Probleempje, ik heb Windows XP SP2 opnieuw geinstaleerd.
Nu heb ik ook MSN geinstaleerd maar ik kan mij niet aanmelden, volgens MSN omdat een firewall het programma geblokeert.
Ik heb alleen de firewall die in Windows XP zit, maar die staat uitgeschakeld.
Raar dus, hoe kan ik dit oplossen?
In de Help functie heb ik het volgende gevonden:
Ook heb ik het volgende geprobeert:
Nu heb ik ook MSN geinstaleerd maar ik kan mij niet aanmelden, volgens MSN omdat een firewall het programma geblokeert.
Ik heb alleen de firewall die in Windows XP zit, maar die staat uitgeschakeld.
Raar dus, hoe kan ik dit oplossen?
In de Help functie heb ik het volgende gevonden:
Ik kan mij daar dus wél aanmelden, hoe kan het dan dat ik me niet in het programma zelf kan aanmelden?Controleren of Messenger niet wordt geblokkeerd door een firewall
Ga naar de MSN Web Messenger-website om je aan te melden bij MSN Web Messenger.
Klik op MSN Web Messenger starten en meld je aan.
Als je je nu wel kunt aanmelden bij MSN Web Messenger, wordt Messenger mogelijk geblokkeerd door een firewall.
Notitiebriefje
Mogelijk wordt op je computer software of firewallsoftware van andere leveranciers dan Microsoft uitgevoerd, bijvoorbeeld ZoneAlarm, Norton Internet Security of McAfee. Als dat het geval is, controleer je of deze software de werking van Messenger niet blokkeert. Vervolgens probeer je opnieuw of je je kunt aanmelden bij Messenger.
Ook heb ik het volgende geprobeert:
Ik kan volgens MSN wel gewoon via een HTTP verbinding maken met MSN.Klik in het menu Extra op Opties. (Als er boven in het gespreksvenster geen menubalk wordt weergegeven, is het vensterkader misschien verborgen. Klik op in de linkerbovenhoek van het venster of druk op ALT om het te herstellen.)
Klik in het linkervenster op Verbinding.
Klik bij Verbindingsinstellingen op Geavanceerde instellingen.
Klik in het dialoogvenster Instellingen op Testen in het gedeelte HTTP-proxy.
De resultaten worden weergegeven in het dialoogvenster Verbindingstester.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 18:35 ]