh...? :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05-2025
De jumper dient op master te staan, anders wordt de harde schijf inderdaad niet weergegeven.
Daarnaast kan je in schijfbeheer kijken of hij de schijf wel goed ziet, rechter klik op Deze Computer en dan naar Beheren.

Steam: maartenverheijden

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Hij staat op master, maar als ik beheren doe, hoe zie ik dat dan? Sorry, ben dit niet gewoon.

Hellke.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Een HD hoeft niet altijd op master te staan. Ik had hier eens een gekke Western Digital HD die ook niet/heel langzaam gedetecteerd werd door de BIOS. Deze moest dan op Slave staan :S

En krijgt je externe HD wel genoeg stroom? (2e USB stroomplugje erbij in doen, als je die hebt?) voeding aansluiten als je die hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het is gelukt. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben idd in dat beheer van de computer gaan kijken en ineens ging dat wel. Ik snap het niet goed. Maar om nog te antwoorden heb USB2 en adapter is aangesloten. Hartelijk bedankt alleszins!!

Ik zal nu eens proberen wat er gebeurt als ik hem af- en aankoppel...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt... Thanx, echt waar!!!

Formatten was niet echt aan te raden, gezien al mijn data van mijn pc erop staat.

Hellke.
Pagina: 1