Toon posts:

Wireless lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik kocht een router (US Robotics) voor mijn notebook. Mijn wireless netwerkkaart in mijn notebook werkt en is geactiveerd. De router werkt (geeft melding van netwerk), maar het programma van US Robotics die die router moet detecteren, detecteert die niet. In Windows heb ik nchtans wel een IP-adres.

Iemand een idee?

Een noodoplossing zou zijn het via de interface van het accesspoint te doen. Weet iemand hoe ik daarop geraak?

Hellke.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Doe eens start-uitvoeren-cmd.exe
Typ daar in "ipconfig". Het IP adres van de default gateway is ws. het adres van je wireless router. Als je http://<ip> invult in je browser zou je hier op uit moeten komen.

Overigens kan het zo zijn dat je je router initieel alleen via ethernet kan configureren in verband met security. Maar dat zal allemaal wel in de handleiding staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb dit allebei geprobeerd en ik kreeg dus 2 IP-adressen (rechtstreekse verbinding via notebook en router) , maar we hebben ze proberen openen en dat ging niet...

Nog een oplossing?

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
het is me nu niet helemaal duidelijk wat je nu wilt doen, wat je al gedaan hebt en hoe je alles hebt aangesloten.

No worries m8

Verwijderd

Topicstarter
Dus...

- Ik heb van de modem een netwerkkabel lopen naar de wireless accesspoint.
- De wireless accessppoint staat aan en wijst erop (lichtjes) dat er verbinding is.
- Ik heb Intel(r) proset/wireless die aangeeft dat hij het accesspoint vindt en die geeft ook een IP-adres.
- de wireless connectie in mijn notebook staat aan
- het detectieprogramma van U.S. Robotics zelf geeft een IP-adres voor de wireless-kaart van de notebook, maar detecteert het access point niet.

Kan ik dit zonder dit detectieprogramma installeren of hoe moe ik dit überhaupt oplossen?

Hoop dat het duidelijker is.

Thanx,

Hellke.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ik weet niet precies wat je met dat detectieprogramma wil/moet doen maar je zou kunnen proberen om je laptop even rechtstreeks op het AP aan te sluiten ( zonder modem ) dan moet eigenlijk de verbinding mogelijk zijn. Lukt dat nog niet, log dan in op de webinterface van het AP om het geval te configureren. Het ipadres van het AP kun je vinden door (zoals hierboven staat aangegeven) ipconfig in te typen. De standard gateway of default gateway is het adres van je AP, die kun je in een browser invullen en zou je dus op de webinterface moeten uitkomen.

No worries m8

Pagina: 1