Toon posts:

stroom, aanzet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn pc, hij wil niet aan, maar er is wel stroom. pas alleen als ik de fan monitor niet in de stroomkring heb, en de voedingsstekker erin plug, lukt het me soms om hem aan te krijgen.

In mijn computer zit een Q-tec 650W. Daar op aangesloten zit een moederboard, 2 hd's, 2 dvd branders/lezers, een videokaart, een fan controler met daarop aangesloten 2 80mm ventilatoren, 1 120mm fan, en een 80mm CPU fan, Verder zit er op de voeding nog aangelsoten 2 laserleds, 2x2 neon 10 cm, 1x2 neonverlichting 30 cm, 1x1 neonverlichting 30 cm, 1x knipperled verlichting 30 cm.

Standaard staat de hardware onderstroom, (logish }:| ), maar van de verlichting staat dit alleen standaard aan, 2 laserleds, 1x1 neonverlichting 30 cm, de rest niet, ook als ik de rest inschakel valt hij niet uit.

Kan iemand mij helpen met dit probleem, dat hij niet aan wil slaan als ik op de knop druk?

Verwijderd

Ten eerste bestaat: Quetec 650W niet. Ik vrees voor je dat je een Q-tec hebt. Als ik dit zo lees lijkt het me op een brakke voeding. Probeer eens een ander.

Verwijderd

Topicstarter
hij deed alles eerst wel goed met de fancontroler der tussen, hij heeft deze kuren pas sinds kort, als ik alles eruit gooi, behalve hardware, en de CPU koeler, doet hij het wel gewoon

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik denk dat als je alles in 1 keer aan wilt zetten dat de voeding niet aankan .
Probeer gewoon zonder al die modshit en zet dat later aan.
Of koop een kwaliteits voeding.
Tagan ofzo....

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
"Ik heb heb een dafje van 40 jaar oud (weet ik veel hoe oud die krengen zijn) en nu probeer ik daar een hele grote vrachtwagen mee te slepen, nu krijg ik dit niet voor elkaar. Als ik gewoon probeer te rijden doet ie t wel, alleen met de vrachtwagen aangekoppeld lukt het niet"

Je voeding is gewoon niet goed en vermoedelijk is hij aan het overlijden. Althans, daar zou ik op gokken.
Koop een kwaliteitsvoeding. Deze zijn minimaal 40 euro (en dan heb je dus geen 600W-voeding, maar een 350W of iets dergelijks)

Wat is de rest van je systeem precies?

Edit:
Voor 40 euro heb je deze voeding:
pricewatch: Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX)
Nog 430W ook...

[ Voor 13% gewijzigd door Quacka op 20-01-2007 20:29 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
dit is wat alles in mijn systeemkast zit;

1 moederboard asrock 1,8 Ghz
1 MSI NX7600GS videokaart
1 Creative Audigy 2 ZS geluidskaart
1 Benq dvd brander/lezer
1 standaard dvd lezer
2 maxtor hardeschijven, 1 80 GB & 1 120 GB
1 fan controler, Aerocool van coolwatch
2 80mm ventilatoren
1 120mm fan
1 80mm CPU fan
2 laserleds
2x2 neon 10 cm
1x2 neonverlichting 30 cm
1x1 neonverlichting 30 cm
1x knipperled verlichting 30 cm

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
nieuws: 'Moeder aller voedingen' levert twee kilowatt mischien is dit wat :+ maar als ik jou was zou ik naar een tagan van een wattje of 350 kijken.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar is 350W wel genoeg om dat allemaal te laten draaien?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
met een knappe voeding wel dus GEEN sweex q-tec naamloos enz.. maar bijvoorbeeld tagan antec coolermaster ocz enz..

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
het is trouwens geen garantie dat een goede voeding alle problemen oplost.
Het zorgt er in elk geval wel voor dat het systeem niet nog verder kapot gaat.

Het prijsverschil tussen een goede 350W en een goede 450W is vrij klein. Dus ik zou gelijk een iets zwaardere nemen. Wellicht handig voor in de toekomst.
350W is wel genoeg, maar dan wel van een goed merk.
Die werkt tenminste stabiel...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1