• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 08:47
Beste lezers,

Ten eerst zie ik wel een fotografie categorie maar geen camcorder categorie dus daarom post ik hier.
Misschien wil ik voor een camcorder kopen met HD kwaliteit. Ik heb geen enkele ervaring met filmen maar dat lijkt met niet zo'n probleem. Heb veel afgekeken van mn opa dit ook wel is wat filmt. Ik heb op
http://www.sony.nl/view/S...+High+Definition+Handycam gezien dat er verschil is tussen de opname media. Waarmee kan je het langst opnemen en wat is de veiligste manier van opslagmedia? We gaan naar een warm land waar ik misschien maar 1x van mn leven kom, dus de opname media moet er goed tegen kunnen.
Ik zit ook niet te denken aan een harddisk in de cam want ik kan op vakantie deze niet leeg maken en kopieren naar een andere pc. Dus is HD filmbandjes dan niet het beste?

Hoewel ik alvast HD kwaliteit wil maar we geen HD tv hebben weet ik ook wel dat ik de kwaliteit niet zou kunnen krijgen op de tv. Dit maakt niet zoveel uit. Kan ik dit wel goed omturnen naar gewone tv kwaliteit? Zodat ik het daar met bijv. een DVDtje kan afspelen? (Ik wil de kwaliteit voor de pc gewoon hebben waar ik het wel op kan zien).

Heeft iemand ervaringen met HD kwaliteit cams? Klopt het dan Sony een van de betere HD cams maakt? Is de kwaliteit aannemelijk beter dan standaard resolutie cams? Ik zoek eigenlijk ook filmpjes maar kan er maar weinig vinden.

Waarom staat dat de sony cams FULL HD zijn terwijl ze maar 1080i kunnen produceren? Ik neem aan dat het er weer opslaat dat 720p er dan weer beter uitziet dan 1080i?

[ Voor 5% gewijzigd door m.theloosen op 20-01-2007 20:29 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
m.theloosen schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:07:
...een camcorder kopen met HD kwaliteit...
Dit wil ik toch even kwijt, waarom plakken mensen altijd overal "kwaliteit" achter?
DVD kwaliteit, HD kwaliteit, enz. Het IS een DVD en het IS high definition, niet de kwaliteit, het is het gewoon. ;)

• m.theloosen
Wat jij wil. :9~

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 16:17
Dit is geen topic voor GoT, maar voor: www.beginnersweb.nl . :P

• m.theloosen
Nu een serieus antwoord? Wat ik echt wil weten Is de 1080i in dit geval van 720p bij een camcorder en Waaom noemen ze alles bij sony Full HD terwijl de camera's 1080i zijn. Hoe dan ook zie je echt veel meer detail dan een gewone camera bij zulke opnames? Heeft iemand voorbeeld opnames van zulk soort camcorders online staan?

[ Voor 87% gewijzigd door m.theloosen op 21-01-2007 13:13 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb zelf een sony HDR-HC1E. Ik ben er zeer tevreden mee, de beelden die eruit komen zijn prachtig. De camera neemt op op een bandje... Als je wilt kan ik je eens een stukje film geven.. Of wat linkjes waar je beeldmateriaal kunt vinden

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 09:00
Double J schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:23:
Ik heb zelf een sony HDR-HC1E. Ik ben er zeer tevreden mee, de beelden die eruit komen zijn prachtig. De camera neemt op op een bandje... Als je wilt kan ik je eens een stukje film geven.. Of wat linkjes waar je beeldmateriaal kunt vinden
Zou heel erg fijn zijn als je even een Full-HD sampletje op internet ergens plaatst! :)

• m.theloosen
Beste Double J,
Het zou geweldig zijn als je een aantal samples zou kunnen plaatsen. Als je ruimte nodig hebt dan kan ik je die wel geven op mijn website. Op nieuwsgroepen is ook goed van mijn part. Als je zelf een manier hebt is het natuurlijk ook goed. Ik ben erg benieuwd. Zou je samples in 720P en 1080I kunnen posten? Ben enorm benieuwd naar het detail en of ik veel plezier in Amerika zal beleven aan zo'n soort camcorder. Ik hoop snel wat van je te horen en te zien. Want 1080P kunnen deze camera's niet produceren toch?

Ik heb begrepen dat er zeer waarschijnlijk een proef filmpje komt. De I-Link die op deze camera zit dat is neem ik aan een 1394 verbinding? Lees ik ook goed dat er USB op zit? Of is het niet handig om dat te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door m.theloosen op 22-01-2007 12:48 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb een filmpje gemaakt, het is een .m2t bestand (want zo komt exporteer ik hem vanuit adobe premiere 2.0).

Ik het bestand nog converteren naar andere formaten voor jullie.. Maar ik heb het vandaag heel erg druk, dus dat wordt waarschijnlijk morgenavond.

I-Link is inderdaad de 1394/firewire verbinding. En er zit een USB-aansluiting op de camera, maar die is bedoeld om foto's van je geheugenkaartje naar de computer te transporteren. Niet om video te capturen op je computer.
Pagina: 1